• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • jeng

Rosa,

På rak arm är midsommar nånstans runt 25e juni i år har jag för mig...? Tror det är 4 v tills ph går på semester nämligen och det ska vara vid midsommar.
    Sitter uppe och matar Tage som har börjat bajsa på natten och därför vill ha mat vid den här tiden också (ja alltså mat då han har vaknat av bajset, vilket brukar vara vid 5-6)
    Jag lyckades lösa det jättebra med maten igår. Vi satte igång kylen, och så köpte jag frallor och smör, skinka, grönsaker, kycklingklubbor grillade och mimosasallad och potatissallad! Inte jättenyttigt såklart, men helt klart bättre än att åka och köpa en pizza! Så nu känner jag mig nöjd. Absolut godare också!!
  • goshheidi

Saliva, jodå, det riktigt bra inför dopet. Har det mesta fixat. Vi ska ha dopet i kyrkan och festen efteråt hemma. Det enda som känns trist är att min svärfar o svarmor inte kan prata med varandra. Alltid spänd stämning mellan dem när det är familje evenemang. Det är ändå över 10 år sen de skilde sig så man tycker ju att gammalt groll borde ha försvunnit, men det har det inte.

Jucea, läste att ni sover sista natten i gamla huset. Hur kändes det?
    Sen måste jag fråga en personlig fråga. Jag känner mig nämligen inte riktigt "normal" där nere. Hade inte du också något krångel efter Tage?  Det ser ungefär ut som att slidväggarna har kollapsat och fallit inåt, eller hur jag ska förklara det. Slidväggarna hänger liksom i vägen så att man inte ser att det är ett hål där längre :( Känns trist att inte känna igen sig.... Jag ska på efterkontroll om tre veckor så då kan jag ju fråga läkaren då om det är normalt. Kanske det är något som kan tränas bort med knipövningar...inte vet jag. Eller så kanske det ska det se ut så efter man fött två barn??

• linn78

Lana: vad skönt att de inte är hysteriska över sf måttet denna gång! Ja, snart nog får du också träffa nya bebisen=) Tiden går så himla fort, själv är jag i v 14 och tycker att det gått snabbt, bara 4 veckor till RUL.

Rosa: Axel har också ett par dagar med gråt på nätterna, men tydligen är det bara när jag är hemma=/ Hur många tänder får dom små egentligen? Axel har 16 st, det fattas väl de sista 4 kindtänderna men kommer dom inte mycket senare?

Heidi: låter som ett framfall tycker jag, de flesta går nog att knipa bort om jag förstått rätt, men som sagt så vet nog jucea mer om det!

• jeng

Heidi,

låter absolut som ett framfall. Knipövningar är det som gäller, gärna knipkulor eftersom det hjälper till att hålla allt på rätt plats medan du knipövar.
    Mitt har blivit avsevärt bättre. Det du ska vara särskilt aktsam på är om du känner på baksidan av slidväggen, alltså väggen som är mellan slida och anus. Om du känner en hård knöl där, så kan du också ha fått ett bakre framfall, och där är det andra instruktioner som gäller. (Knipen hjälper inte där)
    Sedan blir det bättre med tiden också, som allra oftast.
    jag får skriva mer sen, måste åka till banken nu.
  • RosaNapp

heidi: tycker också det låter som framfall, men tvärtemot jucea rekommenderar jag inte knipkulor förrän du fått en undersökning. Det kan förvärra problemen också om man använder dom fel. Man kan komma bra långt med att göra knipövningar rätt. Jag hade rätt mycket framfall efter A och knep som en galning så det blev bättre. Nu kom det ju tillbaks efter lillebror, men jag kniper och kniper och det blir sakteliga bättre. Tänk på att knipa när du lyfter, inte träna för myclet med tyngder och hopp och annat som kan påverka med tryck neråt nu i början.
    Ett tips är att träna knip samtidigt som man tränar korsetten det gör jag när jag är ute och går.
    Drar liksom upp hela paketet och drar sen in korsetten
    Korsetten tränar jag med tupplermetoden.

A vill inte sova idag. I em ska vi ut och göra en del ärenden så det får bli syskonvagnen så han får sova i den då. V är nämligen i sitt esse just nu och vill inte alltid lyssna på mig så han får hoppa upp i vagnen emellanåt. Jag kan inte springa efter honom med lillebror i mei-taien och det utnyttjar han .

Förresten, jag har Swedbank. Kanske jag ska nämna . Egentligen är jag nöjd som så, men det kan ju kanske bli bättre. Ska ju öppna nytt sparande till bla E ( i mitt namn) och då vill jag ha så bra ränta som möjligt på det. Swedbank grinar lite illa om man har för många konton där. Jag har några stycken sparkonton och sånt redan så att starta ytterligare några blir dom nog inte glada över.

lin78: jag tycker A är så himla söt! Hur mår du? Dom får 20 mjölktänder. Man brukar väl säga att tänderna ska ha kommit vid 3 år, men här har både E och V fått dom när dom blivit 2 precis och A verkar följa i deras spår. Med tanke på att dom fått sina första tänder vid 7 månader (A senare) så är det verkligen tänder i ett, men så är det ju över sen då. E (5 år idag ) väntar på att få tappa den första tanden och blir alltid lite besviken när jag säger att det nog dröjer minst ett år till det

• goshheidi

Jucea, det kan nog hända jag har lite av båda då. Vågar dock inte riktigt känna efter än. Läkaren får gräva mer om 3 veckor. Usch. Kulor har jag någonstans långt bak i ett skåp. <ska leta rätt på dem.

Rimfolina, hann inte skriva igår att länken ej fungerade. Men valde den sista som sagt :)

Vi är alla rätt förkylda här fortfarande så vi, eller jag (P sover som en stock) har sovit lika illa som lillebror. Varit uppe en gång i timmen och ammat, rapat och tröstat. Vojvoj. Men det fina är ju att det går över trots allt. Och nu har jag fått sova ikapp ända till klockan 12 så jag är pigg och på bra humör igen :)

• goshheidi

Rosanapp. Ok... Men dumma jag. Jag var ju och lyfte ett lass med bastustenar bara en vecka efter förlossningen. :/ Och det var precis efter det som det som det började kännas konstigt faktiskt. Jag brukar knipa på kvällarna innan jag går och lägger mig. Jag har knipit 100 gånger efter varandra och sedan 10 gånger 10 sekunder så att jag håller så hårt jag kan. Är det rätt?
    Berätta mer om tupplermetoden.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11