• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Kvack

Stort grattis till Tina och Markus.

Vi är mitt i flyttartagen. Fick tag i barnvakt till alla barnen så vi körde saker tills kl 1 i går natt. Det går framåt.

• linn78

säger grattis här med!! Och så väntar vi med spänning på bilder på lillebror=)

• Strözzel

Grattis VT till lilla killen och Lyckeli till lillebror! 

• RosaNapp

Var på ikea igår och köpte möbler. Idag tar L barnen till sina föräldrar och jag ska nog fixa ihop det jag kan själv. Så, nu har det börjat...
    Fast först måste jag lösa ett problem. Har haft svårt med amningen ett tag nu (gör ont, får sår och jag har trott det berott på att Lillebror haft torsk) och nu tror jag det beror på att jag blir torr av amningsinläggen. Men jag måste ha dom för jag läcker som ett såll... Amningsnappar gillar iinte lillebror så bra. Tips?

• Lana

rosa,spännande med att allt sätter igång,det kommer gå jätte bra.
    ang amningsinlägg,finns det inte sådana i tyg? Eller om du får vikt något tyg istället,något mjukt som inte irriterar?

• linn78

rosa: mjölkuppsamlare? Fast jag vet iofs inte om dom är så bekväma att ha alltid. Eller om du lufttorkar bröstvårtorna efter amning och sen smörjer in dom ordentligt med bröstvårtskräm innan du sätter på inläggen?

• goshheidi

Rosanapp, och han har bra grepp? Lillebror här hade lite för litet grepp i början, så jag måste liksom tynga ner hans haka mot hans bröst när han tog tag så att han skulle gapa större. När han tog litet tag så blev det som skavsår som gjorde så ont. Mjölkuppsamlare tänkte jag också på. Dom var jättebra att ha i början. Och när jag gick ut (ville inte ha mjölkuppsamlare på mig då) så klickade jag en stor klick med bepanthen i amningsinläggen så att bröstvårtorna inte skulle skava så mot inläggen + att de då hölls fuktiga.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11