• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Lina S

Nu sitter jag här och klockan är snart 05.00, har varit vaken sen halv fyra. Åhh så trist!! Sen vet jag att jag inte kan sova på morgonen sen när jag är trött, det tillåter inte busungarna

Kaol - Sam äter både kakor och godis fast det betyder inte att jag tycker det är bra. Det gjorde inte Elliot i den åldern, jo kanske någon kaka ibland. Men försök att ge Elliot och inte Sam = omöjligt! Håller tummarna för att det inte är något farligt i ditt bröst...

Rosa - jag gillar båda dina namn, fast Liv lite mer.

Lana o Jucea - usch jag är likadan, jag har spindelfobi. Blir vettskrämd och börjar gråta om jag ser en sådan stor inne. Att inte visa att jag är rädd för barnen är omöjligt, jag styr inte över det själv... Jag har sagt till Steve att om jag hittar en sådan stor  hemma så måste han komma hem från jobbet om ingen granne el kompis kan hjälpa mig. Skulle äcklet försvinna och gömma sig någonstans så måste jag flytta och kan inte ta med mig möblerna {#lang_emotions_surprised} Hade inte heller hållt en fågelspindel för 10 miljoner. Skulle gärna villja såklart, men det hade varit fysiskt omöjligt, hade inte kunnat få fram handen...
    Fast jag har heller ingen ormskräck, de är jättefina tycker jag. Fast kobran är döläskig, tur vi inte har sådana i Sverige.

Carina - grattis ni har ju kämpat för detta länge så jag hoppas allt går bra nu!

Jag har också problem med katter här hemma, två grannkatter skiter i vår trädgård hela tiden. Jag blir vansinnig Fick tipset att spruta citron i trädgården, det gillar de tydligen inte..

VT - skönt att den lille börjar fixera sig, det är väl hyfsat ovanligt med nr 2? Sam gjorde aldrig det och då är det ju lättare att de får navelsträngen runt halsen om vattnet går och de "ramlar" ner..

Jucea - fint det blir. Jättesnygg den lila fondtapeten!

Miss H -  härligt att Elton har börjat sova hela nätter i sin säng. Ni har haft det kämpigt länge!! Du ska se att ni snart glömmer hur jobbigt allt har varit och då ändrar säkret R sig om att han inte vill ha fler barn.

Sam har fått mollusker Det är äckligt tycker jag, och det värsta är att de kan vara kvar i ett par år. Elliot har haft två när han var mindre men han fick aldrig fler och de är borta nu.
    Men Sam har säkert minst 30, de flesta kring axeln och armhålan/sidan, någon på ryggen och någon nere vid foten. Men det är inget att göra, det är ju ofarligt och går bort så småningom. Han är ju såklart inte äcklig bara molluskerna!

Igår satt jag och grannen och drack öl på trädäcket när våra 4 pojkar i samma åldrar lekte. Vi hade 30,5 grad och solen sken och himlen var blå, gud så härligt det var. Steve hade inte kommit från jobbet än och hans fru låg hemma i feber. Men vi hade det härligt

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Lina S

Oj vilket långt inlägg, men jag hann läsa ikapp för en gångs skull och kommentera lite!

• Vilda Tiger

Lina
    Mollusker? Vad är det? Låter scary. :-/

Ang barnet så är det inte fixerat på ngt sätt, hon sa "det ligger där det ska, jag skriver ruckbart här" så det var nog mest för att göra mig glad, för jag frågade om det var ruckbart eller hur hon skulle definiera det. Jag vet att många omföderskor inte får en fixerad bebis alls före bf. Gött väder ni har! Det har vi med, men itne SÅ varmt.

Jag bakar kaka, har just ätit lunch. Ska tvätta och rengöra ugnen idag. Boar vidare, med andra ord.

• Saliva123

Hej alla! Har inte hunnit läsa ikapp idag, har precis kommit hem från moster o mobror som bjudit på försenad födelsdagsmidddag (jävligt sen, fyllde i maj) Ville bara berätta att jag precis plussat! Väntar bebis den 17/12 enligt första beräkningarna, stackarn... Är väldigt glad såklart! Ska ut för första gången själv på väldigt länge med tjejpolare ikväll och dricka vin var tanken, lite ironiskt  

Kram på er och trevlig helg!
  • Lina S

GRATTIS SALIVA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ha det så kul ikväll trots att du inte får dricka vin

VT - mollusker är ett virus, man får finnar, knoppar, kalla det vad du vill. Liknar lite vattenkoppor. Kallas även barnvårtor men det låter så äckligt, det är ju inga vårtor. Kan variera lite i storlek, Sam har en stor, kanske 3 mm, både ut och bred så att säga. Resten är bara små små men de kan också bli stora, men de behöver inte bli det. Men ja läskigt är det. Fast väldigt vanligt tyvärr.

• Vilda Tiger

Salvia
    GRATTIS!!! En liten vinterbebis låter SÅ mysigt!

Lina
    Aha, såna har jag ju hört talat om, ja. Tur de försvinner.

Nu var kärleksmumsen klara. Dags att städa ugnen...

• RosaNapp

Saliva: grattis

Då är det tre nu som ska ha i Dec? Vad kul.

Lina S: Det lät väldans gott att sitta och snacka skit med grannen medans barnen leker .

VT: boa lugnt

Igår åkte jag in på en koll, jag tuppade av här hemma. E "väckte" mig genom att slå på mig. Det slutade med att jag fick stanna en natt på OBSenheten på näl. Inte riktigt vad jag räknade med, kan jag säga . I vilket fall som, kontentan av den lilla utflykten är att jag mår bra, men att det förmodligen är stress i kombination med att det är i slutet av graviditeten samt tätt mellan barnen som gjorde att jag tuppade av så nu är det vila, vila och vila som gäller till barnet kommit.

• Hallonsocka

Saliva: GRATTIS!!!

My och Linn är i badet just nu, Anders städar i köket och jag sitter och slappar med ett glas rött. Gött! Vi har precis ätit porterstek, råstektpotatis, gröna ärtor och sås. JÖSSES så gott (först ggn jag gjort det). My älskade det.
    Vi har varit "roliga" föräldrar sedan L kom i Torsdags. Hon stannar ju bara till måndag (för att komma i "fas" med veckorna sedan semestern) på torsdagen var vi på ett äventyrsbad strax utanför Umeå (M älskar ju att bada och än mer nu sedan Teneriffa, inte alls rädd utan simmar själv med puffarna på armarna) på fredag var vi hos söstra mi och pysslade och åt gott och idag har vi varit på något som kallas buslandet vilket består av massa rutschkanor och bollbad och labyrinter m.m. Tjejerna är helnöjda och slut. Snart vankas det fruktsallad med vaniljvisp och därefter någon Jim Carrey film

• goshheidi

KaOl, hoppas det inte är något farligt :(

Saliva! STORT GRATTIS :)))

Vi har varit barnfria hela dagen idag och kvällen och nu också natten. Det är andra natten sen F föddes som han sover någon annan stans än där jag o P är, och det känns så himla konstigt. Tycker inte ni det också ni som någon gång har barnen hos någon annan? Det känns så tomt och tyst i huset. Något är liksom inte så som det ska. Vi har dock fått ringarna bytta på bilen idag och så var vi och åt på restaurang och sen på bio och nu chillar vi här hemma. Batterierna börjar vara fulladdade och jag var nästan påväg att åka iväg och hämta hem honom igen :) Men det är även bra träning för honom att vara hos farfar för han kommer att bli tvungen att sova där sedan när det är dags för oss att åka in till sjukhuset.

Lina, har hört om mollusker. Det kan visst ta ganska länge innan de försvinner, ungefär som vårtor. och så smittar de också men inte till vuxna. Läste någonstans att läkare kan bedöva och sen skrapa bort dem, men barn tycker det känns obehagligt så för det mesta låter man dem vara kvar eftersom de är ofarliga och försvinner av sig själva.

• linn78

saliva: grattis!!! välkommen till decembergänget

heidi: axel har nog sovit borta 2-3 ggr bara och jag har jättebråttom att hämta honom dagen efter, då har jag blivit Axel-nödig... Däremot så är han ofta hos mormor & morfar flera gånger i veckan eftersom mormor är Axels bästis{#lang_emotions_laughing} Han e så himla söt när han skriker högt "yeah momo yeah" om man råkar nämna mormor...

Rosa: oj vad hemskt! Var du själv hemma med barnen när du tuppade av? Ta det nu LUGNT, du har inte lång tid kvar!!!!

Lina: så otrevligt med mollusker! Jag var tvungen att googla det för det låter som nåt pippi långstrump skulle hitta på

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11