• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Saliva123

Tack för alla gratulationer! Det var en mysig dag igår. Börjar bli en trevlig vana med frukost på säng

VT: Jag får ONT av att se dina fot-bilder! De andra var jättefina! Mysigt m böckerna!
    Linn: Jättefint hus! Vart vill ni flytta? Har ni redan köpt eller ska ni sälja först?
    Sthlm: Hihi! You go!
    Lana: Känner som du. Vill också bli firad och har försökt säga det. Klantskallar... F Ö r förskolan en smitthärd
    Lina: Bra kille!
    Just nu spelar Anders i nordsik final på en musiktävling. Håller tummarna, det är ett ploj-projekt från början han haft, men som fått mycket uppskattning. Har sett en deltävling, men tyckte att det var för sent en söndag. Hade varit roligt dock! Ska föröska sova och ta itu med de sista skälvande veckorna innan sommarlovet det efterlängtade! God natt alla!
  • jeng

Veckan som gick fick ett medel på ca 1700 kcal. och morgonvikten idag var 80.8!!! längesen jag såg siffran 80 på vågen, vääääldigt längesen! bara att kämpa på. det innebär ca 4 kg på 3 veckor, men då är ju en del vatten och slagg såklart! men ändå jättebra

nu far vi till växjö, hemma imorrn kväll/onsdag morgon igen.
  • KaOl

Hej hej! Ett tag sedan jag hann vara inne nu, men nu så..
    Har varit en sväng uppe i Sthlm på utbildning förra veckan (och våra utb är tokintensiva; fast man går upp kl 4 på morgonen för att hinna upp så håller vi på till 19 på kvällen, sedan 10 min att fräscha upp sig för middag och sedan hålligång på kvällen - och så upp och börja utb kl 8 dagen efter igen. Pust!)
    I lördags fick stackars måns feber; på en timme steg den från ingen feber till över 40. Vi lyckades få ner den t 39,4 med supp alvedon, men inte lägre. Stackaren får ju så ont av supp Ipren så det gav vi honom inte. Testade med flytande Ipren, men den kom upp lika fort som den kom ner. Var riktigt orolig för honom faktiskt; satt helt utslagen hela dagen och vi fick inte i honom tillräckligt med vätska - och sedan var han helt frisk igen på söndagen. Skumt!

Tina: Stackars stackars dig; tycker så himla synd om dig med all vätska - det gör så ONT!! Men vad fin du är - och vilka underbara bilder på dig, magen och Lyckan!!

Jucea: Bra jobbat med vikten! Grattis!!

Sthlm: Åh vad härligt med pirr i magen!! Unnar dig verkligen det!
    (och Jucea: Joo, man kan visst ha sådant där pirr i magen även efter flera år; J och jag har varit tillsammans i 8 år nu, och jag blir fortf sådan ibland )

Lina: Duktiga Elliott! Då är han väl jättestolt över sig själv nu??

Carina: Håller med de andra; om du vill vara med här i tråden så får du faktiskt ta och lägga av med de utbrott och påhopp som du ägnat dig åt tidigare. Som du märker så är detta en tråd där vi diskuterar både det ena och det andra med varandra - och ibland måste man tåla att det finns folk som inte tycker som man själv, eller att någon kanske undrar lite över hur man tänker i en viss fråga (ta t ex Juceas fråga t Sthlm; den var inte alls illa ment utan bara ett exempel på hur öppna vi är mot varandra här i tråden.)

Hmm.. Nu har jag nog missat att kommentera massor, men jag tror att chefen vill att jag jobbar lite nu..

• goshheidi

egoinlägg. Vi är sjuka. Lillen med, stackarn. Vi är förkylda, med halsont , snuva, hosta och hela sk-iten. Och på dagis har de vattkoppor så jag väntar bara på när det ska bryta ut :/

Sthlm, vad roligt med pirr i magen. Vill höra mer när du känner dig redo att berätta :D

VT, högst två veckor kvar nu. Veckorna innan lillen kom gick ju så trögt, men nu är han tre veckor redan och nu känns det som att det går för fort. Vill stanna tiden...men skruva fram den för dig.

Idag ska vi på 3 veckors kontroll och efter det ska jag och leta efter kläder till dopet. Har inget som passar i skåpet, Behöver något som jag kan knäppa upp när jag behöver amma. Har mest bara mörka kläder i skåpet och nu vill man ju ha något ljust å färgglatt.

• Vilda Tiger

Heidi
    Ujuj... sjuka, era stackare. Hoppas du hittar ngt fint till dopet. Ang min egen gravv - jag har max en vecka kvar, blir igångsatt måndag 7 juni om bebis är kvar där inne.

KaOl
    Det låter som en intensiv kurs. Konstigt det där med Måns - att han bara blev bra helt plötsligt. Men tacksamt, antar jag, även om man vill veta vad som var fel!

Jucea

DUKTIG är du med vikten!

Ja, jag var på "ställningstagande" idag och är ganska besviken faktiskt. Först hade min bm, som jag avgudar, sagt att jag gått fulla 41 veckor på söndag, då jag gått 40+6. Så kan man ju räkna. Och då hade de satt igång mig på lördag, för söndagar har de inte mottagning till läkaren på atenatalenheten. Men läkaren jag träffade idag sa att det var 40+0 som gällde och då får jag gå till måndag 7 juni. Sedan sa min bm att de går igenom min gravv, hur den har sett ut och räknar in det. Läkaren idag frågade inte ens hur jag mådde utan kollade bara ctg-kurvan samt mängden fostervatten. "Har du tur får du fira nationaldagen utan barn" sa han, vilket jag svarade med "Det hoppas jag verkligen inte". Han sa då "Jomen barn förändrar allt så det kan nog vara skönt" och jag svarade "Tack, jag vet, jag har en dotter sedan innan och vill ÄNDÅ fira nationaldagen (suck, firar inte ens den) med båda barnen utanför magen." Nu är jag ganska nere, faktiskt. Det känns inte som om ungen kommer att komma ut av sig själv före helgen.

• RosaNapp

VT: förstår att du är nere. Känner igen det där med olika besked beroende på vem man pratar med. Hoppas det sätter igång av sig själv innan veckan är över och att det bli iallafall svalt väder den tiden som är kvar.
    Sen ville han nog bara pigga upp dig, men det vill man inte lyssna på när man bara vill få ett slut på det.

Vilken bank har ni? Jag är fortfarande inne på att byta och tänkte höra om era personliga åsikter. Är ni nöjda, vad är bra/dåligt? Lite hjälp, tack

Måste ta lillebror...

• Rimfolina

Hej! Sitter hemma med Tyra och vilar lite efter en härlig dag! Hela min förskola och sex föräldrar har varit hit till min hemby idag. Vi har tittat på morfars kvigutsläpp, grannens hästar, ätit medhavd lunch på mormor och morfars altan och sen tittat på fåren i byn. Strålande sol och 19 grader i skuggan... Underbart!

Rosa: Har Swedbank, har alltid haft och är nöjd.

jucea: Duktiga du! Heja!

• KaOl

rosa: har handelsbanken för lån etc; tycker att det är skönt att kunna prata med en "riktig" människa för råd om hur man ska göra etc; däremot har jag sparande i ikano (bättre ränta) och lönekonto i icabank (bättre ränta + smidigt eftersom vi i princip alltid handlar på ica). Jag är rätt otrogen av mig alltså ..

• KaOl

jahapp - där var jag för snabb med avtryckarfingret..

vt: usch, förstår att du är lack! Läkare kan vara så himla klumpiga med hur de uttrycker sig och har ibland rätt svårt att se på helheten, tittar bara på sin lilla bit "bebisen mår ju bra.."...

• jeng
    VT,
    Skitläkare!!
    Hoppas det löser sig automatiskt snart ändå, jag är förvånad att du har fått gå så länge, men jisses vad skönt sen när det är avklarat
    Rosa,
    Vi har skandiabanken. Har haft det sedan de var "nya" och marknadsförde sig som första internetbanken. De hade ju inga kontor någonstans förutom Sthlm (och Oslo som vi bodde i under den perioden också). Iaf så trivs jag kanonbra där, och nu har vi lånen där också. Dock ska vi ju jämföra andra banker vad gäller lånen nu när vi blir av med gamla huset imorrn. Då försvinner ju näömligen 2 miljoner drygt i lån, vilket gör att alla våra rabatter på det kvarvarande lånet försvinner. Så då kan det vara läge att förhandla igen. Vi hade länsförsäkringar från början då vi köpte huset här. då tvingades man ju starta konton osv där och lönen skulle gå in där och man skulle pensionsspara och allt möjligt... avskydde verkligen den banken, allt var skitkrångligt, och dyra kort osv. så det var en glädje när lånet var under 85% så vi kunde flytta det till skandiabanken. har även haft swedbank, och jag gillar dom INTE! gillade inte heller föreningssparbanken och innan dess sparbanken som jag hade då jag var liten. men det kan vara jätteolika beroende på vad för kontor man har har jag förstått.  Hoppas det kan ge några tips.
    En sak som är dåligt med skandiabanken är att vi har ett delat konto. där kommer alla löner in och alla räkningar betalas. MEN, man får inte ha äkta delade konton på skandiabanken (och några andra banker också har jag hört) så tex, alla autogiron i mitt namn måste gå på ett annat konto, trots att jag har full dispositionsrätt till det delade kontot, eftersom ph står som ägare på det. men har man ingen man/sambo att slåss om pengar med så kvittar det ju
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11