• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Rimfolina

Heidi: Oj, men du ska absolut inte skämmas! Isf så får jag skämmas för Ester som var ETT slarv... Så kan det gå! Håller ändå tummarna för att ni ska få bli gravida när det passar er i stället.

VT: Ja, det är otroligt lika varandra och dig. Har inte sett M så mycket att jag direkt kan se "hans delar" men ändå... 

Rosa: Skönt med parterapi oavsett hur framtiden ser ut. Synd att han inte kunnat tänka sig det innan...

Glömmer som vanligt vad jag tänkt kommentera... Nu iväg till jobbet, slut på semestern!

Förresten, har ni sett på nyheterna om barnen som förlorade sitt syskon och båda sina föräldrar igår...? Så fruktansvärt tragiskt! *ryser*

• goshheidi

hej, det var negativt! phu. Men än är vi inte helt säkra eftersom precis som rosa skrev så kan mensen vara oregelbunden i början. Nu är planen 12 dagar leva i celibat och därefter ett nytt test och sen om det också är neg så påbörjas minipiller och sen när mensen kommer så blir det genast ett samtal till mvc så att jag får en spiral insatt.

Och idag har varit en super skit dag från början till slut :( band annat tappade jag min plånbok på sjukhusets parkeringsplats. Satte den på biltaket och åkte iväg. Smart!! men nu har den kommit till rätta i.a.f. En snäll människa hade hittat den och ringde och sa att hon hade den.
    Felix hög feber för tredje dagen och det går hjärhinneinflammation här i trakterna, så därför var vi på sjukhuset. Men slapp inte till någon läkare för han ansågs inte akut sjuk :( Så det har varit en massa telefonsamtal hit och dit och ungar som gråtit och skrikit om vartannat. Ojojoj...

• Kvack

Heidi: skönt att det var negativt. Tråkigt att Felix är sjuk.

Rimfo: jättefin klänning.

• luzorsus

rimfo: ja du,olyckan som skedde utanför Piteå igår...får ont i magen då jag läser sånt! Har ju en 5 åring själv och en 5 åring gick bort i olyckan.........samtidigt 2 barn som förhoppningsvis  klarar sig! Hoppas för guds skull att de har släkt el vänner som kan kliva in så att de får fortsatta bra liv! 
    Blir ledsen när jag läser om sådana där olyckor...kramar mina egna barn hårt,hårt... 

• Rimfolina

Luz: Tack! Ja, det är så fruktansvärt... Lillan ligger på barn-IVA i S-byn och storasyster fortfarande på IVA i Umeå om jag har förstått allt rätt. Verkar som att det finns människor runt omkring i alla fall. Det är ju dock ett under att någon överlevde det bilvraket...

• MissHellen

Nu var de länge sedan ingen..

Hur har alla de?

Vi har de mycket bra, bättre än på länge!
    Elton har börjat visat intresse av pottan, han har kissat där 2 gånger, men med tanke på att han blev intresserad för kanske en vecka sedan, känns de bra! Och de kommer när de kommer, vill han ha blöja ett tag till, så får de bli så!
    Talet går fortfarande sådär, han pratar Elton-språket, brukar vi säga Några ord fattar nog allmänheten oxå
    2årstrotsen sitter fortfarande i, värre än någonsin! Han lyssnar inte ett dugg..
    Och snart börjar prinsen på dagis, om lite mer än en månad Läskigt! Vilket oxå betyder att jag blir arbetslös..

Roger var på arbetsintrevju i morse, fick jobbet på eftermiddagen och börjar nu på Söndag De ska bli så underbart med schema, som dessutom är kanon! och en fast inkomst! Snart kanske vi kan börja leta efter en 3:a Jag längtar!

Vad är de för olycka ni pratar om? :/ Har totalt missat!

Nej, nu vakna Elton till (?).. Sorry för ego!

• Hallonsocka

Rimfo: jättesnygg klänning!

MissH: Jag tror att olyckan som du frågar om är den i piteå (?) där en buss och personbil krockade. Föräldrarna och ett barn, i personbilen dog, de två andra barnen vårdas på sjukhus och överlever förhoppningsvis. De som åkte i bussen överlevde alla.

• Lana

Lina,sikken lyx

carina,härligt med en pojk till

rimfo,åh läcker klänning.

heidi,gott att det var neg.just när det inte riktigt "passar" just då.
    skit med en skitdag,det är det drygaste som finns när de poppar upp.

missH, kul å se dej
    det är ju såååå tröttsamt när de inte lyssnar.jag kan va sååå frustrerad på Elly ibland.hela dagarna går åt att prata och tjata på en vägg.

Sånna dagar som den här gillar jag.
    lagon varmt och lite vind.vi har haft ca 23 i skuggan.alldeles lagom för mig och barna

Åh jag har ju ute tre vagnar på blocket.och det är såå gött att iaf EN har ringt och ville ha en av vagnarna.underbart,OM hon tar den är det iaf en mindre i källarn.

nån som har haft en mutsy sulky? en mutsy spider,den ser ut och är som en quinny zapp fast med halvt liggläge,vilekt det inte är på zappen va? vad har ni tyckt om den i så fall.eller nån som har en bra sulky att rekomendera?behöver en liten att slänga i bilen till Joel,då man ska ha packning och grejer.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11