• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Jespis

Idag hade sonens kompis kalas på Friskis, så jag tränade i 2h. Sprang på löpbandet i 30 min, men det är verkligen inte skönt att springa inomhus på sommaren...

Gjorde mina rörelseövningar (maq) och körde sen armar, ben och rygg i maskiner. Avslutade med tåhävningar på Bosuboll. Tur det är lördag så jag fick lördagsgodis sen!

• hundtok

Hur gör ni med träningskläderna? Jag tycker att de i syntet luktar skunk trots att de tvättas direkt efter träning. Några bra tips?

• Jespis

Ibland tar jag lite ättika i sköljmedelsfacket - det brukar göra susen!

• hundtok
    Jespis skrev 2016-06-12 04:47:16 följande:

Ibland tar jag lite ättika i sköljmedelsfacket - det brukar göra susen!

Ska prova det!
  • Duckan

Nån sa till oss attkläderna ska torka innan tvätt av nån anledning. Tycker vi får våra luktfria. Jag hoppas det i alla fall!

• hundtok

Får prova lite olika varianter med tvätt så får vi se :)

Har idag cyklat 8 km i rask takt i backig omgivning. 8 km låter ju som ingenting men med oväxlad tantcykel med cykelkärra med två barn i så var det lagom för att få sjukt mycket mjölksyra i låren.

• Wiem
    hundtok skrev 2016-06-11 22:54:07 följande:

Hur gör ni med träningskläderna? Jag tycker att de i syntet luktar skunk trots att de tvättas direkt efter träning. Några bra tips?

Vanish hygien (den med grönt lock) körde vi här ett tag när all tvätt av nån anledning alltid luktade surt. Det hjälpte!
    Sen har jag sett att tex Stadium säljer nåt medel man kan ha i tvättmaskinen för att undvika illaluktande träningskläder. Finns på gymmet också iaf Nordic Wellness.
  • hundtok
    Wiem skrev 2016-06-12 23:01:58 följande:
    Vanish hygien (den med grönt lock) körde vi här ett tag när all tvätt av nån anledning alltid luktade surt. Det hjälpte!
    Sen har jag sett att tex Stadium säljer nåt medel man kan ha i tvättmaskinen för att undvika illaluktande träningskläder. Finns på gymmet också iaf Nordic Wellness.
    Tack för tips!
  • hundtok

Sprang nyss 2,5 km på 16 min. Jag är så otränad! Visserligen var det väldigt kuperat och jag hade kunnat pressa mig lite till men ändå. Nu ska här tränas!

Svar på tråden Löpartråden 13