• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • sockertopp84

Här hemma har vi haft vattkoppor hela mars.Först fick min äldsta son de,sen exakt två veckor senare fick min andre son o sambon vattkoppor.

Glad Påsk!

• Kvack

Ida fick ju 6 st vätskefyllda blåsor igår, idag är det bara 2 st kvar dom andra är borta? Undra vad det är. För då borde det ju inte vara vattenkoppor eller?

• Hallonsocka

Linn: HAHA! Vad sjuktroligt!! Det ska jag komma ihåg att göra om de utlyser den tjänsten alltså

Jag har precis kommit hem efter 4 timmar friskluft. Vi åkte till Lia och åkte skidor. Två timmar till fikaplatsen, en timme fika och sedna en timme tillbaka till bilen (sluttade ju mer på tillbakavägen). Pust frust!

• luzorsus
    Kvack skrev 2010-04-03 14:13:26 följande:
    Ida fick ju 6 st vätskefyllda blåsor igår, idag är det bara 2 st kvar dom andra är borta? Undra vad det är. För då borde det ju inte vara vattenkoppor eller?
    vissa får ju inte mycket koppor medans andra får det... Men det borde ju synas spår av dem fortfarande,även om den vätskande delen av koppan torkat
  • RosaNapp

Jaha, L kom nyss upprusandes och in på dass. Trodde faktiskt faran var över, men tydligen inte. Är väl oundvikligt att jag får det också då, vi färdknäppade imorse... Tjohooo va kul, NOT!
    F-n, jag som haft fv och sd hela dagen, knappt kunnat röra mig utan att magen blir stenhård och det bara trycker på neråt. Orka det här på det!?!

Så, nu har jag gnällt. Håller på att rensa kylen från gammalt. Vi skulle ju handla imorgon... Blir väl jag själv, om jag är frisk. Hur jag nu ska orka det.

Hallonsocka: tycker alltid det låter så mysigt när ni berättar om era utflykter (ja, ni andra som också bor i norr). Ta scootern och grilla, eller ut på skidor. Så skulle jag också vilja göra, men det lär ju dröja ett bra tag. Den vintern vi hade i år får vi väl om 10 år, tidigast, igen

Ok, namn. Jag har hittat ett till jag kan tänka mig (tjejnamn). Så vad tycker ni (kom ihåg vårt tema ): Disa eller Liv?

• linn78

Rosa: jag tycker att Disa passar bäst med resten av namnen. Hoppas det sätter igång snart så du slipper gå och ha ont. Fast det kan ju vänta tills magsjukan är över!

• sthlmstjejen

Rosa: Attans! Hoppas att du slipper bli smittad iaf! L får sova på soffan Iofs M sov på soffan låååång tid innan han flyttade så det systemet kanske ni redan har?! Liv tycker jag är ett fint namn. Disa gillar jag inte lika mkt pga att en tjej som jag ogillade i tonåren hette det

Igår var jag o barnen o kollade på Ms lägenhet och den var mysig så han verkar trivas. Jag börjar känna att allt känns så skönt, iaf just nu! Att jag för reda saker och ting själv här hemma. Dock får jag sova mkt mindre men hoppas att F börjar sova bättre.

• KaOl

rosa: hoppas du klarar dig! Röstar definitivt på Liv; tycker det är ett så fint namn - hoppingivande eller vad man ska säga..

• Vilda Tiger

Rosa
    Jag röstar på Disa. Marcus röstar på Liv. Jag hoppas du inte får magsjuka men FY för att gå och storhandla själv i ditt "tillstånd". Jag gjorde det för en vecka sedan och det var en näradöden-upplevelse. Jag fick vila i flera timmar sedan...

• RosaNapp

Tack alla!
    Tyvärr vet jag inte hur jag ska komma mig iväg, E vaknade vid 4 och kräktes och därefter började V. A mår bättre nu iallafall, alltid något. Men helt ok är han inte, har inte sådär jättestor aptit.
    L ligger utslagen i sängen så det är jag som har jouren .
    Behöver jag säga att jag spritar som en galning . Men jag orkar knappt, det är fysiskt ansträngande att dom är så små. E är rätt lätt, hon sköter mycket själv, men det blir ju ändå tvätt, tvätta av, duscha, torka, sprita, hålla, och allt som är därtill. När jag knappt kan resa på mig utan sd... Hur jag ska orka/klara av alla golv sen är för mig en gåta. Men det måste ju göras. Får väl bli inatt när dom förhoppningsvis har en lugn stund.

Tack för hjälpen. Disa är mitt favoritnamn . Gudinna (kommer från Vanadis). Liv säger sig ju självt

VT: jag ser inte direkt fram emot att behöva ta mig till affären själv, vill inte ens ta på mig byxor

sthlmstjejen: kan förstå den känslan, det är den jag försöker se framemot. Att få rå mig själv, ha mitt runt mig så att säga. Jag behöver det. Synd på sömnen, men det blir säkert snart bättre.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11