• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Duckan

Du kämpar på bra Jespis!

Den övningen som är lite krånglig, jag får böja min överkropp rejält för att den ska ta. Antar att det beror på att jag är så pass rörlig (naprapaten som sa det) att det behövs. Kan vara så för dig också hundok?

• Jespis

Sitter på läktaren medan Emma har sommarfriidrottsskola. Barnen och ledarna är jätteduktiga och verkar ha roligt, men idag är det seniorerna på löparbanorna som imponerar mest! 70-årig (ca) herre och tre damer springer intervaller. Wow!

• Jespis

Tröttdag idag. Träningsprogrammet sade backintervaller, men det gick fetbort. Gjorde 10 lugna km. Inte skönt, inte kul. Men det blev gjort. Småregn efter 7 km och sen skyfall sista km. Sommarregn.

• Wiem

Tack för bra tips, Jespis! Provade att pendla med armarna på rundan idag och det gjorde att axlarna sjönk ner lite. Men så fort jag glömde bort pendlingen så vips flög axlarna upp igen! Får träna på detta för spända axlar är mitt problem även utanför löpningen.
    Hoppas alla har en trevlig midsommarhelg!

• Jespis

Härligt, Wiem!

Idag var det långpass. 16 km - puh! Varmt - och jag borde ha haft vätska med mig. Känner av höger knä, men det blev i alla fall inte sämre, så jag hoppas det är ok.

• Duckan

Tre dagars fest här så det är lite tungt idag, men 5 km krämade jag ur mig.

• Blicka

20 min löpning i ett svep idag! Är så stolt över mig själv :) trodde jag aldrig tidigare i våras.

• hundtok

Legat lågt med löpningen i 1,5 vecka pga sjuk make (på sjukhus så har varit själv med barnen) men idag kom jag ut. 4,5 km på 31 min :)

• Duckan

Bra kört Blicka och hundtok. Jag kom mig ut igår på 7 plågsamma km. Det var inte min dag alls. Bara att kämpa på.

• hundtok

Igår blev det 8 km rask promenad istället. Ska försöka ge mig ut ikväll på en runda.

Svar på tråden Löpartråden 13