• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Kesso

Oj! här var de inte skrivit så mycket. Ja, då kanke man hinner med att läsa.

Satt just och tänkte när man känner första sparken eller livet i magen? Hmmm....vill ju det nu. Tycker det borde komma tidigt när man väntar 3.dje. Har ju snart gått 17 v.

• KaOl

Inga prickar ännu *peppar peppar*

Kesso: jag kände inte fosterrörelser förrän i v 20-21 med Måns; hade moderkakan i framvägg!

• RosaNapp

KaOl: håller tummarna för att det inte blir några alls.

Kesso: det kommer väl snart. A, min tredje, var ju kolugn i magen så han märktes inte av mycket alls.

Såg nu att dom höjt flerbarnstillägget. Gottigt, jag har inte en krona just nu. Tur en bunkrar upp i frysen. Brukar inte ha det så här tight, men vi har gemensam ekonomi en månad till och det börjar kännas nu.

• Kesso

Kaol:
     Okej! De tror jag att jag hade med mina två innan också. Därför man känner rörelser så sent. De kanke är så denna gången med då. Vi får se. Den 10 aug. då blir det RUL. Ja, sedan var flickan lugn i magen jag fick nästan slå till för att hon skulle ge svar. Men pojken var det mera liv. Spännande att se o känna denna gången hur de blir.

• sthlmstjejen

Rosa: Får du underhåll av L då? Det har du ju laglig rätt till den tid du har barnen. Det är runt 1200 kr per barn om du har dem heltid.

• 3 barns mamma84

Nu blir jag mamma ledig redan 31 okt eller aj tidigare i okt jag ska till barnmorskan 12 okt och då ska vi prata och bestämma tid till Igångsättning eller Kejsarsnitt redan i Nov så dettta går framåt nu slipper vara så rädd men e så nervös om 4mån e jag Tre barns mamma och inte om 5 mån

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Kvack

Kesso: Ida kände jag inte nåt av förrän i vecka 20-21 och hon är min tredje. Hon var väldigt lugn i magen också så jag fick trycka lite för att hon skulle sparka till lite, pojkarna däremot var rena fotbollsspelare från vecka 19 och framåt.

• Kesso

Kvack: Okej! Ja, vi får se när det kommer då.

Tack alla för gratulationerna. ja, nu hoppas vi att allt ska gå vägen denna gången också.

• RosaNapp

sthlm: ja, men vi har gjort upp det där sinsemellan istället för via fk. Så jag skulle ju få csn, underhåll, bb och bostadsbidrag. En jädra massa bidrag , men jag skulle behöva spara undan en del varje månad för att klara sommaren och det blir svårt nu när jag räknat på reskostnaderna. Det jag hade räknat med var inte dom faktiska kostnaderna tidigare, en miss av mig. Hade jag inte ahft resorna att tänka på hade jag nästan blivit rik !

Usch, har haft huvudvärk hela dagen. Hoppas det kommer mer åskväder snart så det släpper. Brukar få spänningshuvudvärk när vädret är i olag. Lade mig tidigt, strax innan 20 och E vaknade inte för att äta förrän nu, klockan 2. Så han har då sovit från halv 8 till 2. Gillar jag . Nu tar jag en nattamacka innan jag kryper ner bredvid V igen, som jag upptäckte låg i sängen bredvid mig när jag vaknade av E

VT: ja, jag tycker det. Bebistiden går snabbare för varje barn.

Och stora E är inne i en riktig "varför"-period. Jisses, käften går i ett. Jag trodde hon hade sin sån period när hon var 3 för då var det också "varför?" i ett, men det här är värre.

• 3 barns mamma84

yess vecka 20 idag enligt sista mens
    Halva temistern

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11