• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • 3 barns mamma84

Vi har precis ätid middag och det blev potatissallad och flesk fil'e och sallad och så åt vi ute med våra nya ute möbler vi fick igår och sambon köpte en grill idag med
    Riktigt myssigt

Ebba 050607 Amadeus 080814 Mf 15/12-09 min ängel
  • KaOl

shit shit shit... varit hos läkaren idag pga min envisa magkatarr, tydligen är det antingen en väldigt kraftig variant av magkatarr eller magsår - men det är ju det lilla, går ju hyfsat bra att behandla bara man vet vad det är. Bad henne känna på en knöl jag tycker mig ha känt i ena bröstet - och hon kunde oxå känna den! fått remiss för provtagning, ultraljud och mammografi. Förhoppningsvis är det ju inget, men med Lille i åtanke så känns det inge bra... Nervös!

• Vilda Tiger
    KaOl skrev 2010-04-09 10:22:46 följande:
    shit shit shit... varit hos läkaren idag pga min envisa magkatarr, tydligen är det antingen en väldigt kraftig variant av magkatarr eller magsår - men det är ju det lilla, går ju hyfsat bra att behandla bara man vet vad det är. Bad henne känna på en knöl jag tycker mig ha känt i ena bröstet - och hon kunde oxå känna den! fått remiss för provtagning, ultraljud och mammografi. Förhoppningsvis är det ju inget, men med Lille i åtanke så känns det inge bra... Nervös!
    Jag förstår att det är skitnervöst. Men både min syster och min kollega har nyligen gjort samma undersökningar och för dem var det inget farligt alls. Jag håller tummarna för att du ska få samma, bra resultat!
  • RosaNapp

KaOl: åh, hoppas verkligen på bra resultat.

Igår var jag och spenderade lite på mig själv, för en gångs skull. Händer inte så ofta och egentligen har jag inte direkt pengar för det nu heller, men va fan. Någon gång ska jag väl få tänka på mig själv? Så jag vägrar ha dåligt samvete för det...
    OCH om ingen kräks idag så räknar jag barnen som friska imorgon, äntligen. Fast jag kommer fortsätta med spriten, det smittar ju även efteråt och har jag klarat mig så här långt vill jag inte åka fast på slutet pga slarv.

Vilket humör A har haft dom senaste dagarna! Tror det är en kombination av att E och V har varit sjuka och att vi därför varit inne i det här goa vädret. Imorgon blir det till att komma ut iallafall. Om inte magsjukan börjar om...

Har nästan fått undan all tvätt efter den här pärsen också, tvättmaskinen har gått varm, minst sagt. Nu ska jag bara orka med golven idag.

OCH bb-väskan är påbörjad! .

VT: varför ska du få ctg två gånger i veckan?

• Vilda Tiger

Rosa
    Gott att väskan börjar packa sig nu. Usch - här gick också tvättmaskinen varm då vi hade magsjuka och då har vi ändå bara ETT barn som kräks lite var som. Ang CTG så gör alla diab det här. Jag TROR det handlar om att en diab oftare får en moderkaka som blir kass före bf, och då vill de se om barnet är aktivt, alltså att det har energi. Typ. Jag tror det är så... får fråga nästa gång så jag vet mer exakt.

Nu är altanen halvt städad iaf. Nästa stora projekt är att städa och organisera om i förrådet. I samband med det tar vi hem några lådor som vi ställt hos Marcus föräldrar. Har totalt glömt vad vi har i dem, ska nästan bli spännande...

Och ikväll ska jag och Marcus för att se Gardell. Ska bli jättekul!

• KaOl

Rosa o vt: nej, förhoppningsvis är det ju inget.

rosa: det gjorde du rätt i, som spenderade lite på dig själv. Det behöver man ibland! Ang handsprit så har vi kört med det sedan i höstas och ingen av oss har faktiskt varit mer än lite småförkyld på hela tiden. Tror att det hjälper jättemkt!
    Barnen (och vi) måste även tvätta händerna när vi kommer hem - tror oxå att det förhindrar att man drar in en del... Annars måste jag säga att jag är enormt tacksam att vi till och med klarat oss från dagisbacillerna som jag trodde Måns skulle drabbas av.. *peppar peppar*

Alltså - när jag nu läser om provet de tog för att se om jag har magsårsbakterier så står det överallt att man inte får äta t ex Losec de närmaste veckorna före - och det har jag ju gjort. Känns som om det var rätt meningslöst att ta det med andra ord .
    Fy vad jag känner mig gnällig idag!!

• sthlmstjejen

KaOI: Hoppas verkligen att knölen är ofarlig! Bra att du gick och kolalde dig... men det där med magkattaren låter ju inte alls bra... har du fått det för att du stressar mkt? Kram till dig!

Rosa: Du är värd att gå ensam en dag och shoppa lite till dig själv, du kommer nog inte vara ensam på länge sen när bebisen kommit!

Själv shoppade jag lite saker här om dagen, ett par jeans, 2 snygga toppar och ett vitt bälte.. o så solglasögon. Så nu e jag redo för våren

• sthlmstjejen

Just det Carina glömde svara.. jo det var lungt på BB o magen syntes väl i början av sommaren, gjorde ul i slutet av juli om jag inte minns fel. Hon föddes dagen innan tsunamikatastrofen minns jag också.

• Strözzel

KaOI: Hoppas undersökningen av knölen går bra. Jag har också gått igenom det där, tre dagar innan Leia föddes gjorde jag mammografi och punktion för en knöl i ena bröstet. Jag förstår att du är nervös och håller tummarna för dig. 

Underbart väder idag, så skönt att våren äntligen är här. Tyvärr får vi hålla oss inne eftersom Leia ligger med hög feber och hosta men humöret blir ändå bättre bara av att öppna fönstret och släppa in ljuset och den sköna luften. :)
  • MissHellen

Kaol: Hoppas de går bra och att du får bra resultat!

Nu äntligen börja Elton bli sej själv igen! Lunginflammationen är över och pencilinet är gjort, så skönt!
    Elton sover hela nätter nu, wiihoo! I sin säng dessutom Först gången, nånsin!
    Dock äter han dåligt och har blivit jättesmal :/ Vi är ju van vår lilla tjockis!

Här är de +5 grader och de spöregnar! men vi tog oss ut ändå, handla lite grönsaker till middagen. Så nu är vi blöta
    Hoppas snön försvinner fort nu Är less på den!

Nu ropar Elton!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11