• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • tessiej

Salivia: Grattis :)

har idag kommit hem från en veckas semster på Gran Canaria :) Vi har haft det jättetrevligt och flygresan gick över förväntan för Ebba. Dock kräktes hon i bussen på väg till hotellet men det berodde på att chauffören körde som en dåre och vägarna var väldigt krokiga. Resan påväg till flygplatsen i morse gick mkt bättre. Då satt vi iof längst fram och denna chauffören körde lugnare.

Jo jag kanske också ska berätta att jag är gravid igen :) går in i v.10 imorgon så kring den 14:e nov blir Ebba storasyster (om allt går som det ska vill säga..)

Nu ska jag slappa lite i soffan.

• tessiej

Grattis även till Carina :) såg nu när jag läste bakåt att du också plussat!

• linn78
    tessiej skrev 2010-04-10 20:29:39 följande:
    Salivia: Grattis :)har idag kommit hem från en veckas semster på Gran Canaria :) Vi har haft det jättetrevligt och flygresan gick över förväntan för Ebba. Dock kräktes hon i bussen på väg till hotellet men det berodde på att chauffören körde som en dåre och vägarna var väldigt krokiga. Resan påväg till flygplatsen i morse gick mkt bättre. Då satt vi iof längst fram och denna chauffören körde lugnare. Jo jag kanske också ska berätta att jag är gravid igen :) går in i v.10 imorgon så kring den 14:e nov blir Ebba storasyster (om allt går som det ska vill säga..)Nu ska jag slappa lite i soffan.
    Grattis till dej också! nr 4 nu på ca 1 månad! Jag går förresten in i v 7 imorgon om allt stämmer!
  • luzorsus

Spenderade dagen på badhuset i stan idag,väldigt kul hade tjejerna,somnade sött ikväll båda två!

Ikväll blir det en öl hemma med mannen,och se spansk fotboll.........Kom igen Real Madrid!!!!!!!!!!!
  • Vilda Tiger

tessiej
    OJ! Grattis till graviditeten! Fyra på en månad, det var inte dåligt. Eller, fem veckor är det väl, du först och sedan tre till här inne fram till juldagen.

Jag går in i v 34 på måndag så jag börjar räkna ner på riktigt, och längtar lite nu. Dock njuter jag sååå av den här graviditeten, då jag kan röra mig och hitta på saker (jag är ju itne sjukskriven för att jag är SJUK, bara för att jag inte kan jobba) som att vagga till lekplatsen med Lyckeli. Inte stora saker, men viktiga för mig. Och så boar jag... oj va ni har fått höra mitt tjat sista dagarna. Men snart finns det väl inte så mkt kvar här hemma att göra. Idag har jag skurat badkaret, städat i fem miljoner små fack i badrumshyllan, fixat en hylla till nästa bebis i badrumsskåpet, slängt massa gamla, sunkiga krämer som bara står och är för gamla och äcklar sig, städat ugnen och facket under för plåtarna samt diskat dem, och sedan har jag... tja, handlat mat. Så. Dagens skryt avklarat.

Rosa
    MEN! Sånt DÄRINGA låter du BLI! Oj va jag blir arg pårej om du inte vilar nu, så mkt du bara kan. Det blir film och egen lek för barnen, du ska sitta i soffan och andas långsamt. Skicka L att köpa färdiga pannkakor eller plättar så har de att äta några dagar. Och massa sånt där enkelt-att-ta-fram som yoghurt och macka. Och nu MÅSTE väl L fatta att han får vara hemma tills barnet kommer!? Han får ta fl-dagar eller nåt. Bannemej.

Hallon
    Oj va mkt skoj ni har hittat på! Roligt att ha såna perioder. Man har ju så mkt mer energi till sånt nu på våren med, tycker jag.

Linn

Sött att Axel gillar sin mormor så mkt! Lyckeli ääälskar sin farmor och farfar, och blir aldrig så lycklig som när de kommer och leker med henne.

Heidi

Den där tomheten kan svida i hjärtat, jag vet. Men man mår ändå bra av en hel natts sömnt, att få rå om varandra, de vuxna, och äta gott i lugn och ro. Och tänk va roligt Felix har med farfar!

• luzorsus

VT: Oj vad du boar Vad skönt att du verkligen kan njuta av den här graviditeten...själv tyckte jag att andra gravven sprang iväg,då man hade en annan tjej att se efter under tiden

• RosaNapp

linn78 och VT: men jag tycker jag tar det lugnt . Fast nu är det sluthandlat och jag kommer inte sticka iväg på egna äventyr (jo, bio en kväll tänkte jag ). Ja, jag kommer släppa mer nu. Har mest sovit/vilat sen jag kom hem. Mår lite illa nu, men tror inte jag har fått magsjukan, dom tog prover och såg ingen infektion eller så i kroppen. Det borde väl visat sig på något sätt?

Har ett pyre som bökar på bra neråt också och mer slempropp har börjat komma. Kanske det kunde hända lite mer snart då?

tessiej: grattis

Vad många det är som väntar syskon nu Och några som redan fått. Rena babyboomen här

VT: vad snabbt det går för dig, tycker jag som står vid sidan om . Goshheidi, du är väl inte så långt efter? Kommer aldrig ihåg vilken vecka du är i.
    Och sen är det Lana och sen en hel drös nästan samtidigt?

• sthlmstjejen

Oj är det bara jag kvar som inte är gravid eller fått småsyskon?

Grattis alla iaf!

VT: Som du boar så tror jag att bebisen kommer snart, kanske så mkt för tidigt som L gjorde

Rosa: Otäckt med svimmandet! Jag har ju inte riktigt förstått hur du orkat ta hand om de andra 3 nu på slutet, jag blir trött av mina 3 utan att vara höggravid och ha dem hemma heltid Skriver mer till dig sen...

I natt har de 2 äldsta sovit hos sin pappa, jag och F har varit hemma. F skulle sovit där men var febrig i fredags så hon fick stanna hemma och följa med nästa gång.

• Vilda Tiger

Luz
    Ja, jag förstår va du menar. Den här graviditeten har jag ju inte alls haft samma fokus på barnet i magen, jag ägnar ju min uppmärksamhet åt Lyckeli. Men det är väl naturlig antar jag. Jag försöker dock verkligen fundera på fisgrynet, vi (jag och Marcus) går gärna utan Lyckeli till barnmorskan för att just kunna ägna ALL uppmärksamhet åt nästa barn den stunden, då vi lyssnar på hjärtat och sånt. Och så skriver jag lite dagbok till barnet, som jag gjrode till Lyckeli, men det blir ju inte ALLS lika mycket. Lyckeli hann vi skriva 1.5 bok till, detta barn har fått typ en tredjedel av en bok hittills. Men det är några veckor kvar.

Rosa
    Det låter bra att du vilar och går på bio. Kopplar av lite mer.

Sthlm
    Ja jag har också mina tankar om att denna komma lite före bf. Kanske inte så tidigt som Lyckeli gjorde (18 dagar) men iaf en vecka. Men va sjutton, jag kanske går över en vecka istället, och får en junibebis, vem vet! Känslan säger dock att den kommer i mitten av maj i stället för i slutet.

Lyckeli har börjat vakna allt tidigare. Mellan sex och kvart över sex är det tydligen färdigsovet. Jag är INTE en morgonmänniska så jag tycker det är ganska jobbigt de dagar jag har morgonen (vi kör varannan, super). Då hon inte lägger sig förrän nio heller så vill jag ju gärna sitta uppe lite på kvällen och få tid för mig själv och tillsammans med Marcus. Då blir klockan lätt midnatt innan jag somnar, och sex timmars sömn blir på tok för lite. TUr det är vår och ljust, det är värre med sömnbrist på vintern tycker jag.

Lite kalas ska vi på idag. Min svägerska fyllde 29 i torsdags. Jag har jättesvårt med presenter men ska nog bara köpa några lotter och ett fint kort.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11