• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • goshheidi

Nu har jag börjat med tygisar (tygblöjor) till lillebror. Mycket enklare än vad alla tygblöjsfanatiker får det att låta som. Använder en typ som innehåller allt, så man behöver inte tänka på att köpa extra inlägg eller så, och när man byter blöjan e d bara att skölja av, låta torka och sen när man tvättar 60 graders tvätt nästa gång e d bara å slänga med de blöjorna. Tadaaa :)
    Orsaken till övergången är att lillebror får skavsår i ljumskarna av engångsblöjorna. Han e en liten tjockis med många goa valkar :) Och tyget som är inne i tygblöjorna är såå mjuk å skönt mot huden. Inte en enda skarp kant någonstans. Ni märker att jag talar varmt om tygisarna :) Mycket värt att prova! Och billigt blir det också. Dom blöjorna jag använder till lillebror heter Fuzzi Bunz.

• jeng

Heidi,
    Läste på fb att du hade börjat med tygblöjor! Kul att det funkar! Vi har sagt att vi ska försöka hitta bra tygblöjor sen när det är "säkerhetsblöja" som gäller, alltså, när Ted har börjat på potta osv, men behöver ha nåt då han sover eller sådär!

Dock visar han fortfarande inget som helst intresse för potta och toa, suck! Hade hoppats det skulle komma av sig själv nu när han är större och ser oss och barn på dagis gå på toa osv. Vi har ju provat med pottan, men han blir ju jätteledsen. Men nu under semestern hoppas vi på bra väder, för då ska han få gå blöjfri ute, så kanske det blir roligare för honom när pottan står där osv...

Finns de där till stora barn också? Jag vill absolut ha en sån blöjbyxgreja där allt sitter ihop, så man slipper olika delar hit och dit... Annars kommer det inte bli av att vi använder det...

• jeng
    goshheidi skrev 2010-06-07 11:39:47 följande:
    Bra jobbat Jucea!! :) Fortsätt i samma stil!
    Tack
  • goshheidi

Jucea, ja, det finns även för äldre barn. Se här: www.pehmopeput.fi/product_info.php&language=en

Jag känner likadant med F:s potträning. känns som att det kommer att ta lång tid än. Han sprang utan blöja här en dag, men det slutade med att han strategiskt bajsade mitt på golvet i vårt arbetsrum - och som tur var på plastmattan som vi har där under arbetsstolen :D

• goshheidi

och jag tänker som så, att även om man bara använder tygblöja en gång om dagen, så är det ändå 365 blöjor i året(!!), dvs, ett ganska stort berg med blöjor som inte hamnar på sophögen...

• jeng

Jaha, idag ska jag på 2a-intervju då på det där jobbet jag var på för nån vecka sen.... Ska till själva företaget den här gången, så det ska bli intressant.

• goshheidi

Jucea, hur gick 6 mån kontrollen? Tänk att han är ett halvt år redan!! Tycker du inte att tiden går för fort ibland? Sitter han själv redan?

• jeng
    goshheidi skrev 2010-06-08 08:59:34 följande:
    Jucea, hur gick 6 mån kontrollen? Tänk att han är ett halvt år redan!! Tycker du inte att tiden går för fort ibland? Sitter han själv redan?
    Han blev godkänd Han har ju övat hårt nu sista veckorna och klarar allt som dom "ska" klara av! Främre fontanellen var igenväxt, men eftersom huvet växer bra så var det helt ok tydligen.

Jo, det går himla snabbt, samtidigt så är det ju nu det spännande börjar! Han ska snart börja sitta, krypa, säga mamma och hela grejen Däremot så blir man helt paff ibland över hur Ted utvecklas. Man lixom har nästan glömt bort hans utveckling nu sen Tage kom. Eller den får ju inte lika mycket fokus. Så plötsligt en dag kan man tänka att "jisses, han äter ju jättebra med sked nu" tex, eller som att han springer jättebra och snabbt!!!!! När lärde han sig det lixom? Sen inser man att han har ju också blivit ett halvår äldre
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11