• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Lina S

Miss H -  nej vadå, du skrev väl inget konstigt... Klart man undrar om bajset är svart, det gjorde jag också en gång tills jag kom på att Sam ätit blåbär.
    Hoppas det löste sig med Elton i alla fall.
    Menade inte att låta dryg när jag skrev att du skulle ringa sjukvårdsupplysningen, utan mer som ett tips eftersom jag själv inte hade en aning

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Hallonsocka

Hej! Nu är vi tillbaka, eller ja, vi beslutade oss efter 2½timme hemma för att åka till Hemavan och överraska svärföräldrarna. Inte för att vi inte trivs hemma utan för att de flesta i släkten kring Umetrakten var bortresta och svärföräldrarna firar vi gärna Påsken med .

Ska läsa ikapp nu!

Heidi: My sover i vanliga fall mellan 1-1½ timme på dagen innan lunch. Då brukar hon vakna kring 05.30 och somna kring 19. Nu efter all semester och resor är det ju hel twistat, hon somnade precis :-P

Kvack: Jag har missat vad det är för kurs du ska gå?

Vad gäller Mys matvanor är det oftast (borsett nudå hur det har varit under semestern) Välling och sedan lite senare macka. Sedan brukar hon sova, efter det lunch, mellis, middag och sedan somnar hon oftast innan hon hinner få i sig något mer, vi brukade ge henne välling men hon ville inget ha på kvällen....

WOOOOWIE! Vad mycket ni får tillbaka på skatten!!

Ojdå det är visst en ny tråd!

Linn: GRATTIS!!

Jag känner som dig Miss H INTE sugen på fler barn just nu!!! Men någondag vill jag ha i alla fall ytterligare ett syskon till My. Lyckligtvis är Anders också med på i alla fall ett till Däremot vill jag inte ha fler barn efter att A är 47 för då hinner det yngsta bli 18 då han går i pension (för då ska jag ha honom för mig själv :-P *obs ska tas med en nypa salt*) Så om Anders inte är för gammal kan ju inte Roger vara det

• RosaNapp

jucea: nä, har inte ens tagit kort den här gången. Vår kamera är riktigt kass och har varit länge. Köpte en ny för någon dag sen som jag tänkte jag skulle hinna fota med iallafall något kort. Men visa upp den tänker jag inte .
    Vad sa dom på fl om magsjukan då?

A har nu kräkts kraftigt 5 gånger på drygt 2h. Han somnade till slutt sittandes i knät, helt utslagen stackarn. L tar natten, men kommer förmodligen åka till jobbet imorgon. Så mycket för det...

• linn78

tack resten också!! Skriver inga namn så glömmer jag ingen

Vt: jag har velat fråga dej länge nu men har glömt det hela tiden... Har Marcus och resten av ass på hans jobb någon slags dispans för att få jobba så långa pass? Min chef får spatt när vi jobbar mer än 26 timmar i sträck för det är max enl den här tråkiga eu-lagen. Jag funderade mest på om det går att få dispans för längre pass eller hur kommer dom undan med det? Vi har problem med det på jobbet att eftersom våra pass är 26 tim nu så får vi inte stanna och jobba extra om det skulle behövas.

Rosa: stackars A, hoppas han mår bättre idag och att du slipper undan. ja, och resten av familjen! Finns roligare saker såhär nära fl att göra än kräka och torka kräk...

MissH: fick du reda på vad det var med Eltons bajs? Det enda jag kan komma på är om han ätit något med mycket järn i. Eller blod i avföringen men det hoppas jag inte att det var...

• Vilda Tiger

Rosa
    Vi har ju magsjuka här med, men det verkar vara en kort variant, att man mår illa en dag eller natt och sedan blir det bättre. Hoppas att det är en sån kortis A fick med, om det nu nödvändigtvis ska vara magsjuka... Och jag hoppas att DU klarar dig! Inför förlossningen och allt. Eller så är det som för Jucea, det som sätter igång allt.

Jag har själv legat med kramp i magen halva natten. Min magsjuka verkar ha satt sig i de nedre regionerna som tur är, för jag skiter hellre än kräks. Men det gjorde ONT i magen, och nu vet jag inte om det är det jag känner än eller om det har gått över till förvärkar. Det var ganska liknande smärta.

Linn
    Vad jag har förstått har de dispans, men jag vet också att de har samtal med fk ang den här frågan. Så det är uppe på bordet, om jag säger så.

Hallon

Du skrev inte att resan varit kass så då utgår jag från att den var bra. ÄR det skönt att vara hemma igen eller gick den alltför fort? Min svärmor talar om att bjuda familjen på resa då hon fyller 60 nästa år, men vi vet inte om det blir en solsemester eller inte. Svärfar tycker det är så "onödigt att åka till varma länder på sommaren, då man lika gärna kan bada i Sverige". Men det är ju bara för att HAN inte gillar värme. Jag tycker det är en jäkla skillnad på värmen i de svenska vattnen och i de medelhavska (?).

• Kvack

Hallon: det är en kurs som heter På spåret igen. Efter KBT:n som jag går på så har jag börjat att må bättre och ska försöka komma ut i arbetslivet igen. Så kursen är föreläsningar om stresshantering, motivationstänkande, kost och motion mm. Och så har vi friskvård som är vattengympa och yoga. Den är på 8 veckor. Mest för att man ska vänja sig att komma varje dag. Sen så är det dags för praktik i 8 veckor. Man får börja med 2 timmar varje dag och sedan öka upp det så mycket man kan. Kan man inte mer än 2 timmar så fortsätter man med det. Efter det ska man försöka att få vara kvar på praktikplatsen så länge som möjligt och man kan få bidrag i 1 år framåt.

• BebisVagga

Hej alla..
    Operationen e nu gjord... och jag mår bra..
    allt går som det ska med mat och dryck.....

finns bilder både på facebook och bloggen... bloggen e dock låst så ni får MAILA...

då jag e inne ganska sällan så skriv inte om lösen här utan maila mej som sagt.. eller ratta nått på facebook..

• MissHellen

Lina: Bra att du inte tog illa upp!

Hallon: Hoppas ni haft de bra!
    Skönt att A oxå är med på ett syskon Hur gammal är A nu då?
    De R mena med att han var för gammal, var för att han tyckte att han var för gammal för att få FÖRSTA barnet då.. Men vi får väl se, om några år, när de är relevant!

Linn: Nä, ingen aning om vad de var. Dessutom har han inte bajsat mer :/ Men, han äter ju inget häller. Så han har väl inget att bajsa ut?
    Blir de inte bättre i dagarna, måste vi ringa.

BV: Skönt att de gått bra! Jag har fortfarande inte fått nån tid. Men jag har redan räknat bort de..

Nu har jag stoppat ner mina pojkar i sängen, dom skulle ha hockeymys

Glad Påsk på er!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11