• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Lina S

Mareld - vad kostade madrassen till kritter?

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Lana

KaOl,ska kolla med Mikael om Torsdag fm för då jobabr mamma och co.fast då blir han ensam men ska kolla med honom.eller ev efter 13 i så fall?
    Jag tycker absolut att hon ska cykla,det är inte långt.Finns det bra cykelvägar och hon är trygg i det så absolut.

heidi,fyyyyyyy jag hatar sådant.jag är (fortfarande) mörkrädd och måste ha dörren låst när jag sover och om vi är ensamma hemam på dagen.burr...

Linn,Elly tycker om ljudböcker,just för att hon inte har ro att bläddra i en bok så länge.men om man sätter på en ljudbok där man är så lyssnar de ändå på den.
    Det KAN ju visa positivt på ÄL test vid graviditet.HOPPAS du får köpa ett test jag blir ju super nyfiken Klart det kan ta sig utan hormontablett,kanske mindre chans bara!?

LinaS, nä klart men jag tänkte bara om den tar slut innan du kommer hit,det var ju några veckor.så är det ju trist när den avr så mkt billigare här.Ställer gärna upp annars

VT;din mage är super fin,rund och vacker.Du ser strålande ut på bilden!
    URK för kräks....

rosa, sikken super ide,absolut något jag ska lägga på minnet att måla sina egna gardiner och de blev ju gör fina.så kul när barnen själva gör saker.

Idag har jag köpt "att sova utan gråt".just nu går det bra fast jag tänkte den kan ge lite tips ändå,och om det kommer fler hinder på vägen.Beställde även "trotsboken" kan nog få lite handfasta råd där med.dock känner jag inte att jag har något större problem med det men det kanske kommer och är då bra att ha den.

Nu ska jag göra mackor och sedan drar vi en tur till rusta och IKEA

• sthlmstjejen

jucea: Jag fick 2an när äldsta var 2 år och jag upplevde iaf att jag satte henne mer åt sidan eftersom jag ammade hela tiden (kändes det som) och var så trött att jag inte riktigt orkade leka.

VT: Ja kanske kommer känslan att du är redo när ni fixat allt för bebisen. Jag vet inte vem du kommer att kunna fokusera på mest men det är väl just så att man inte KAN lägga 100% på båda och då får man lätt dåligt samvete. Särskilt i början då den äldsta kanske blir avundsjuk eller iaf förändrad (tex trotsar massor) av att den nya kommer.

Deppigt här, mår förjäkligt just nu!!! Bråkat massor med M, ni vet såna där uppslitande bråk som man har när allt tagit slut men att man inte riktigt gått vidare. Fy fan!

• MissHellen

Tyckte jag oxå, att de var segt i gamla tråden Hitta precis hit!

Här är de hostigt, gnälligt och snorigt. Och dåligt med sömn, både på dagarna och nätterna! Matvägran och drickvägran..
    Var till farbror doktorn i går och de visa sej att Elton har lunginflammation, på höger lunga.. Så nu är de pencillin 3 gånger om dagen i 10 dagar. När blir de nog?

Jag är så himla imponerad av er som har och ska få, fler barn! Hur orkar ni? (Ja, jag vet att man GÖR de. MEN, jag skulle ALDRIG välja att klara de. Elton är nog för mej/oss!) Bra gjort av er iaf!

Nej, en snorig liten prins vill ha sällskap i soffan !

• RosaNapp

sthlmstjejen: usch. Vet hur det är. Så hade vi det för ett tag sen och det kommer säkert bli mer av den varan, men just nu är det lugnt här iallafall.
    När blir det flytt? Det kanske lugnar ner sig då?

Idag har jag kollat igenom de kläder jag sparat som jag tänkte sälja på Tradera, men har inget sparat under stl 74 så det blir till att köpa lite mer än vad jag tänkt från början. Lite kul. Har just nu några bodys i 56 och en åka-hem-dress i 56 samt mössa och strumpor då. Så det saknas ju lite .

Jag fick ju V när E var nästan 2 år och hade hon inte varit så självgående redan från start som hon varit så hade jag nog också känt av lite dåligt samvete mot henne. Nu blev det inte så för hon har alltid gillat att ligga själv på en filt och titta på, vilket sen utvecklat sig till att leka själv och pyssla bredvid en annan. Det hon gillat mest i sällskap är läsa eller titta på tv och det går ju bra med en som ammar samtidigt.
    Krocken kom när A kom. V var ju bara drygt 15 månader och har varit en gos och knäkille ända från start. Så då gällde det att hitta lösningar på det.

Nu har jag precis fått hem en mei-tai från Tradera. Jättesnygg, men jag missade att försäljaren är rökare. Stort minus, mest från mig eftersom jag inte läst ordentligt. Hoppas det ska försvinna i tvätten.

MissHellen: ni har ju haft väldiga besvär med Es sömn och mat hela tiden så det är ju inte så konstigt att du känner så. Mina barn har aldrig varit jobbiga på så sätt (visst, dom har haft sina perioder, men inget ihållande och oftast rätt lättlöst när man kommit på problemet). Kanske ändrar ni er sen, eller så nöjer ni er. Är ju helt upp till er

• Mareldsbarn

Lina; 299 kostade den. Du behöver köpa Ribbottnen löst också. Alltså träbottnen och den tror jag kostade 99 kr

Konstaterat öroninflammation och infektion på Julia. Därav den höga febern och förkylningen samt flera veckors sömnlöshet. Julia har plötsligt slutat sova på dagarna. 3:e dagen nu. Tack gode gud att jag får vabba nu och på tisdag är det jag som går till läkaren och kräver en sjukskrivning. bara tanken gör att saker känns lättare

Mamma o pappa kom ned i förrgår och åker imorgon. Skönt att dom är nere och stöttar lite. Ikväll ska vi äta räkor

Läser lite mer sedan och svarar. Hoppas att ni mår bra allihopa!

• Rimfolina

VT: Usch för kräk! Hoppas att ni andra klarar er!

sthlm: Låter jättejobbigt. Lider med dig. Hoppas att allt blir klart med boendet snart så att ni kommer ifrån varandra.

Rosa: Fina gardiner! =) E mår bra nu, bara lite snorig. Gillar sin antibiotika, inga problem alls.

jucea: Håller med, det är definitivt bebis nr 2 som bara får hänga med på det man gör med barn nr 1.

MissH och Mareld: Skönt att ni fått diagnos på problemen! Nu kan det bara bli bättre! =)

Linn: Håller tummarna! Jag fick + på äl-sticka.

Min kollega fick en liten gosse i natt. Med buktryck och sugklocka, men han kom ut till slut!

• Lina S

Undra om madrassen och ribbottnen till Elliots gamla säng passar, du har inte måtten på madrassen?

Idag slog Elliot sin kompis så han fick näsblod {#lang_emotions_surprised} gud va arg jag blev.
    Elliot blev arg för att hans kompis ville gå hem, Elliot ville leka mer. Han sa det men kompisen ville ändå gå hem och då blev han så frustrerad så han slog.
    Jag blev skitarg, och sen totalvägrar han att säga förlåt. Till slut var jag tvungen att skicka hem kompisen ändå utan något förlåt.
    Jag har pratat mycket med honom och han förstår ju att man inte ska göra så. Men när han är sådär arg är det som att prata med en vägg.
    Såå jobbigt....

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Vilda Tiger

Rimfo
    Tur att hon tycker om sin antibiotika. Jag köpte hostmedicin till Lyckeli då hon var så fruktansvärt hostig för några veckor sedan men då hon fick ta den första gången rös hon i hela kroppen, såg uppriktigt äcklad ut och gav mig sedan en förfärad blick. Hon vägrade sedan ta igen. Va roligt att din kollega äntligen fick ut sitt barn! Vet du namnet? Jag är nyfiken på namn nu för tiden.

Lina
    Jag förstår att du blir jättefrustrerad då han gör så! Men det viktiga är nog att prata, prata, prata och så kan han be om ursäkt nästa gång han träffar kompisen.

Mareld
    Jag tycker det är helt rätt beslut du tar, att sjukskriva dig. Hoppa att Julia snart återhämtar sig då hon fått medicin.

Nä, nu hör jag hur Lyckeli öppnar frysen och tar fram isfacket. Får ge henne lite.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11