Mareld
NUUUU är amningen klar så jag kan skriva till dig! Lite svårt att svara långt då man bara har en hand till övers.
Jag visste ju att ni har fått testa lite varianten med Julias sömn men jag hade ingen aning om att det var så mycket problem som du beskriver nu. Skönt att du fick ur dig det! Jag lyssnar gärna och det gör nog alla här inne. Så - back to you - jag vet inte vad jag ska kunna tipsa om. Ni verkar ju ha testat det mesta som finns att testa och till och med varit väldigt påhittiga. Lampa under sängen, liksom... ni har verkligen kört hela registret. Jag hoppas att de kan ge er mer tips och hjälp på bvc. Det vore ju trist om man gick så långt som insomningstabletter eller så, men så långt tror jag heller itne att det ska behöva gå. Har ni frågat på naturapoteket eller hälsokosten? Tänkte om det typ finns nåt te som är lugnande, som Julia kna dricka kallt. Ang akupunkturen så vet jag inte. Det känns som att kolik går att quick fix på ett annat sätt, då et handlar om att tarmen är omogen. Men sömnproblem... kanske man måste ge nålar varje kväll då? Men FRÅGA HENNE! Googla på Marianne Reinthal i Stenungsund, så ska du nog hitta det. Hon är jättekunnig så bara ring och hör med henne, lova det!
Mareld, igen
Känns som en ny grej det här, så det fick en egen del: du frågade om Benjamins vikt, vad det beror på. Antagligen för att jag inte har mjölk så det räcker. Han är ju en stor grabb från början så det krävs ju en del för att hålla honom mätt. Jag kämpar på och hoppas jag får mer mat allt eftersom, och under tiden får han ersättning efter amningen några ggr per dygn.