• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Vilda Tiger

Hej!

Jag är hemma igen, och försöker förstå att ingen stoppade mig då jag gick hem med världens finaste bebis från bb ÄNNU en gång... jag har kommit undan två gånger! Vi försöker få in det här med amning, Jag har haft eftervärkar from HELL och nu börjar det komma najsiga sugblåsor på bröstvårtorna med. :-/ Men vi kämpar på! Han får ersättning några ggr per dygn för att hålla sockret stabilt men meningen är att trappa ner på den så snart jag är säker på att min egen mjölk räcker.

Tusen tack för alla grattis! Nu ska jag äta lite glass och kolla fb en stund.

• RosaNapp

VT: vad kul att du kan amma den här gången

Tack för tipsen. Mjölkuppsamlare vill jag inte ha jämt och inte med mig ut, har attanvända hemma dock. Smörjer gör jag, men ska prova med en större klick på inläggen

• Lina S

VT - skulle ju läst här innan jag frågade på fb om amningen! Skönt att det fungerar. Det gör så ont i börjarn men det går över... Du får springa runt och lufta tuttarna Kan också rekomendera de där snäckorna som jag hade.

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • goshheidi

VT, aj. Jag vet hur ont det gör med både blåsor och eftervärkar. Tar du in någon värkmedicin för värkarna. Jag tog under hela sjukhusvistelsen men efter tre dagar lättade det så jag kllarade mig utan.

Rosanapp & VT, när det höll på att bli sår på mina bröstvårtor så blev jag tvungen att pumpa och ge från flaska några gånger så att bröstvårtona skulle få vila. Bara ett tips till på vägen ifall det börjar krångla mycket, men ni inte vill sluta amma...

VT, hahah - ingen stoppade dig :)

• Vilda Tiger

Ja, det verkar som att jag har mjölk iaf, även om det inte runnit till än ordentligt. Men han suger bra och jag försöker uthärda att det faktiskt gör ONT. Snäckorna du talade om, LIna, ska jag kika efter. Jag har hört bra om dem.

Håller på att lägga bilder på bloggen. Är nog klar om en liten stund... om ni vill kika på sötnosen.

• jeng

VT,
    Gud vilken ful unge du kom hem med! Inte ett dugg avis... *mutter mutter* tur att min egen inte är så stor än kanske, för här ska inte bli några fler!!!

Jättekul att amningen verkar funka så här långt Hoppas att du gillar det, och att det onda går över snart!! 

• goshheidi

VT, nämeeen vilken fin sötnos. Man får ju nästan lust att äta upp honom, han e så go. På den nedersta bilden ser man likheter med Lyckeli.

• Hallonsocka

Helt fantastiskt underbar! Grattis än en gång VT!

• jeng

Ytterligare ett drygt kilo borta på vågen idag!!
    Riktigt glad är jag, för jag hade räknat med en platåvecka!!! 

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11