• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • jeng

Men jisses! Här tänkte jag skriva att det är ju inte sååå långt kvar till 18e dec ändå, och så slår det mig att min unge ska hinna fylla ETT ÅR innan dess! Tiden går alldeles för fort ibland.....

Ja, och jag ska hinna gå ner 5 kg också, var ju tanken...... 

• BebisVagga
    Saliva123 skrev 2010-10-06 19:10:05 följande:
    Sthlm
    Är i v.30 och beräknad 18/12. En jäkla evighet kvar alltså

Har köpt en blodtrycksmätare och mätt vid flera tillfällen idag. Var ju så nöjd över mitt lägre tryck i veckan, idag har jag pendlat upp och ner. När jag legat i soffan har jag haft lågt, 120/70 men det har räckt med att jag satt mig upp så har jag mätt som högst (fast då hade jag nyligen hängt tvätt) 168/107. Har känt mig svajig, och det är kanske inte så konstigt då! Den sköna men något hektiska dagen igår blev kanske för mycket Trist. Ska till bm imorgon igen.

Bv
    Skönt att du har kunnat gå ner så mycket! Duktig! Har du havandeskapsförgiftning i släkten? Annars borde du väl ha sänkt risken massor!

nej inget i släkten... då jag haft det förr sägs det att det e 10 % risk att få det igen.. men o andra sidan så kan fetman o det höga blodtrycker ha varit det som gjorde att jag fick det fösta gången..

det e ju faktiskt en risk att få det i alla graiditeter.. så då skulle ingen våga skaffa barn
  • RosaNapp

BV: vad kul att ni bestämt er för syskon

Jag behöver hjälp med ett mål. Vill ni hjälpa? Det gäller träning, men kanske egentligen mer rent allmänt. Ett mål för MIG, något jag kan fokusera på, något jag aldrig skulle gjort annars och något SVÅRT. Nackdel är ju att jag verkligen avskyr att springa (så springa något lopp blir det inte ) och jag har inte råd med cykel så cykla något lopp är inte heller aktuellt just nu.

Har ni något tips?

Idag och till söndag är barnen hos L.Så det är bara jag och Er just nu. Lite taskigt väder ute, men senare ska vi på promenad. Känns skönt att ha det som rutin iallafall, även om det är lite si och så med det när det är bara jag och Er. Lättare när jag har dom andra också.

Var på FR igår och skrev avtal. Mår piss.

• Vilda Tiger

Rosa
    Berätta! Varför mår du så kasst just nu? Ett mål... lyfta ett visst antal kilo? Dra upp dig själv så hakan hamnar ovanför stången? Gå ner i brygga från stående? Kunna hoppa hopprep tio minuter i sträck?

• BebisVagga
    RosaNapp skrev 2010-10-08 11:17:33 följande:
    BV: vad kul att ni bestämt er för syskon

Jag behöver hjälp med ett mål. Vill ni hjälpa? Det gäller träning, men kanske egentligen mer rent allmänt. Ett mål för MIG, något jag kan fokusera på, något jag aldrig skulle gjort annars och något SVÅRT. Nackdel är ju att jag verkligen avskyr att springa (så springa något lopp blir det inte ) och jag har inte råd med cykel så cykla något lopp är inte heller aktuellt just nu.

Har ni något tips?

Idag och till söndag är barnen hos L.Så det är bara jag och Er just nu. Lite taskigt väder ute, men senare ska vi på promenad. Känns skönt att ha det som rutin iallafall, även om det är lite si och så med det när det är bara jag och Er. Lättare när jag har dom andra också.

Var på FR igår och skrev avtal. Mår piss.
    hur e det emd att simma då?? tycker du det med e tråkigt??
    jag tränar boxning o styrka... älskar det..
  • jeng

Rosa,
    Jag har också förstått på FB att du har en riktigt dålig vecka.
    Är det skiljsmässan som är slutgiltig och såna saker nu? Eller är det vårdnadsfrågor? Jag har förstått att du inte riktigt har fått den lugna vuxna diskussion som du hade hoppats på och önskat, utan en del av det gamla kom fram?!

Förstår att det måste vara tungt... Hoppas att det mesta av det formella är klart snart så att du kan gå vidare efter det. Sen är man ju alltid 2 föräldrar till barnen så man måste ju tyvärr samsas ändå...

Kram till dig!! 

• RosaNapp

Rimfolina, VT och jucea: det är väl hela situationen. Livet blev inte riktigt som jag ville och nu när vi varit på FR (familjerätten) så blir det ju liksom aktuellt igen. Det och att L är så anti när det gäller att prata, men beter sig på ett helt annat sätt gör en ju smått förvirrad och frustrerad. Mestadels frustrerad.
    Nåväl, det är rätt ok just nu. Börjar gå över.

BV: det är inte vanlig träning som så jag är ute efter utan något att sträva efter, typ Iron Man eller nåt
    Simning hade varit kul, men rent praktiskt går det inte iom att jag har Er och A hemma hela dagarna. Har ingen som kan ta dom under tiden.

VT: Tack för tipsen. Får kräma på lite mer
    Hade jag haft cykel hade ju Vätternrundan varit något. Har ingen möjlighet att gå på gym just nu heller, men annars hade ju vikterkunnat vara ett mål.

Jag är ute på promenader, köra styrkeövningar hemma och cyklar på motionscykel, men för att inte helt tappa motivationen under tiden som lille Er vägrar annat än bröstet så känner jag att jag måste ha ett mål.
    Synd att jag tycker det är så tråkigt att springa bara annars hade jag ju kunnat ha ett maraton eller nåt som mål.

• jeng

Rosa,
    Nu gillade du ju iofs inte att springa, men det gjorde inte jag heller innan jag kom igång!
    Iaf, ett tips på nåt att motivera sig själv till är att klara polisens fystest. Det är ju löpning viss sträcka på viss tid, simning och några fler grejer. Det ska gå att slå upp på nätet vad det är man ska kunna för att klara sig. Då blir det ju lite olika aktiviteter! 

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11