Mareld
Först och främst blir jag förbannad på dina kollegor. Att INGEN kunde lägga sig vecka 29, då du helt uppenbart redan lagt dig v 30. Jag tycker du inte skulle ingå i lottningen av v 29 då du redan löst halva problemet åt dina kollegor. Att din chef sedan inte har någon förståelse för att du blir besviken och säger att du får skylla dig själv som la dig vecka 30, det är ju obegripligt. VAD tjänar man på att ha missnöjda och orättvist behandlade medarbetare, undrar jag? Men hur blir det nu med Turkiet då, tänkte sig dina kollegor och din chef att du skulle ställa in den då? Jag tycker definitivt att du ska ta föräldraledigt hela juli! Och sedan har du tre veckor UTÖVER det, va, som du har rätt att få sammanhängande semester? Om chefen surar så har du ju ett triumfkort att lägga fram: jamen jag försökte lösa det hela men eftersom jag märkte att det var hårt mot hårt som gällde så tar jag mina rättigheter och tar föräldraledigt då. DOCK får du räkna på hur många ggr du har tagit fl över en helg för att åka till Sthlm. Du har ju bara rätt att ta ut tre omgångar fl om året, och om din chef vill jävlas tillbaka kan hon ju neka dig om du redan tagit tre helger detta år. Lycka till med det hela! Och du - jag gillar ditt pladder så pladdra på.
Hörrni... jag är ju lärare och man har ju rätt att avbryta sin fl tre ggr om året för att gå in och jobba. Nu har jag redan sagt att jag ska ha fl under sommaren så då är det liksom kört, men jag kan ju gå in och jobba säg jullovet och nästa sommalrov. Jag har rätt till det. MEN nu jobbar jag ju på en liten arbetsplats och det kommer inte gynna mig att jag gör så, känner jag. Hur skulle ni göra? Ta fl loven för att spara fldagarn och se det som er rättighet efter hundra år då facket har abetat för att arbetare ska få bättre villkor, eller skulle ni göra det som var smidigast för er arbetsplats och chef och alltså göra slut på era fldagar snabbare därför? Denna sommar jag tar alltså fl för det har jag redan sagt, men jul och nästa sommar... det är frågan? Jobbar jag nästa sommar (det är ju inget jobb för mig sommartid, dock kan ju chefen hitta på att jag ska typ inventera eller ngt sånt under sommare, så helt ledig är jag ju inte givet) så kan jag ju vara hemma till julen istället, eller så.