• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Duckan

Hela min helg uteblev träningen. Ena dagen pga tidsbrist och den andra pga av "yttre omständigheter i form av 40-årskalas dagen innan".

Bara att göra ett bättre jobb denna vecka!

hundtok, det är bara att nöta på. Det är bra med tid kvar till Tjurruset.

• Jespis

Kvällens löppass: 3 km uppvärmning, 4x1000m i 4:45-tempo, 1 km nedjogg (skulle vara 2km, men jag fick håll och släpade mig hem. Puh!)

• hundtok

Idag blev det 9 km rask promenad. Planen är löpning imorgon bitti innan jobbet.

• hundtok

Ni andra känns så proffsiga när jag läser. Jag är verkligen nybörjare på detta med löpning. Kom gärna med tips!

• hundtok

Idag sprungit med appen igen. Blev i backig skogsterräng. Så kul! Och så jobbigt!

• Duckan

Intervaller och grit cardio igår betyder stumma ben idag. Tog en tur på lunchen. Mycket folk i farten så det gick trögt, men 5,5 km avklarade i alla fall.

• Jespis

Idag tog jag tag i utprovning av nya löparskor. Sonens tränare jobbar på Intersport och jag var så nöjd att han jobbade idag - fick en trevlig pratstund och proffsig bedömning på samma gång!

Berättade att jag sprungit i Saucony Hurricane de senaste åren men att jag inte är nöjd med de nya modellerna. Han gav mig ett par helt neutrala Asics att springa på bandet i och filmade medan jag sprang. Och sen frågade han varför jag haft skor för pronation. Jag kunde se själv att jag pronerar betydligt mindre än tidigare och tror att det kan bero på att jag styrketränat för att stabilisera vristerna. Heja mig! Så jag köpte ett par neutrala skor.

Fick också höra att jag har bra teknik och ett fint och lätt löpsteg - kul att höra! (Känner mig lite som en elefant ibland, men ska tänka om där tror jag.)

Imorgon är det Vårruset. Jag har aldrig sprungit det tidigare och tror väl inte att jag kan slå några rekord direkt. Funderar på att agera farthållare åt en kompis, men kanske flyger tävlingsdjävulen i mig på startlinjen?! Tyvärr ska det regna en hel del just under loppet. Kanske hellre det än värmeböljan som råder just nu... Pust!

• Duckan

Kul Jespis!

Neutralt steg öppnar upp för en del skor. Jag känner mg mer ok med mina NB nu.

Svar på tråden Löpartråden 13