Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Har googlat och testat men tycker inte att jag kommer åt de rätta musklerna. Är väldigt mjuk och vig så jag har svårt att lyckas stretcha :)
Tack för alla tips!
Japp Duckan! Funkar varje gång!
Man får testa lite olika vinklar innan man hittar den, men sen är den toppen!!
Onsdag idag - sista lediga onsdagen före barnens sommarlov. Joggade en km med dottern, körde sen 10 min crosstrainer och 5 min rodd innan jag gjorde mina övningar. Sprang långpass lördag (14 km) och sen 6 km sö och 5 må, så nu behövde jag ngt annat. Blev lite skraj när jag tyckte att jag kände av benhinnorna på måndag kväll. Har dock gått över och jag andas ut...
Har nya löparskor och jag tror de känns bra. Annorlunda, men bra. Tror jag. Haha!
Oj, Jespis! Jag har en bit kvar till dina sträckor. 14 km känns som evighetslångt :)
Hundtok, det finns ju inget som säger att man SKA springa så långt heller - ta små steg framåt! Man brukar säga att det är lagom att öka 10% i veckan för att alla ligament osv ska hinna med. Det gäller ju att inte få för bråttom och dra på sig skador!
Jag tränar för min sjätte halvmara i september. Jagar inga supertider, men behöver träningsmål för att hålla igång. Egentligen vill jag ju bara se snygg ut naken!
7,2 km med lite stumma ben.
Jag siktar ju på en halvmara i september jag med. Måste sätta lite pressmed öka på antal km om det ska bli pb.
Jag siktar ju på en halvmara i september jag med. Måste sätta lite pressmed öka på antal km om det ska bli pb.
Hoppsan, min telefon verkar ha hakat upp sig.
Sprang (gick lite) 4 km idag. Stretchade höften efteråt enligt de tips jag fick här och det känns bättre.