• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • sthlmstjejen

M är ju yngre än mig (27)men se hur det gick iaf Tror inte att åldern spelar så stor roll, iofs så tror jag att man orkar mindre om man är äldre, men det är ju också individuellt.

Idag är det flyttdagen för M och igår var jag tvungen att informera dagis om separationen. Hade verkligen ingen lust men eftersom både Mellan och Stora hade berättat om att pappa skulle flytta, att vi skulle flytta sen osv. Började gråta när jag pratade med en fröken, kände mig så känslig och utsatt på nåt sätt.

För att tala om nåt annat så har vällingavvänjningen gått jättebra! Var ju stenhård och tog bort den för över en vecka sen och nu har F slutat att vakna och skrika efter välling, iofs vaknar hon ändå då o då men inte så förbannad iaf. Sen får hon mjölk och macka när hon vaknar

Rosa: hoppas inte på nåt mer kräkande!

• RosaNapp

sthlmstjejen: usch då, hur känns det? Jag kommer nog också stå där och lipa när jag berättar.

Nä, han kräktes en gång på natten igen och har sen dess haft diarré och väldigt hög feber, trots alvedon. Nu har han fått Ipren istället och L tar tempen på honom. V ser blek ut, men E säger att hon mår bra. Hon har dock sovit oroligt och vaknade tidigt av mardröm. Återstår att se vad som sker under dagen.

Har knappt sovit en blund inatt. Måste få i A lite mer vätska än han fått i sig hittills.

• Kvack

Här misstänker jag att Ida har fått vattenkoppor. Det går det på hennes dagis och hon har nu fått några blåsor på magen. Då får vi se hur många ur familjen som får det. Ingen av barnen har haft det och inte jag heller. Vet inte om sambon har haft det.

Glad påsk alla.

• Rimfolina

sthlm: Usch, vad jobbigt...

Heidi: Fy, vad hemsk du är!

Rosa: Testa Ipren om du har. Hoppas att de andra klarar sig!

• RosaNapp

Kvack: kanske lika bra att ni får det, allihop då. Eller ja, barnen iallafall. Har hört att vattkoppor som äldre är väldigt jobbigt.

Rimfolina: ja, han fick ju det imorse och det gjorde skillnad. Nu har jag lagt honom för att sova igen, han ville det. Har ätit någon gurkbit och så har jag fått tvinga i honom lite saft. Inte bra, men hellre det än att han inte dricker något alls.

Själv är jag svintrött och orkar knappt hålla ögonen öppna. L kommer hem om någon timme igen, han hade saker han var tvungen att göra. Han var ju hemma hela dagen igår. Hoppas få vila lite då, men å andra sidan behöver han det också. Jag sparkade upp honom inatt för att få lite hjälp med bla A då.

Nä, A ligger i sängen och jag är svintrött. Kanske ska slänga till barnen deras fredagsmys nu och slappa i soffan medans dom gottar sig...

• Vilda Tiger

Rosa
    Låt dem fredagsmysa hela dagen! Iaf i omgångar så du kan ta igen dig lite. Herregud, va gör några dagar då och då med extra film och godis, i det långa loppet... Hoppas kräket stoppar där det är nu och att ni andra klarar er. Tänker nog mest på dig faktiskt.

Sthlm
    Förstår att det var en utsatt situation. Skönt ändå att ha fått det avklarat. Det är inte ovanligt att föräldrar börjar gråta då de talar med mig om sina barn eller liv heller, så du är inte ensam.

Kvack
    Är det inte bältros det heter om man får vattenkoppor som vuxen? Jag har för mig att det kan vara ganska allvarligt, men vill inte skrämma upp dig. Jag hade bara två koppor då jag var liten så mamma är inte sääääker på att jag hade det, men troligen så. Ni som just varit sjuka, stackare.

Hallon
    Härliga semesterbilder på bloggen! :D

Vi ska på ettårskalas idag. Marcus är på väg hem från jobbet och jag hoppas vi alla kan sova någon timma på dagen före kalaset, för jag har haft en kass natt med många uppvak och Marcus kunde inte lägga sig förrän fyra inatt på jobbet.

• sthlmstjejen

Rosa: Känns skönt att ha det sagt, men på nåt sätt blev det så verkligt för mig att det verkligen händer när jag började att informera utomstående. Det kändes så konstigt eftersom jag inte i min vildaste fantasi föreställt mig att just JAG skulle bli ensamstående. Konstigt kanske men så var det.

Håller med VT om att ge barnen extra godis och extra mkt film så du ser till att du får vila, det är det bästa! Man ska inte ha så höga krav på aktiviteter och vad som är mest pedagogiskt precis hela tiden.

VT: Känns skönt att höra att det är fler som börjar gråta inför en fröken. Det blir liksom så känsligt och så berättar de vad barnen berättat för dem och då blir det ännu svårare att hålla tillbaka tårarna.

• RosaNapp

Nu har jag fått vila lite, men det har inte gjort någon skillnad direkt. L är iallafall på väg hem nu.

sthlmstjejen: ja, jag har knappt sagt det till någon än. Dels så känns det som att, vilka bryr sig egentligen och dels så blir det ju verkligt, precis som du säger. Försökte säga det till grannen häromdagen (som alltid frågar om vi köpt ny bil än), men hon tog ingen notis om det. Äh, det reder sig. Blir ju naturligt sen på dagis, dom kommer ju börja på dagis igen när det redan är avklarat med flytt (som det ser ut) så får ta det då. Om inte svärmor redan hunnit före...

Jag lever fortfarande på hoppet att jag ska klara mig, jag har spritat sönder händerna, känns det som. Tur man har Vs extra mjukgörande krämer att ta till då.

• goshheidi

Rimfolina, MOAHAHAHA! :)

sthlm, jag är likadan jag med när det gäller att berätta om känsliga saker för personalen på dagis. Man känner sig utsatt samtidigt så förstsådd och de lyssnar med idel öra. Grät floder när jag senast berättade om min mamma för dem.
    Hoppas allt går bra med separationen nu.
    Träffade en mamma i onsdas på familjecafe som berättade att hon har en flicka från tidigare men är separerad från pappan, men så ville de ändå ha ett syskon till flickan, och då varken hon eller han har hittat någon ny partner så bestämde de att de gör ett syskon åt henne :) så nu väntar de en till flicka i maj, men de är alltså fortfarande separerade, men för dem sa hon att det fungerar jättebra och pappan träffar dottern mycket ofta och i samband med förlossning och första tiden med nya bebisen så kommer de ha lite mera att göra med varandra, men de fortsätter ändå att leva helt separata liv. Jag tyckte det lät väldigt intressant och originellt, men om det fungerar så är det ju bra.

Åh, fy för alla kräkbaciller som verkar vara flyga omkring. Krya på er.

kvack, hoppas ni inte blir så sjuka.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11