• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Hallonsocka

Jösses vad du håller igång Vt!

Idag är det tvättstuga. Blev inte alls lika mycket som jag trodde. Igår kom vi ju hem från Hemavan och resan avslutades med att My kräktes i bilen (hon blir ju åksjuk ibland) men nu är klädseln till stolen i alla fall tvättad. Idag är första dagen tillbaka i vardagen. Känns jätte skönt att vara hemma fast My vill bara bada :-P

Idag SNÖAR det här :-/ usch och fy, jag som trodde att jag skulle komma hem till ett Umeå i våretstecken!

• Lana

VT; grejen är den med vattkoppor att du KAN ha haft det lika gärna som du inte har haft det.men när Elly fick det så sa BVC tanten det att hon måsta ha fler än 5-10 för att det ska räknas.Mikaels pappa hade bara 1 när Mikael och hans syster var små
    Väldigt vad du boar,myyysigt har också lust med det men det är lite tidigt än.har dock fått upp de nya garderoberna till barna och funderar på att plocka ner bebis grejer och lägga in vaggan får vänta några veckor till
    Ja det var Elly som vaknade och skrek på natten. Jag röstar på mardrömmar eller nattskräck.även om det är vanligast med nattskräck när de är runt 4år så kommer det e nsläng då och då tror jag.Elly höll ju på så några veckor.Hoppas det var en engångsgrej eller mardröm.Men det jag läste så är de inte medvetna över att man är där,så man behöver itne febrilt försöka lugna då de inte märker det,utan kanske bara sitta brevid och klappa eller dyl.

KaOl,va skönt att du mår bättre,lite ledighet utan större krav gör så gott.om man tar ledigt blir man ju lätt stressad ändå,nu var du ju ledig med gott samvete

rosa,jag röstan nog för Liv
    fy för magsjuka....hoppas du slipper.dock kan det ju sätta igång dig med

• Vilda Tiger

Lana
    Tack för svaret. Jag hoppas också det var en engångsgrej. Det blev lite kasst med sömnen här inatt, då jag inte hann somna förrän hon började gråta och sedan somnade hon inte förrän vid två. Då var mitt socker lågt, jag fick gå upp och äta och ägnade en kvart åt att undra va det va för röd lampa i grannens kök som rörde sig efter mitt huvud (öh... nattgrej, ni vet), sedan vaknade Lyckeli till och grät lite till och så var det morgon fem i sju. Hupp.

Hallon
    Gott att va hemma igen. Trist med snön, hoppas det snart blir regn i stället så det försvinner fort.

• goshheidi

VT, jo den bjuder jag på :)
    oj så du fortsätter att boa :) Jag har inte boat på ett tag. Får sånadär "endagsryck" ibland när jag får massor gjort, men desto mer boande har jag inte gjort. Har dock fått alla bebiskläder sköljda och satta i lådor.
    Låter inte alls trevligt med nattskräck :( Hoppas som Lana skrev att det var en engångsföreteelse. Jag hade inte hört om nattskräck tidigare förrän Lana skrev om det när Elly hade en jobbig period.

Hallon, neeej. Inte ska det snöa nu mera. Men jag kommer ihåg när jag var 4 år när det snöade 27 maj uppe i Österbotten. Smalt förstsås lika fort som den kom, men jag hann vara ute och rulla en snöboll tillochmed. Vi har det dokumenterat på film hemma hos min mamma :)
    Här har snön smultit i raserfart. Härligt härlig. Vi var en stund i sandlådan och grävde på förmiddagen. F ville INTE in och äta utan hade gärna suttit där hur länge som helst.

Rosa. Liv är fint!

• Rimfolina

Rosa: Usch och fy vad jag önskar att jag bodde närmare dig... Har du klarat dig undan magsjukan eller är ni däckade allihop? Vad gör ni om din mamma är full när ni måste åka? Stannar L hemma med barnen då, eller?

sthlm: Vad skönt att det känns bra. Det kommer ju säkert att vara lite upp och ner men fint att du redan kan känna det positiva i att ni flyttat isär.

KaOl: Skönt att du mår bättre!

Angående vanor och vad man ger till sina barn... Usch, jag känner mig inte direkt som den perfekta morsan efter den här påskhelgen. Det har varit mycket godis, festis och kakor. Båda mina barn är små sockerråttor, precis som sina föräldrar. :-/

• KaOl

rimfo: äsch - jag är säker på att du faktiskt ÄR den perfekta morsan!! vadå om de får äta onyttigt under påsk, bara de inte får det varje dag ju!!!

• RosaNapp

goshheidi: Hon har inte tänkt så långt, som vanligt. Gjorde samma sak när hon skulle vara barnvakt när vi skule i för A. Det tragiska är ju inte bara att hon faktiskt tänker att hon ska ut och köra full utan att hon också tänker sig sitta barnvakt full! Finns inte en chans att jag går med på det, jag motar i dörr isfal och ringer polisen. För någon måtta får det f-n vara.

Rimfolina: ja du. Han får väl stanna hemma och jag får väl ringa ambulans?

Frågade ju svärmor förra gången och har bett L fråga henne den här gången också, men jag gissar på samma svar som då, dvs det går inte hon jobbar...

Mitt tangentbord fungerar inte riktigt som det ska så ursäkta alla möjliga fel

Än så länge är jag helt frisk och A är väl frisk han också nu. Har han inte kräkts på nytt eller så till imorgon så räknar jag han frisk då. Så jag får det väl imorgon antar jag, för jag tror inte jag kommer slippa undan.

Lana: det ser jag inte framemot, att magsjukan ska sätta igång det . Vill gärna ha bort skiten först.

Tack för åsikter om namn, Liv blir mer och mer intressant . Smakar på det varje dag. Nu ska jag bara komma på några pojknamn jag gillar också...

• linn78

Rosa:

Eira, Freja, Malva, Isolde
    Atle, Loke, Frej, Finn

Dessa gillar jag{#lang_emotions_smile}
    Hoppas verkligen att du slipper sjukan. Och skit att du inte bor nära för jag hade lätt kommit och passat dina barn när du ska föda!!!

• linn78

Fler:

Lia, Idun 
    Frode
    Odd gillar jag också men det blir så fel på engelska..

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11