• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • jeng

Mhmm... Vaknade imorse och trodde att jobbet inte var nåt för mig. NU efter intervjun så känns det plötsligt väldigt intressant igen..... Snabb vändning...

• Kvack

Jucea: hoppas att jobbet blir bra.

Här håller vi på med flytten. Försöker ta så mycket som möjlgt när barnen ä'r på skola och dagis. Är inte så kul att ha med alla barnen i bilen för då får vi ju inte plats med sakerna:)

Imorgon ska jag besöka min praktikplats och ifall jag tror att den passar mig så börjar jag praktisera v 35. Barnen börjar på sitt nya dagis v.33 och då ska dom ju skolas in igen.

På torsdag ska jag och Hampus till hans nya skola och hälsa på och titta hur den ser ut. Ska bli skoj.

• jeng

Kvack,
    Tackar!
    Är det långt ni flyttar, eftersom ni får byta skola och dagis? Skönt att få flytta utan barnen iaf, vi har ju haft med oss våra nästan hela tiden. Men de gånger vi har lyckats få lite barnvakt när vi ska fixa nåt här, det är ju guld värt!

Jag hoppas på att få ett erbjudande ang jobbet, ska iaf in dit imorrn och göra ett arbetsprov... Sen idag har jag skickat in min exjobbsrapport, som är skriven på engelska... Hann inte läsa igenom den, det är ju några år sen den skrevs... Hoppas att den håller rätt ok nivå ändå Annars får jag väl helt enkelt bara säga att "ja jag tyckte inte heller det var speciellt toppen, men man utvecklas ju hela tiden" eller nåt... för så är det ju. fasansfullt bara att titta tillbaka på det man gjorde för ett par år sen. man lär sig ju av sina misstag hela tiden  

• jeng

vad gör egentligen alla? så fint väder är det väl inte? inte här iaf.....

• Vilda Tiger

Jag är här, men känner mig dötråkigt som inte skriver något. Jag ammar, ammar och ammar och grinar över att det gör ont, men förutom det har vi det bra. Eller förresten, framfogen får gärna sluta försöka ta livet av mig med.

Imorogn blir det hörseltest och PKU för Benjamin.

Jucea
    Jag ska läsa fbwallen då.

Kvack
    Så gott att det är på G  med flytten! Hur långt bort från där ni bor nu är det?

Heidi
    Blev klänningen bra? Jag funderar på att beställa ngt liknande själv, då vi ska på två bröllop i sommar. Första redan om en månad... ÄR det stor eller liten i storleken?

• Lina S

Jucea - stressa inte med pottan, pojkar är ofta sena. Elliot vägrade tills han var 3 år, då blev han blöjfri. Men då gick det också på dagen och inga olyckor.
    Lycka till med jobbet!

Sam har öroninflammation och har fått penicillin, men han vägrar ta det. Jag försöker tvinga i honom och hålla fast honom men han får ut det ändå... Vet inte hur jag ska göra, han dricker inte det blandat med saft heller. Skitunge

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • lille08
    Lina S skrev 2010-06-09 17:34:52 följande:
    Jucea - stressa inte med pottan, pojkar är ofta sena. Elliot vägrade tills han var 3 år, då blev han blöjfri. Men då gick det också på dagen och inga olyckor.
    Lycka till med jobbet!
    William vill inte sitta på pottan så vi tar det lugnt med det. Min äldste son var likadan. Han vägrade också först, men så när han var drygt 2½ år så visade han intresse och blev då torr både dag och natt väldigt smidigt. Inga olyckor alls!
  • lille08
    Sam har öroninflammation och har fått penicillin, men han vägrar ta det. Jag försöker tvinga i honom och hålla fast honom men han får ut det ändå... Vet inte hur jag ska göra, han dricker inte det blandat med saft heller. Skitunge
    Fy vad jobbigt. Är det kåvepenin han fått? Det smakar verkligen apa! Testa att ge lite glass först så att det bedövar smaklökarna lite, det kan hjälpa. Och sen ge medicinen med spruta så att man kan spruta in det ganska långt bak i munnen in mot kinden så att han inte känner så mkt av smaken. Men jag vet, det är lättare sagt än gjort...!

Hoppas han snart kryar på sig!
  • lille08
    jeng skrev 2010-06-08 10:32:46 följande:
    Han blev godkänd Han har ju övat hårt nu sista veckorna och klarar allt som dom "ska" klara av! Främre fontanellen var igenväxt, men eftersom huvet växer bra så var det helt ok tydligen.

Jo, det går himla snabbt, samtidigt så är det ju nu det spännande börjar! Han ska snart börja sitta, krypa, säga mamma och hela grejen Däremot så blir man helt paff ibland över hur Ted utvecklas. Man lixom har nästan glömt bort hans utveckling nu sen Tage kom. Eller den får ju inte lika mycket fokus. Så plötsligt en dag kan man tänka att "jisses, han äter ju jättebra med sked nu" tex, eller som att han springer jättebra och snabbt!!!!! När lärde han sig det lixom? Sen inser man att han har ju också blivit ett halvår äldre
    Hihi, känner igen det där! Man glömmer nästan bort hur även de stora utvecklas. Det händer ju mycket i deras utveckling också!

Vi var också på 6-mån kontroll häromdagen. Det gick fint och Erik fick godkänt!
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11