• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Kvack

Heidi: vad skönt att bebben har vänt sig.

Jucea: riktigt fint blir det när ni gör om.

mOe: skönt att ni börjar må bättre.

Rosa: skönt att barnen börjar bli friskare. Hoppas att du klarar dig.

• jeng

Heidi,

så skönt att bebisen snurrat. ett bekymmer mindre att fundera över.
    Gud alltså... jag sitter och försöker söka jobb. Dels var det ett tag sen sist, så man är ju inte helt uppdaterad på hur man skriver en bra ansökan. Men det värsta av allt är ju dessa jävla skitsystem som folk använder för att ta emot ansökningar. Såna där onlinesystem där man ska registrera sitt cv osv. Det närmsta jag kom min utbildning var datavetenskap, eller journalistik. dvs totaaaalt fel båda delar... hur ska de nånsin kunna få en bra uppfattning om vad man har för kunskap och erfarenheter när man inte ens kan fylla i vad man har pluggat eller jobbat med på ett bra vis? värdelöst. så jag gav upp och mailade dom istället och sa att jag var missnöjd med systemet för det gav en felaktig bild av mina kunskaper. och sa att jag gärna mailar in mitt fullständiga cv istället. så där rök väl mina chanser till det jobbet.
  • RosaNapp

m0e: vad skönt att ni börjar komma ur det sjuka. Disa är mitt favoritnamn, men Liv växer, tack

jucea: haha, väskan blev inte packad inatt heller

goshheidi: som sagt, väskan blev inte packad inatt heller så jag är långt ifrån klar . Men jag kommer lägga ner kläder till pyret, blöjor och sånt, mei-taien, ombyte till mig, hygien till mig, ombyte till L, något gott att äta och dricka, något att läsa (har inte behövts tidigare, men vet ju inte om det blir annorlunda den här gången), eget toalettpapper , bindor, amningskupor, kamera, telefon+laddare, lite mynt till parkeringsautomat, journal, id-kort och patientbricka, vetekudde, handduk som skydd till bilen (blöder ju kraftigt dagen efter och det är ju ungefär då jag brukar åka hem) och så babyskyddet vid sidan om.

Napp lägger jag energi på när vi kommit hem och amningen kommit igång ordentligt
    Har jag glömt något?

Kvack: tack. Verkar som att jag klarat mig än så länge, fast jag trodde jag hade fått det förut, fick magknip, men det har gått över.

• Vilda Tiger

Låter som du fick med det mesta där, Rosa.

mOe
    Kul att höra från dig! Hoppas ni har gjort ert vad gäller sjukdomar nu så ni får vara friska resten av våren och sommaren.

Jucea
    Ja, jag har inte heller mkt till övers för de där onlinefyllai-grejerna då man ska söka jobb. Kasst system. Jag föredrar att maila eller skicka in ett eget cv, men de får väl in så många puckat utförda sådana att de har tröttnat, antar jag. Då man ser hur folk hanterar språket bara här på fl ibland så inser man ju att inte alla har full koll på hur det ska gå till.

Oj va skönt det är ute! Vi har grejat ute i nästan två timmar. Sparkat boll, rensat i rabatten (gamla löv och sånt), pratat med grannar och grävt upp kattbajs ur sandlådan i lekplatsen. Kan inte kattägarna lägga ihop ett och ett och resna bort skiten själva en gång i veckan var? Då är det ju en som går igenom sandlådan varje dag, nästan. Men nä, jag får gå där med min goemage och ta bort bajset, trots att vi inte ens har katt. Bara för att kattägarna inte har små barn, så de skiter ju i hur sandlådan ser ut. Men men, jag fick lite frisk luft och nu har jag bara ett styrelsemöte kvar som är måste för dagen.

Imorgon väntar BM och TUL.

• linn78

Jucea: alla "byrå"-skötbord även ikeas håller ju för massor av vikt. På en byra kan du ju ställa tex tunga tv-apparater mm så då borde dom hålla för små pojkar!

VT: kul med TUL! Kollar dom hålrummet imorgon med eller det är redan avskrivet? Kan ni inte köpa ett gemensamt nät att lägga över sandlådan på kvällarna? Dö äckligt med kattbajs..

• Vilda Tiger

linn
    Nä, det är en så stor sandlåda, med rutschkana i mitten och allt, så det går inte. Ang hålrummet så kollar de upp det hela gravven, mest för säkerhets skull. Sist var det inom normalgränserna iaf, men jag tror bebisen kommer att ha ett stort huvud, som sin pappa

• 3 barns mamma84

Vi har planerat att köpa en sandlåda denna mån och vi kommer att ha lock istället för nät då det är bättre och vatten kommer inte in

Ebba 050607 Amadeus 080814 Mf 15/12-09 min ängel
  • Strözzel

Carina: Stort grattis till bebben i magen! :)

Rosa: Jag hoppas det löser sig för er med barnvakt när det är dags för minstingen att titta ut. Hoppas ni alla mår bättre också. Jag har världens goaste brorsdotter som heter Disa så helt klart ett namn jag gillar men Liv är också otroligt fint. :) 
    Känner du att du hinner längta efter att träffa pyret och se fram emot en liten igen eller är det mest fullt upp med allt praktiskt och känslomässigt hemma? 
    Jag har en i min absoluta närhet som jag upplever har det så som du beskriver det med L en del. När hon mår bra funkar tillvaron med hennes sambo och son jättebra men de flyter mest med, jobbar inte nämnvärt på förhållandet. Sen när hon känner sig nere och inte orkar med riktigt rasar det även för hennes sambo och de kan inte kommunicera överhuvudtaget. Därför tar jag gärna till mig det du skriver om dig och L för jag tycker du uttrycker det bra och sansat. 
  • Strözzel

Rosa, jag ville bara tillägga att jag inte menar att du inte har jobbat på förhållandet med L utan tänkte på det som pratats om tidigare att det krävs två för att driva ett förhållande framåt. 

• jeng

VT,

Hela meningen med systemet är ju att man typ kan intresseanmäla sig till företag. "Titta här, läs min lista och se om ni har nåt som passar mig" typ. Men visst, då ska det väl vara ännu viktigare att det stämmer bra överrens med den kompetensen man faktiskt har också. Skickar man en riktig ansökan så skriver man ju alltid ett brev och kan ju förklara mer om det som blev galet i cv:t lixom. Nej det suger faktiskt... Ett system som liu använder bör ju iaf innehålla de utbildningsområden som de själva har kan man tycka.... 
    Linn,
    Ja, men även på ikeas de som är som ett bord som sätts ovanpå en byrå så stod det 12 månader då jag tittade. Jag hittade ingen personal, men antog att det hade nåt att göra med infästningen av skivan så att säga. Men jag håller med dig, att nog borde det hålla. Jag funderar nu på att bara köpa ett köksbänkskåp och bygga en skiva med kanter av en vanlig bänkskiva i ek eller nåt som går att köpa. då kan man dessutom göra bänken längre och kanten högre än på de köpta borden. Får se om jag fixar med det i helgen när vi är i nya huset igen! Jag kan byta rätt så ok på sängen, men Ph får jätteont i ryggen av det så det funkar ju inte i längden.
    Och usch för bajs i sandlådan. Jag har ju själv katt, och nog är det inte så mycket man själv kan göra för att lixom säga till katten att inte bajsa i sandlådan. Däremot så kan man ju göra det man kan för att hjälpa till att städa upp tex om man bor i ett bostadsområde. Vi kommer köpa sandlåda också nu och jag kommer se till att vi har lock på den. Däremot har jag inget emot när katterna går i mina rabatter, det sparar in lite pengar för gödning för min del. men däremot surar man ju om katterna (och hundarna) gräver upp det man har planterat såklart!
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11