• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • 3 barns mamma84
    Kesso skrev 2010-07-21 21:25:28 följande:
    Jaha, då har man gått 17 veckor i dag. Ja, börjar närma sig hälften. 
    åh härligt och grattis till att tiden går snabbt jag går in i vecka 19 imon redan..
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008bebis2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • RosaNapp

Rimfo: sorry, har inte det

Här regnar det- igen. Hoppas på fint väder till helgen och nästa vecka iallafall.
    Ska väl försöka skrapa ihop det sista av grejerna, så gott som iallafall. Sen är det väl i princip klart. Ska man bara försöka till rutiner för barnen igen. Kommer kännas väldigt märkligt att inte ha barnen hela tiden.

Och tyck nu inte att jag är ett hopplöst fall , men jag har bestämt mig för att inte studera nu. Jag tror jag kommer in nästa höst igen (med tanke på hur jag låg till den här omgången) och känner att jag nu vill lägga energi på körkort, ha A hemma lite till och förbereda mig för nästa höst istället.
    Jag tackar er för era tankar och tips, det har hjälpt mig.

Så mao, kommer jag söka vårdnadsbidrag för A, spara fp på E, ha A hemma ett år till och plugga hemma istället. Hoppas få ta körkort också. jag är ju väldigt rädd för det, men jag måste ha det nu när jag är ensam...

Igår, när A hade lagt sig, sa han till om att han ville kissa. Jag var dock inte så snabb så det kom i blöjan, men ett steg framåt iallafall

• Kvack

Rosa:  du är inte ett hopplöst fall:) Du gör nog rätt i att vänta ett år med att plugga. Det kan annars lätt bli för mycket på en gång. Se till att ta körkortet det är det bästa som jag har gjort (förutom barnen då). Det underlättar mycket att inte vara beroende av andra när man ska ta sig någonstans.
    Duktig A är som säger till när han ska kissa.

• KaOl

Rosa: Tycker du är så klok så . En separation är grymt tungt att ta sig genom - och att ta hand om 4 små är minsann inte det lättaste. Bra att du ger er tiden att komma på plats; bättre att ta tag i pluggandet nästa år och då göra bra ifrån sig!!

Luz: uörk för äckliga kryp!! Skönt att ni har åkt iväg lite..

Pust, håller på med reseförberedelser... Snacka om att det var en aaaaning lättare när man bara hade sig själv att tänka på - 4 kids kräver sin planering i form av inköp, tvätt, packning, fixa saker etc... Men men - vi får det ju förhoppningsvis härligt sedan, så det kan det vara värt

• Vilda Tiger

Luz
    Passar bra att åka iväg nu då.

Rosa
    Bra att du kommit fram till ett beslut. Du låter klok i ditt resonamang.

HÄr har vi donat hela dagen, men NU verkar allt vara klart för kalaset som startar klockan tre. Jag ska få se lilla Joel idag eftersom Lana med familj kommer. Och idag frågade Jucea om de också fick komma då de är i närheten med husvagnen, och det ska bli skoj att träffa dem igen.

Ha en fin dag, alla!

• RosaNapp

Tack för stöttningen . fick fö lite info från universitet idag och det skulle innebära att jag var borta minst en vecka nu i början av sep och sen 4-5 dagar på träfftillfällen, varav ett lite längre så nästan en vecka till. Det blir för mycket iväg från E också känner jag.

KaOl: ja, det blir ju lite mer packning och "måsten" då Hoppas ni får fint väder och inga ovälkomna prickar dyker upp!

VT: vad kul med både Lana och jucea. Blir säkert väldigt lyckat kalas. Grattis till L

Kvack: ja, jag har ju klarat mig hittills (även om L, förståeligt, har knölat om det), men nu är det ett måste. Bil kommer jag dock inte ha råd med så det blir ju ett annat problem som ska lösas sen

• Kesso

Vilken sommar det varit! De är ju skönt när de väl kommer regn.

Är det någon som har ett blöjfritt barn än? Ja, jag menar som börjar närma sig 2 år. nils har bajsat på toaletten eller pottan sdan fter 1 år nu. Men nu så kommer också i bland kisset där.

• Rimfolina

Rosa: Vad härligt att du har bestämt dig! Jag hade nog gjort som du. En sak i taget så orkar du längre! Körkort är bra att ha, det är inget att vara rädd för, var bara lugn och försiktig.

• 3 barns mamma84

Nu e vi hemma igen shit vilken dag vi åkte kl 09.30 var hemma nu en hel dag och barnen hade roligt.
    Men som gravid fick man inte åka något som bara pirrade i magen det var skit irriterande ..
    Men det gick bra iaf att bara titta på barnen som hade roligt

Imon kl 10.15 är det Rul får se vem det är som är i magen
    Namn har vi nu till kille och flicka

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008bebis2010♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11