• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Vilda Tiger

Kesso

Rosa
    Ja, du får fundera igen... några varv till så hoppas jag att du kommit fram till ett beslut. Jag tycker det står rätt jämt mellan att ta det nu och att vänta ett år, sä jag tror att vad du än väljer så kommer det komma massa positivt ur det.

Vårdnadsbidraget, är det så att man ska ha tagit 280 dagar, barnet ska vara ett år och man får inte ha annan barnomsorg? Missade jag ngt nu?

Sthlm
    Kanske du kan köpa en sån där inspelningsapparat och be en klasskamrat spela in föreläsningarna? Kanske föreläsaren använder powerpoint och då kan du kanske få hans /hennes föreläsning på så sätt? Är det olika föreläsare varje gång? Går det att filma? I sista hand får du väl be  klasskamrater om anteckningar och försöka snappa upp det viktigaste ändå.

Lana

Att du hann med edan. Har ni andranamn klara med?

Även här regnar det. Jag räknar minuterna tills Marcus kommer hem igen, det borde vara runt ett. Hans mobil har gått sönder så vi kan inte ha kontakt på det sättet. Han har fått låna sin chefs mobil några ggr om dagen så vi har kunnat höra av oss till varandra lite snabbt.

Det är ett fulltecknat slut på veckan som kommer och början på efterkommande för oss. Barnkalas för Lyckeli på torsdag, eftersom hon fyller två år då, min skrutta. Kalas för svärmor på fredag. Släktträff (min sida) på lördag. Middag med släkt på Marcus sida på söndag. Landet på måndag. MIddag hos andra släktningar till Marcus på tisdag. Släktkalas för Lyckeli på landet på onsdag. SEN ska jag njuuuta av landet några dagar innan vi åker hem igen. Jag hoppas det kommit några blåbär, att plocka är terapi för mig.

• 3 barns mamma84

Folk gör mig så arg ja vissa FY jag säger inte vem detta håller jag för mig själv bara.

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    Kesso skrev 2010-07-17 10:45:18 följande:
    Trevligt att hitta tillbaka till tråden igen.
    Hehe trevligare kan det inte bli
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • jeng

Tage vill krypa! Han gör tappra försök, men mest så skjuter han ifrån med båda benen utan att röra armarna så det blir pladdask på mage och näsa istället!! Gulliga unge!! Krypställning är senaste modet här hemma!!

• RosaNapp

VT: det funderas både fram och tillbaks här
    Oj, fullt upp! Du får ta det luuuugnt på landet sen

E svassar runt här i sin fina klänning till dopet. Hon är en riktig liten prinsessa . har väl inte gått att missa min inställning till mycket och ändå har jag fått en prinsesstokig tjej och en biltokig kille . Men så länge dom är glada så.
    Lilla damen tyckte fö att jag har inga vackra kläder så vi var ju tvungna att köpa till mig också

• Vilda Tiger

Jucea
    Härligt! Jag äälskar att följa mina barns framsteg och blir lika tokigt stolt vare sig det gäller att de lär sig le, gå, äta makaroner själv eller säga ett nytt ord så det blir begripligt.

Rosa
    Ja, som tur är spelar det ju mindre roll vad barnen har för kläder på sig eller va de leker med. Det finns ju betydligt större genusfrågor att diskutera med dem eller föregå med gott exempel vad gäller. Vad hittade du för kläder då? När är dopet?

• RosaNapp

VT: nä, jag tror ju på att dom ska få välja själva, bara få chansen att få välja utifrån smak istället för kön. så det är allt ok att dom gillar vad dom gillar

Hon hittade en benvit klänning med strass och glitter Lösflätor till håret. Grabbarna får finbyxor med vit skjorta/body och slips/fluga.
    Jag köpte inga kläder till mig, jag har redan. Men dom var inte fina enligt lilla damen
    Dopet blir nästa helg. Hoppas på fint väder då.

Någon som är intresserad av en liten träff i Gbg snart?

• Kvack

Här är det sol och regn om vartannat. Har varit och hämtat en av H s kompisar så dom hoppar i studsmattan och ska väl ner i poolen snart.

• Vilda Tiger

Rosa
    Hahahaha! Så de dög inte för E. Fniss... Jag ska vara på landet hela nästa vecka, alltså inte den som startar imorgon utan v 30. På torsdagen där ska vi kaaanske ta en sväng till Ua då det är Fjorden där då. Vårt huvudsakliga mål är den nya lekplatsen. Om vi ska dit så säger jag till dig så du kan möta upp, OM du vill.

Jag tar gärna en träff i Göteborg snart med! Få se... vecka 31 funkar nog. V 32 med, förutom tisdagen 10 augusti.

• RosaNapp

Kvack: studsmatta i den här kvavheten? Puh, en annan blir ju slut bara av att sitta!
    Fast det är väl kanske det man har pool till sen då

VT: jag skulle vara prinsessa som hon, tydligen . Jag träffas gärna om ni kommer upp till Fjorden. har ändå tänkt dra dit barnen någon dag så att dom skulle få pka karuseller och sånt också

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11