• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Lana

kvack,rosa,KaOl, Tack

KaOl,Va härligt att det inte blev några prickar.Super trevlig resa hoppas jag att ni får också.är det med alla barna?

Idag ska Elly får gå med sin moster på Circus Maximum.Det är nog väldigt uppskattat!

• Vilda Tiger

KaOl
    Ja, i vissa lägen är de skitlika! Min näsa, min och ansiktsform och Marcus ögon och panna, båda två. Får se om Benjamin får Marcus hårfärg och hans lockar, som Lyckeli fått. Ha så skoj i Kroatien nu!

Vi åker till landet på måndag och blir borta minst en vecka. Jag kommer nog läsa här någongång men kan inte skriva på mobilen. FB funkar däremot.

Rosa
    Det verkar som att vi far till Fjorden på torsdagen. VI ska röja lite på lekplatsen vid fyratiden, vad jag hoppas, och det vore skoj om du kunde kika ner och säga hej. Har du kvar samma nummer, det som slutar på 0015, så jag kan höra av mig?

• RosaNapp

VT: mitt nuvarande slutar på 0015 så ja, det är säkert samma, men jag inboxar dig det för säkerhetsskull. Vad kul, då hoppas jag det blir fint väder och vi kan träffas

Nu är det snart middagsdags, sen städning och plocka inför dopet imorgon

• Lina S

Åhh arg mitt inlägg försvann precis...

Vilken liten goding han är Joel, jättesöt Kyss

Jag skulle aldrig klarat mig utan syskonvagn och jag har 2,5 år mellan mina. Elliot är ju latmasken himself och satt i vagn läääänge. Jag kan fortfarande ta med den om jag vet att jag ska gå läänge i stan och han är 4,5 år. Men oftast går han själv nu såklart. Vi hade en carena, den billigaste typ, lik babytravel. Den har varit superbra. Heidi då har vi samma vagn!

VT - jag reagerade också direkt över hur lika de var, trodde faktiskt att det var ett gammalt foto på Lyckeli i badet innan jag hann tänka efter. Men lite mulligare haha en lite tjockis precis som mina båda har varit!
    Vilka underbara lockar hon har fått Lyckan, stor skillnad sen vi sågs  och det var ju ändå inte så länge sedan!

Kaol - ha en underbar resa! Drick nu mycket vin!!!! Stackars Måns, vet inte vad som hjälper förutom det du har skrivit Dricker han välling? Du kan ju prova hälla i olja...

Vi är i Falkenberg hos svärfar och har det  underbart, God mat och vin och kanonfin strand. Steve spelar golf och jag shoppar Ikväll ska vi få gå ner till stranden där hotellet ligger och dricka öl/vin själva utan barnen, härligt! Svärfar är såå duktig på att laga mat så vi har det bra här Och vinerna ska vi inte prata om, vinälskare som jag är så är det bara jättefina dyra uuuuuuuurgoda viner

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • 3 barns mamma84

Nu har sambon stolt kommit på ett namn till våran son i magen
    Det är alltså

Ebba Amadeus och Elias
    Sambon hade först 2 namn Elias och Emanuell men emanuel är så svårt att säga men det r nu Elias ''tror'' jag fan jag kan inte bestämma mig nu hehe

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • sthlmstjejen

Carina: Grattis till killen i magen.. Elias är ett fint namn, det heter min brors barn.

VT: Håller med om att dina barn är så lika, undrar om det blir så i fortsättningen

Rosa: Lycka till med dopet! Ska ni alla samlas då? Båda släkterna?

Har märkt att F verkligen spelar på att hon är yngst i familjen, stortjuter för allt och skyller på syskonen (när de inte gjort nåt) vill sitta i knä o äta osv osv.. dags att skaffa ett småsyskon så att hon växer upp

• RosaNapp

sthlm: ja, men det blir inte så många som kommer ändå så det ska nog gå bra. Hittills har dom liksom knappt varit intresserade av att prata med varandra ändå .

Ha ha, ja du får skaffa ett till så att F växer upp . Och sen ett till, och ett till och ett till...

Jag har inte berättat det, men jag och L ska gå i parterapi. Han gick motvilligt med på det. Det innebär inte att vi är ett par och jag ska naturligtvis fortfarande flytta och skilsmässan kommer gå igenom (har snart gått 6 månader), men vi ska iallafall se om det finns något som går att rädda. Det kan ju lika gärna bli så att det blir ett ordentligt och bra avslut oss emellan som att vi kommer fortsätta sen, men just nu tar vi det väldigt lugnt. Inget gemensamt alls mer än att vi försöker samsas för barnen just nu.

• sthlmstjejen

Rosa: Haha det slutar väl med 10 barn Nej men jag skulle gärna vilja ha ett till i framtiden. 

Aha parterapi kan ju vara en bra sak. En sak som jag också tycker att ni ska göra är att ge det hela tid. Kanske ni hittar tillbaka till varann men att ni är ifrån varann och kan tänka och ändra er på varsitt håll kan också vara en bra grej.  

• goshheidi

Nu har jag hunnit läsa ikapp lite.
    Håller med de andra. Benjamin är jättelik Lyckan! Det är så sött när syskon liknar mycket varandra. Jag och mina syskon liknar inte varandra det minsta. Eller ja,lite, men inte så påtagligt så att folk har kunnat säga liksom att man ser på oss att vi är det. Mycket trevligare när de liknar varandra mycket - tycker jag :)
    Och Joel - så söt så söt. Hahaha, skrattar åt Tildes kommentar vid studsmattan :D

• Vilda Tiger

LIna
    Låter som ni lever livets glada dagar. Ja, jag älskar de där lockarna som Lyckeli har, speciellt då hon just har badat.

Rosa
    Bra grej med parterapin! Min bror skilde sig för ett halvår sen och de bara bråkar om allt. Eller. hon bara bråkar om allt. De gick till en terapeut och det slutade med att hans fd fru stod och skrek till terapeuten att hon minsann skulle hitta ngt att "stämma skiten ur *min bror* för". Moget... Hon är galen och otroligt bitter.

Sthlm
    Hahaha! Jamen det är DET man ska göra! Skaffa nya hela tiden. :D Jag kan fortfarande tänka mig en till men dte dröjer isf några år, typ då Lyckeli börjat skolan.

Heidi (och ni andra som skrev om det)
    Ja, jag ser ju att de är lika men jag ser ju samtidigt skillnader mellan dem. Benjamin är mkt mer "grabbig", har andra ögon och mer avlångt huvud än Lyckeli hade. Hon var mer petit och rund i ansiktet. Han mer fyrkantig. Men de har båda min ansiktsform på något vänster, min nästa och min mun. De ser ut som Marcus från näsroten och uppåt.

Appropå likheter så var jag på släktträff idag och nu vet jag ju varifrån jag fått mitt utseende... ojoj, jag är lik min fars släkt. Jag har alltid sett mig som jättelik min mamma men jag har uppebarligen mycket likeheter med den andra sidan familjen också. Det var skoj att träffa fastrar och farbröder för första gången vad jag minns, även om jag HAR träffat dem då jag var liten.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11