• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Jespis

Härligt, Hundtok!

Här var det Vårruset kl 19. Väderleksrapporten sade först 18 mm regn på några timmar, sen mindre regn men åska... Jag springer INTE när det åskar! (En tjej i syrrans ålder blev döv som tonåring efter att blixten slog ner i henne under en fotbollsmatch...)

Kom iväg - och det var perfekt väder. Möjligen onödigt varmt, men toppen för picknicken efteråt.

Löpningen var seg i starten - gick inte alls att springa i sin egen takt. När det väl lossnade kändes det bättre. Gick i mål på 24:57. Är ju ingen sprinter, men ger mig själv godkänt.

• Blicka
    Jespis skrev 2016-06-02 22:17:18 följande:

Härligt, Hundtok!

Här var det Vårruset kl 19. Väderleksrapporten sade först 18 mm regn på några timmar, sen mindre regn men åska... Jag springer INTE när det åskar! (En tjej i syrrans ålder blev döv som tonåring efter att blixten slog ner i henne under en fotbollsmatch...)

Kom iväg - och det var perfekt väder. Möjligen onödigt varmt, men toppen för picknicken efteråt.

Löpningen var seg i starten - gick inte alls att springa i sin egen takt. När det väl lossnade kändes det bättre. Gick i mål på 24:57. Är ju ingen sprinter, men ger mig själv godkänt.

Bra jobbat o skönt med vädret. Lät otäckt med blixthändelsen...
  • Spaceman

Jeppis under 25 på 5K är väl ändå rätt bra? Jag själv (35årig lätt överviktig gubbe) har inte orkat under 30 än i år. Har sprungit milen på 53 men då var jag nästan 10 kilo lättare...

• Jespis

Jag är nöjd - att sätta pb på ett lopp med dessa förutsättningar kändes toppen!

Hittade funktionen sluttid på min Garmin. Man väljer sträcka (1 km, 1 mile, 5 km, 10 km, halvmaraton eller helmaraton) och så visar klockan vad du kommer att gå i mål på för tid - perfekt om man har ett mål att jaga!

• Duckan

Det är ju en jättebra tid Jespis! Mitt pb på 5k är 26.12. Det var när jag sprang Hässelbyloppet lite lätt bakis.

• Duckan

Jag har varit extremt slapp med längre löp nu. Skäms på mig. Denna helg är lite knas igen dock, men nästa vecka är det bara att sätta igång om det ska bli nån halvmara i september.

• Zezzan

Idag var jag ute och sprang igen. Körde på med mina nybörjar intervaller. Idag blev det 3, 4, 5, 4, 3 med 1.5 min gåvila mellan. Fungerade fint. 
    Tog intervallerna på vöäg till yngsta sonens fotbollsmatch. På väg hem ville baranen cykla så jag tog benen och sprang hem. Och döm om min förvåning då jag faktiskt orkade hela vägen hem. Nu tog det visserligen bara 9 min. Men just nu är 9 min riktigt bra för mig. Som den sanna tävlingsmänninga jag är sitter jag dock och surar för att det inte tog 10 min (=jämnt tal) haha

• Duckan

Okej, nu är jag lite väl försiktig

5,5 km igår. Grit och några intervaller idag.

Svar på tråden Löpartråden 13