• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • RosaNapp
    Vilda Tiger skrev 2010-04-11 08:45:14 följande:
    Vilda Tiger: Bf 30/5 Saliva123: Bf 17/12
    Är det någon idé att jag lägger in mig?

Rosa Napp: Bf 12/4
    VT: Bf 30/5
    Saliva123: Bf 17/12

Mareldsbarn: Vad jobbigt att ha en sån oflexibel chef som bara verkar vilja vara chef och inte lösa något egentligen. Säger som VT, när det gäller såna folk kan man inte ge utan får se till vad man har rätt till sas. Det är det språk dom förstår. Jobbigt att det ska behöva vara så egentligen, varför dör folk av att samarbeta med varandra?

VT: Jag kan ju inget om reglerna för lärare, men det här med fl-dagar. Är det "bara" du som förlorar dagar eller ställer det till med problem på skolan om du är borta? Jag hängde inte riktigt med där

Jag har glömt att lämna in papper om barnomsorgen på V och A, måste jag fixa imorgon. Ska till bm då också. Så någon större vila blir det inte då, fast å andra sidan har det ju varit så skönt väder idag att om det är det imorgon kör vi en heldag ute istället. Lite picknick och sånt.

Men naturligtvis så har jag haft småvärkar hela dagen, som inte gått bort av vare sig vila eller varmt bad, så det kanske sätter igång? hur få in papprena då, dom måste vara inne imorgon.
  • Lana

Lägger in mig bara,ska läsa ikapp senare eller imorgon!

Rosa Napp: Bf 12/4
    VT: Bf 30/5
    Saliva123: Bf 17/12
    Lana: Bf 16/7

• 3 barns mamma84

Jag fick ett fantom streck på testlagret tyvärr testade med cb i fredags neg testade idag med pregg och neg.. har bim imon eller tisdag. Så vi sattsar vidare. Min lycka kommer någon gång grattis till era +

Ebba 050607 Amadeus 080814 Mf 15/12-09 min ängel
  • Vilda Tiger

Rosa
    Nä, det är ju funderingar på att jag ska jobba på sommarlovet, och då är det inga elever där ändå. Alltså är det en nackdel för min chef att jag jobbar då, för han får ge mig lön utan att ha någon uppgift för mig. Han kan ju jävlas och be mig typ inventera eller så, men jag kan inte göra mina klassiska lärarsysslor.

Mareld
    Stundtals helt superb och stundtals lite väl mkt Gardell, sådär som han kan vara då han upprepar en min eller en mening femton ggr på raken och man tröttnar efter femte. Över lag var det en bra show, helt i klass med det han har gjort tidigare och jag var nöjd med kvällen.

• RosaNapp

Carina: vad tråkigt. Det tar sig säkert snart.

VT: ok, då förstår jag. Ja, har man rätt att göra så som lärare så tycker jag du ska göra det. Att ta av dina fl-dagar om du inte behöver vore ju tråkigt. Du är ju knappast den förste läraren som gör så heller då. Och inventera kan väl vara kul, ibland

Nu ska jag ge mig ut på promenad. Ska se om det blir något av dom här småvärkarna jag har. Vilan och badet har inte gjort något iallafall.

• Hallonsocka

Grattis Tessej till plusset.

Idag har jag varit på Västerbottens Museum med mamma och syrran. Vi gick alla därifrån med en stark obehag-, och sorg i magen. Vi hade sett utställningen "China girl" som handlar om hur flickor aborteras, mördas och "försvinner" i kina. Varje dag försvinner det 3200 flickor mellan åldrarna 0-4 år. VARJE DAG. Det är en så stor siffra att det är omöjligt att förstå och ta till sig. Gå in på chinagirl.se för att läsa mer och se om utställningen kommer till ett museum ni har tillgång till

• Hallonsocka

tusan såg precis att Umeå är sista anhalt för utställningens turné :-/ Det samlas nu in pengar för att visa utställningen i Kina.

• luzorsus
    Hallonsocka skrev 2010-04-11 19:58:28 följande:
    tusan såg precis att Umeå är sista anhalt för utställningens turné :-/ Det samlas nu in pengar för att visa utställningen i Kina.
    Nåt att gå och se! Hur länge visas den här i stan?
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11