• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • goshheidi

Rosa, du tror inte någon nära vän, eller bekant eller granne skulle vara villig att ställa upp? Hade jag bott nära hade jag inte tvekat en sekund.

• Saliva123

Har inte varit inne här på ett tag, hittade nya tråden och hade 19 sidor framför mig! 

Carina
    Fan vad kul, stort grattis!!
  • RosaNapp
    goshheidi skrev 2010-04-06 21:00:03 följande:
    Rosa, du tror inte någon nära vän, eller bekant eller granne skulle vara villig att ställa upp? Hade jag bott nära hade jag inte tvekat en sekund.
    Nja, mina vänner är liksom spridda över Sverige så det är inte bara att komma . Grannarna, vi har hon jag berättat om och hon har en liten själv som är någon månad yngre än A. Är alla friska kanske hon skulle kunna göra det, men hon pluggar också. Är barnen sjuka vill jag inte utsätta hennes lilla för det.
     Nej, tyvärr är inte det sociala nätverket sånt jag skulle önska. Ena syrran skulle ju kunna göra det, men hon bor för långt bort utan bil...

Nej, krisar det så får jag göra det själv helt enkelt. Även om jag inte vill det, men jag klarar nog det bra ändå. Är mest resan dit som jag känner skulle bli jobbig isåfall. Vad ringer man, taxi eller ambulans? Skulle vattnet gå kan jag ju ringa ambulans (då pyret ligger högt och R), men det känns ju överdrivet också. Och får man ta med sig väska och babyskydd i ambulans?

Vet ni, jag har inte ens packat bb-väskan . Borde nog göra det ikväll. Den som fortfarande kräks är V, E har börjat äta så smått nu.

Funderar på att ta bort nappen för A. Kanske han börjar säga något också . N, han har inga probem att göra sig förstådd (om man vil "lyssna"), men det vore ju skönt om han började prata lite också . Underlättar ibland när det är skrik och då slipper jag stå och gissa...
  • MissHellen

Rosa: Jag tycker Liv, de är superfint!

Jucea: Var in och kika på bloggen. Gud så fint ni börja få! :) Jättekul att kolla!
    Och ang. skötbord så har vi ett Brio Vegga - Vi är superdupernöjda! Googlade och såg att de tål belastning upp till 75 kilo. Så de borde ju räcka ;)
    Ett sånt här har vi: http://www.bebisprylar.se/brio_vegga_skotbord.aspx

Carina: Grattis!

Nu ska jag slänga mej i sängen och sova! God natt

• Kvack

Carina: grattis till +.

Rosa: börjar nog bli dags att packa bb väskan. Pratet kommer när det kommer, han kanske är en lyssnare istället.

• RosaNapp

Kvack: jo, det gör ju det, men han har i ärlighetens namn napp lite för mycket . Fast det är nog för sent nu med tanke på att  jag bara har en vecka kvar till bf. Det skulle bli för jobbigt för honom om han blir av med nappen och syskonet får napp i samma veva. Tar bort den till sommaren istället.

Kan man räkna en liten kille som frisk när han 3 på natten ställer femtielva frågor om hur tvättmaskinen fungerar, vad alla grejer gör och varför? Nä, men äntligen så är V piggare iallafall. Får behålla dricka och ville tom äta lite förut (även om han bara fick i sig någon sked). Nu hoppas jag han får behålla det han åt. E är redan piggare, åt igår och har ätit ordentligt till frukost.
    Fast nu mår jag lite illa, men det kan lika väl bero på att jag bara fått sova 2 timmar innan L åkte till jobbet. Hoppas det iallafall.

• RosaNapp

MissHellen: tack, ja, det namnet växer

• m0e

Hej brudar
    Kikar in och uppdaterar mig litegrann. Börjar va ett tag sedan nu.
    Grattis till alla nya små bebisar som kommit och grattis till alla de som inte kommit också  Börjar ju va en del har jag förstått. Spännande!

Här hemma så har vi varit KONSTANT sjuka sen i slutet på november ungefär. Det har nästan tagit knäcken på mig, men nu ser jag ljuset i slutet av tunneln igen Vi har lyckats hålla oss något så när friska i ett par veckor nu och jag hoppas det håller i sig!

Rosa- Disa Helt klart!

• jeng

Heidi,

Tack! Ja visst är denunderbar! Det är ju guld i den också och i ljuset glittrar det snyggt Kul med lite mer liv i tapeten! Den vi ska ha i vardagsrummet är ju glittrig
    Missh,
    Oj, 75 kg, det var inte illa. Ska se om jag hittar ett sånt nånstans. Helst skulle vi vilja ha ett på golvet för vi har nog inte världens mest stabila väggar Men jättebra att få ett alternativ.
    Rosa,
    HIhi, ja bbväska är ju bra att ha! Fast jag vet själv att jag inte alls kände samma press att packa den nu 2a gången som man gjorde 1a gången. Så jag antar att det blir mer och mer så för vare gång
  • goshheidi

Hej! Kom nyss hem från mvc. Bebben har svängt sig!! Hurraa! Och den ligger långt ner i bäckenet sa barmorskan. Så skönt att slippa allt vad vändningsförsök heter och röntgen och oro för sätesförlossning m.m. Och jag hade bara gått upp 100gram från förra gången så jag var riktigt nöjd. Kan i.o.f sig hända att det inte stämmer riktigt eftersom det var jättekallt ute förra gången jag var dit så jag hade ju långkalsonger och tjock tröja på mig och jeans. Nu hade jag bara ett lager tunna kläder på mig. Men ändå. Allt är bra. Skönt.

Rosa, Min man tjatar på mig att jag ska packa bb-väska. Hmmm.. Vad var det man skulle ha i den nu igen? :) Napp är något jag tänker ta med mig till bb denhär gången. Vill att denhär bebben ska ta napp. Felix gjorde det inte och jag vet inte hur många gånger jag hade önskat att han hade tagit napp. Men nu behöver vi å andra sidan inte kämpa med att få bort nappen. Däremot har han ju sin snuttetröja kvar som han suger på innan han somnar, och den lär han ha kvar ett tag än så kär som den är :)

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11