• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Lana

Luz,härligt för dig att det blev minus.

Linn; underbart,jag sa ju det Det var definitivt er tur nu,JÄTTEGRATTIS till er.

Nu är jag helllt slut,men Elly har varit jätte duktig hela em.Nu ska det packas klart inför resan till skåneland imorgon.

• Vilda Tiger

Rosa
    Jag hoppas du gillar lägenheten! Det finns ju klara fördelar med att det är nära där ni bor nu med.

Jaha. Bara för att jag skrev förut att Lyckeli verkade bättre började hon storgråta fem minuter innan jag skulle bära in henne och sedan kom världens jättekräk i soffan. Tur jag hade en filt just där och jag lyckades pricka den då jag höll henne. Stackars stumpan! Skönt ändå att hon slapp vakna av att kräkas i sängen. Nu är det vä bara att vänta på att jag ska få skiten, antar jag.

Lana
    Hoppas att er skåne-resa blir super!

• Rimfolina

Linn: STORT GRATTIS!! Underbara nyheter!

Luz: Skönt att du inte var gravid.

Rosa: Spännande med lägenheten, hoppas att den känns bra!

VT: Han heter Hannes.

• sthlmstjejen

MissH: Jobbigt att inte vara överens om antal barn men om du inte vill ha en till förrän Elton är 4 år så har ni ju lite tid på er att prata om det. Skulle du bli jättebesviken om han om några år fortfarande känner att han inte vill ha fler?

Rosa: Jo flytten är i övermorgon så det drar ju verkligen ihop sig. Grejen är att allt med vårt förhållande är skit, alltså kärleksförhållandet. Vi har båda gjort saker som den andre inte gillat osv men som vän kommer jag att sakna honom om vi nu inte blir vänner efter ett tag. Har alltid kunnat prata med honom om allt...

VT: Attans att hon kräktes igen! Hoppas det var sista gången nu.

• goshheidi

Miss H, F sov också jätteilla det första året. Men jag tänker som så att ett år av hela ens liv....so what? :) R kanske ändrar sig senare när Elton blivit större och R glömt bort hur det var med sovandet. För det märker man. Man glömmer otroligt fort. Vaknätter, vad är det? :)

• Lina S

Nu ska jag åka och gosa med en treveckorsbaby, ska bli såå mysigt.
    Sen lite hotstone massage efter det! Känns som ett bra påsklov

Fast sen ska jag hem och jobba, har mycket att fixa med.

Idag regnar det här, så trist... Hoppas  ni får en bra dag alla!

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Vilda Tiger

Även här regnar det.

Lina
    Hot stone har jag velat testa länge men det har inte blivit av. Men det ska bli nån gång. Ha det så mysigt med bebis ocih massage idag!

Sthlm
    Ja, det är ju en konstig situation att vara bästa vän med den man behöver få tala om, om du förstår hur jag menar. För jag antar att det blir så ibland, eller? Kan ni konstruktivt tala om ert förhållande eller får du ta det med någon annan? Hoppas det går smidigt med flytten nu.

Lite rostmacka och vatten blev det till frukost här för Lyckeli. Igår fick hon ju behålla frukost då hon bara åt hönökaka, och lunchen då hon åt pasta och frukt. Men middag (risotto med sojakorv) och kvällsmat (yoghurt) kom ju upp. Ska helt ta bort mjölk och sånt idag, så det får bli gamla husmorsknep att ta fram. Skorpor, rostmacka och sånt. LIte trist att hon är sjuk för idag fyller min väns son 1 år och vi skulle ha gått dit för att fira lite. De ska iofs ha kalas på fredag med så jag hoppas att vi är friska tills dess.

• RosaNapp

VT: vad tråkigt att hon kräktes igen. Är nog en bra idé att ta bort mjölken ja.
    Jo, det gör det ju, men jag vill helst inte att vi ska kunna se när den andre kommer hem sas. Jag skulle inte må bra av det. Men med just den här lägenheten är det nog ingen risk för det, även om det är i princip nästa hus bara. Fungerar det inte så får jag väl flytta. Men jag tänker att det är smidigt för barnen, så kan dom springa lite fritt emellan, lätt för L att komma och träffa pyret, dom är vana vid området och allt sånt.

sthlmstjejen: ok, snart flytt då. Ja, kände också att L var min bästa vän. Saknar också det, han vet allt om mig och jag har inga hemligheter för honom. Den ende jag varit så öppen med.

Nu är det dags att dra ut, V och E ska till tandläkaren idag. Vet inte hur jag ska orka det, jag är så trött. Fastän jag faktiskt fått sova inatt.

• linn78

Tack alla igen!!!

Vt: stackars L. blåbärssoppa brukar vara populärt och bra när man är dålig i magen. Hoppas det går över snart... Jag har flera vänner vars barn har kräkt ca 1 gång/dag i några dagar, så det är kanske den typen av kräkis hon fått.

Rosa: Ja, för barnen är det ju en stor fördel att bo så nära, känner du att det blir för jobbigt så kan du ju fortsätta leta efter något annat. Det viktigaste nu är väl att du får något eget.

Jag vann precis gårdagens påsktävling här på fl så nu kommer det godis i postlådan om ett par dagar Men dagens ledtråd fattar jag inte...

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11