goshheidi skrev 2010-04-06 21:00:03 följande:
Rosa, du tror inte någon nära vän, eller bekant eller granne skulle vara villig att ställa upp? Hade jag bott nära hade jag inte tvekat en sekund.
Nja, mina vänner är liksom spridda över Sverige så det är inte bara att komma

. Grannarna, vi har hon jag berättat om och hon har en liten själv som är någon månad yngre än A. Är alla friska kanske hon skulle kunna göra det, men hon pluggar också. Är barnen sjuka vill jag inte utsätta hennes lilla för det.
Nej, tyvärr är inte det sociala nätverket sånt jag skulle önska. Ena syrran skulle ju kunna göra det, men hon bor för långt bort utan bil...
Nej, krisar det så får jag göra det själv helt enkelt. Även om jag inte vill det, men jag klarar nog det bra ändå. Är mest resan dit som jag känner skulle bli jobbig isåfall. Vad ringer man, taxi eller ambulans? Skulle vattnet gå kan jag ju ringa ambulans (då pyret ligger högt och R), men det känns ju överdrivet också. Och får man ta med sig väska och babyskydd i ambulans?
Vet ni, jag har inte ens packat bb-väskan

. Borde nog göra det ikväll. Den som fortfarande kräks är V, E har börjat äta så smått nu.
Funderar på att ta bort nappen för A. Kanske han börjar säga något också

. N, han har inga probem att göra sig förstådd (om man vil "lyssna"), men det vore ju skönt om han började prata lite också

. Underlättar ibland när det är skrik och då slipper jag stå och gissa...