• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • goshheidi

Rosa, Låter smart att ni går i terapi trots flytt och skiljsmässa. Ni har säkert många känslor som ni vill bearbeta i efterhand och trots att ni flyttar isär så kommer ni säkert ändå att ha mycket att göra med varandra ibland när det gäller någonting som har med barnen att göra.

Måste berätta något som jag skäms lite över. Jag kan eventuellt möjligtvis vara gravid igen :/ skäms därför att det i såfall är på grund av ren och skär oförsiktighet. Hormonspiralen som jag planerat sätta in, kan bara sättas in när man har mens och när den inte har dykt upp än så har vi liksom bara kört på utan att tänka längre än näsan är lång. Hade någon form av mens vid midsommar, men är osäker om det var mens, för det kom bara lite ett par dagar när jag i vanliga fall menstruerar i fem dagar. Men om det var mens så är jag nu i såfall inne på dag 28 i cykeln. Ska göra ett test om ett par dagar. Är det neg så börjar jag med minipiller a.s.a.p

• goshheidi

VT, Ja, det var precis så jag tänkte också, att han är som lyckan men med mer pojkigare drag. :)
    Kul med släktträff :)

Lina, jag var på ett bröllop i Falkenberg för tre år sen  och jag blev kär i stället :). Tyckte det var så mysigt  och bed&breakfast stället vi bodde på kunde inte heller varit mysigare! 59:ans B&B i gamla stan! KÄnner du till det?

• goshheidi

VT, vi behåller i såfall. Om någon frågar så blev jag gravid trots preventivmedel :P Lite pinsamt att berätta sanningen. Men det känns ändå som en självklarhet att vi behåller om det är så.

• Vilda Tiger

Heidi
    Tänkte att ni nog skulle behålla i så fall. Hur känner du då - oroad eller lite förväntansfull?

• goshheidi

Jaa-adu. Har verkligen inte hunnit tänka så mycket än, men nog är det mest oro jag känner när börja fundera på det. Oro för hur man ska orka...

• Vilda Tiger
    goshheidi skrev 2010-07-24 23:19:45 följande:
    Jaa-adu. Har verkligen inte hunnit tänka så mycket än, men nog är det mest oro jag känner när börja fundera på det. Oro för hur man ska orka...
    Du får ha Rosa som förebild. Nämen du, jag tror man orkar om man måste och bestämmer sig för det. Du har ju en bra man, ni kanske kan ta fl för var sitt barn i så fall, en tid, då nya är som nyast. Men först ska vi ju vänta och se om det är så att du är gravid. Berätta när du har tagit ett test.
  • sthlmstjejen

Heidi: Håller tummarna för att mensen kommer så att du kan sätta in spiralen som planerat. Du ska inte skämmas för att ni slarvat med skydd, har själv inte varit alltför noga jämt. Därför jag har spiral nu så att jag inte behöver hålla reda på det så att säga

• Kvack

Heidi: håller också tummarna för dig.

VT: kul med släktträff.

Rosa: lycka till med parterapin. Hoppas att allt blir bra.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11