• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • tessiej

Ni som har syskon och har syskonvagn. Vad har ni för vagn? Håller på att kolla runt om vi ska köpa en begagnad eller en ny.. det är ju rena djungeln så ni får gärna komma med tips :) 

Ebba 080805 & bebis BF 101110
  • 3 barns mamma84
    tessiej skrev 2010-07-22 21:33:48 följande:
    Ni som har syskon och har syskonvagn. Vad har ni för vagn? Håller på att kolla runt om vi ska köpa en begagnad eller en ny.. det är ju rena djungeln så ni får gärna komma med tips :) 
    Undrar bara varför köpa en syskonvagn när ni har en på 2år snart som kan gå ?

Vi har en 080814 han går sitter ej i vagn och en 050607 som cyklar och går sen en som kommer i november men beräknad i december..
    vi har bil och kommer bara ha en combivagn.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008bebis2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • tessiej
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-23 08:32:27 följande:

Vi har en 080814 han går sitter ej i vagn och en 050607 som cyklar och går sen en som kommer i november men beräknad i december..

i familjen finns även en golden retriever som måste ut och rastas på dagarna och att då har dottern gående bredvid gör att vi inte kommer ta oss framåt.. ståbräda känns inte aktuellt på vintern då det oftast är mycket snö och ibland plogar de extremt dåligt här.. så det är mest för att klara vardagen bra.

Ebba 080805 & bebis BF 101110
  • Hallonsocka
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-23 08:32:27 följande:

Haha, vi har fortfarande My i vagnen. Det är omöjligt att gå på stan med henne utan vagn. Dels orkar hon inte gå hela tiden och jag orkar inte heller bära henne. Sedan får hon gå bredvid vagnen så mycket hon orkar och så länge hon inte springer iväg åt alla håll men oftast sitter hon större delen av den tiden i vagnen, om vi är på stan eller gör ärenden alltså.
  • RosaNapp

A sitter inte så mycket i vagn längre, men när jag gör ärenden på stan finns det inte en chans att jag går utan vagn. A får sitta i den då för jag har inte koll på alla annars. Skulle jag vara själv med honom på stan skulle jag kunna gå utan vagn iofs. Men det är jag väldigt, väldigt sällan. Men nu när E börjar bli lite större och vill vara med mer (han vrider redan nacken ur led, gillar inte att sitta vaken i mei-taien) så kommer A få gå mer, även när det ska göras ärenden. Men syskonvagnen kommer jag använda ett tag till också.

Längtar till nästa år då jag förhoppningsvis kan slänga iallafall syskonvagnen och bara ha kvar en sulky till E sen. Ska bli så skönt att slippa vagn. E kan jag ju bära i mei-tai mycket då också, eller i annan sele.

Angående syskonvagn. Jag har en gammal EL. Inget jag rekommenderar. Alltså, gammal. För den är stor, klumpig och bara jobbiga att ha. Men jag orkar inte köpa en ny. Vill gärna, men håller ut. Egentligen fungerar den ju och jag använder den i nte så ofta just nu. Men ska den användas mycket och man vill ha något smidigt så ska man inte ha en sån vagn.

Igår satt stora E och drillade A vid frukostbordet så nu kan han säga nej. Det är ju verkligen ett lämpligt ord att lära honom . Pappa blir han mer haj på också och så nämnda blä då
    Men inget av det är ju direkt kopplat till något än, jo pappa mest då. Så det får väl räknas som hans första ord. Får se om det kommer igång så smått nu då. Tidigare har han ju inte ens vela härma någon, nu härmade han ju iallafall E.

• RosaNapp

Rimfolina: ja, du. Jag är mest rädd för alla andra (idioter) i trafiken Nä, men för att vara lite allvarlig. Jag gillar inte att åka bil alls, är nervös och spänd bara av att vara passagerare. Nu vet jag ju att det mycket sällan händer något och det är inte så att jag inte litar på den jag åker med så jag brukar försöka vila(blunda så jag inte kan jaga upp mig själv. Går ju inte när jag ska köra

• Vilda Tiger

Rosa
    Jag är mkt lugnare då jag kör än då Marcus kör. :D Därför kör alltid jag, men det handlar även om att jag gillar att köra o Marcus gillar att åka bil.

Tessiej
    Vi har en Babyjogger City Select. Skitbra, och kan varieras i det oändliga. Nackdelen är priset.

Jag tänker som de flesta av er; Lyckeli sitter i vagn då vi inte har så gott om tid för då hon går själv finns det mkt roligt att stanna o titta på.

• lille08
    tessiej skrev 2010-07-22 21:33:48 följande:
    Vi har en Urban Jungle syskonvagn. Den är bra och rätt så smidig och lättkörd för att vara en syskonvagn. Enda negativa jag kan komma på är att liggdelen är i minsta laget. Ja, priset är väl kanske i högsta laget också, men vi köpte vår vagn begagnad.

William åker fortfarande vagn när vi är ute. Ibland går han själv, men det är bara om man har väldigt gott om tid. Han hittar alltid så mycket roligt på vägen som ska undersökas!
  • 3 barns mamma84

Hej
    Det blir en liten Lillebror till ebba och Amadeus
    Bf datumet är det samma 22 dec men jag kommer att få göra Tillväxtul mitten på November månad och sen prata med en huvudläkare som vi ska prata med om själva stort barn.

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008bebis2010♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11