• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Vilda Tiger

Oj då...

Rosa
    Jag kan höra med min lillasyrra (hon är 25) MEN hon jobb ju dagtid och barnen känner henne ju inte. Rackarns! Det är en rätt jobbig sits du är i, inser jag ju. Den jobbiga grannen, kan inte hon ta dem?

Jag mår illa. Inte magsjukilla men trött-för-att-det-varit-för-mycket-de-sista-dagarna. Jag är ju dum i huvet som boar så intensivt just de dagar då Marcus ligger magsjuk, för det är ju då jag får ta allt med Lyckeli och hemmet. Knepigt att jag funkar så. Jaja. Imorgon ska jag få sovmorgon och det ska bli skönt iaf.

• RosaNapp

Tack, vad snälla ni är .

Sätter det bara igång mitt i veckan så ska det väl gå bra, hon måste ju köra bil för att ta sig till jobbet. Men det känns ju inte tryggt för fem öre.

linn78: fina namn, absolut

VT: ja, det är förståligt att du har det tungt och känner dig trött. Ta och vila och gör bara det nödvändigaste nu.

Jag börjar känna mig lite snurrig. Inte illamående eller så, men lite lätt ur balans, samt fv som startar i ryggen. Håll tummarna för att det inte på g nu...

• jeng

Hej!

Nu är vi hemma i småland igen. ska väl försöka fixa, packa och sådär sen far vi tillbaka torsdag em igen. Jag behöver skicka katterna på kastrering också, men det är väl långa väntetider på det nu...
    Det går framåt i huset och jag har försökt fota massor. Ska lägga in bilderna imorrn om jag orkar och blogga om det. 
    VT,
    Det låter absolut som nattskräck. Felix (våra kompisars pojk) har haft det ett par ggr mellan 1 och 1.5 år, och han har "vaknat" och gallskrikit. Ingen tröst har funkat och han har bara slagit omkring sig. Men de är ju inte vakna, så vad man än gör så reagerar de inte på det.
  • Lana

rimfo,men det är ju påsk då får man äta massor godis

rosa,hihi nä det förstår jag.tråkigt med din mamma,vi har samma  här hemma dock kan vi ta hjälp aty svärisarna också.dock hade det varit smidigast med pappa då han är i samma hus,vi slipepr packa mm.

jucea,ser fram emot bilder

Jag HATAR våren och sommaren.Inte för värmen,inte för min allergi som alltid är skit utan för de förbannade småkrypen.HATAR spindlar blääääääää. Imorse när vi kom upp så blev jag helt svettig när det sitter en spinder större än en 5 krona i mitt vardagsrum.fick paniiiik men ska ju inte visa Elly detta hua. Fick ringa på min kusin (som bor i samma hus) som sån tur inte gått till jobbet än.Så nu är den borta jag jag supernojjig.gaah

• Vilda Tiger

Jucea
    Okej. Jag tror också det var nattskräcken som satte in. Otroligt jobbigt var det för mig och Marcus att se detta iaf. Och säkert jobbigt för Lyckeli.

Lana
    Oj då.. Men inte kan du hata hela sommaren för detta. Jag är själv ytterst oförtjust i just spindlar och en del annat smått men allt annat som är bra med sommaren väger upp. Ormar har jag inte alls svårt för, däremot.

• jeng

haha, jag har också spindelskräck!!

När vi var ute i vårsolen i nya huset härom dagen, och tittade på vårblommorna, så såg man hur en hel gräsplätt (typ 1*2 meter) rörde på sig!! määääängder med spindlar, så det måste ha varit flera bon i plätten i det höga gräset som har kläckts nu! BLÄ!!
    Tur att vi ska bygga altan, för jag har jättesvårt att sitta på möbler i gräset eller ligga på en filt osv.
  • jeng

Nån här som har skötbord till våra stora ungar? Vi behöver köpa ett, och tänkte att det tar vi på ikea. Efter flytten har vi ju inga bänkytor att byta på längre. Men det visar sig att alla jag tittade på, som jag hittade info om, de är upp till 12 månader och (antar jag) typ 12 kg eller nåt då??? Så meningen är att man inte byter blöja på barn över 12 kg eller...??? Vore tacksam om ni kunde tipsa om nåt som håller även för Ted.

• Vilda Tiger

jucea
    Äckligt med gräset. :-P Vi har ju vårt skötbort till Lyckeli på zinken i badrummet, så jag kan inte tipsa dig om något bord, tyvärr.

• Lana

VT, nä eg inte men FY för spindlar....uäck...

jucea,visst är de hemska...jag får ju stans panik och börjar ju nästan gråta,har mycket jobb för att inte visa Elly detta.Men shit.En killa frågande mig om jag skulle peta på världens största spindel för 100,000kr NEJ svarade jag.nähä tyckte han,hade du ätit en spindel för 1,000,000kr NEJ sa jag.det tyckte ha navr heeeelt knäppt
    Fyyy va massa spindlar..
    Hmm vi har vår skötbädd på tvättmaskinen nu,vilet borde hålla för massor. Annars hade jag nog bytt på golvet tror jag.

Åååååh det står TROTS i pannan på min dotter idag.phu.Har varit nere hos grannen och hon har gjort ALLT hon inte ska.Till sist fick vi gå hem, hon drog sönder skor,pillade på alla apparater mm mm mm.Då hade vi varit där i ca 2h så mitt tålamod var på G att rinna över.det första hon gör när hon kommer upp är att hålla vatten över heeela sig.då flippade jag.Jusses va sur jag blev,då blev hon också skit arg men nu sover sessan och varknar förhoppningsvis lite mer medgörlig

Nu ska vi snart åka iväg på 4D UL,ska bli skitkul

• sthlmstjejen

lana: Jag gillar inte heller småkryp och här i lgh har det krypit runt stora spindlar, riktiga stora lantisspindlar! och de får jag jaga själv nu mer Men sen vi hade möss i lgh så slår dem det mesta... Hur som helst ska vi ju snart flytta och det är en trappa upp, är nog inte lika mkt insekter där då

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11