tessiej
OJ! Grattis till graviditeten! Fyra på en månad, det var inte dåligt.
Eller, fem veckor är det väl, du först och sedan tre till här inne fram till juldagen.
Jag går in i v 34 på måndag så jag börjar räkna ner på riktigt, och längtar lite nu. Dock njuter jag sååå av den här graviditeten, då jag kan röra mig och hitta på saker (jag är ju itne sjukskriven för att jag är SJUK, bara för att jag inte kan jobba) som att vagga till lekplatsen med Lyckeli. Inte stora saker, men viktiga för mig. Och så boar jag... oj va ni har fått höra mitt tjat sista dagarna. Men snart finns det väl inte så mkt kvar här hemma att göra. Idag har jag skurat badkaret, städat i fem miljoner små fack i badrumshyllan, fixat en hylla till nästa bebis i badrumsskåpet, slängt massa gamla, sunkiga krämer som bara står och är för gamla och äcklar sig, städat ugnen och facket under för plåtarna samt diskat dem, och sedan har jag... tja, handlat mat. Så. Dagens skryt avklarat.
Rosa
MEN! Sånt DÄRINGA låter du BLI! Oj va jag blir arg pårej om du inte vilar nu, så mkt du bara kan. Det blir film och egen lek för barnen, du ska sitta i soffan och andas långsamt. Skicka L att köpa färdiga pannkakor eller plättar så har de att äta några dagar. Och massa sånt där enkelt-att-ta-fram som yoghurt och macka. Och nu MÅSTE väl L fatta att han får vara hemma tills barnet kommer!? Han får ta fl-dagar eller nåt. Bannemej.
Hallon
Oj va mkt skoj ni har hittat på! Roligt att ha såna perioder.
Man har ju så mkt mer energi till sånt nu på våren med, tycker jag.
Linn
Sött att Axel gillar sin mormor så mkt! Lyckeli ääälskar sin farmor och farfar, och blir aldrig så lycklig som när de kommer och leker med henne. 
Heidi
Den där tomheten kan svida i hjärtat, jag vet. Men man mår ändå bra av en hel natts sömnt, att få rå om varandra, de vuxna, och äta gott i lugn och ro. Och tänk va roligt Felix har med farfar!