• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • RosaNapp

Här har det snöat, mest igår. Bussarna blev inställda. Men det blåste drivor också. L var iallafall ute och körde snö. Idag har det varit varmare med lite fuktigare så nu är det kramsnö.

• 3 barns mamma84

Ingen snö alls här Gråter

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • Kvack

Idag efter dagis så var vi ute på gården och gjorde en snölykta. Drog runt barnen lite i pulka också. Var ute i ca 1 timme sen ville barnen in. Nu är det snart dags för mat.

• Mareldsbarn

Hej på er!
    VT; Hur mår du nu? Du, jag såg ditt privatmess om lägenhet NU! Brukar inte få meddelande där så jag har inte reflekterat direkt eller vetat "vart" jag ska titta Tack snälla fina du för att du tänkte på mig i varje fall men även om vår situation här hemma blir bättre om en hittar en lägenhet så vill vi nog båda ha den i kallebäck just för julias skull. Att vara så nära som möjligt.

Jag fickf örresten idag ett erbjudande om en 3:a här i Kallebäck. Det stod att fler fått erbjudandet och först till kvarn med att tacka ja får den. Brevet damp ner i brevlådan i dag och jag ringde dom vid 17 och pratade in på telefonsvararen. Jag HOPPAS någonstans att jag får den samtidigt som jag förstår att just detta kliv är det enormaste jag någinsin tagit. Nåväl jag får avvakta och se om dom hör av sig imorgon. TUR att det är fredag imorn och inte var det idag för i så fall hade jag fått vänta hela helgen och det varit "jobbigt".

D har flyttat ut. har kanske sagt det. vet inte. händer för mycket just nu med allt. Hur som haver så har han gjort det i varje fall fast idag kommer han och äter middag med opss. vi har gjort hemmagjord pizza som nu står i ugnen. Ska bli gott.

Julia blev överlycklig över snön tyvärr finns den inte kvar längre men det var mysigt att få känna av den lite. Idag tyckte jag faktiskt det mest kändes som vår på någe vis i luften. Fick vårkänslor i varje fall

• Vilda Tiger

Mareld
    Ja, jag chansade bara med lägenheten... Jag förstår att det känns omtumlande att kanske flytta. Är det alltså D som ska ha er? Eller ska ni sälja den? Är det en hyresrätt du har anmält intresse till?

Vi kom just hem från Marcus föräldrar. Bara ett barn med hem, för Benjamin ska sova där inatt. Första natten borta! Jag tror jag och Marcus behöver det här, verkligen. Och imorgon ska vi lämna Lyckeli där efter frukost och sedan ska jag och Marcus på stan och kolla efter kläder till ett bröllop vi ska på den 27e november. Plus äta lunch på stan. Det känns sanslöst skönt att kunna slappna av så utan att behöva bekymra sig för att Benjamin har det bra, för det vet jag att han har.

Och så har vi kommit på hur vi ska göra nu. Fram tills idag, från några v sen, då det var som jobbigast, har ju jag tagit nätterna och Marcus mornarna så har jag fått sova till nio eller tio från det att B vaknat för morgonen. Nu vill vi få honom att sova i sitt eget rum så vi tar varannan natt och ligger på en madrass där. Hjälper honom somna om ifall han blir alltför ledsen. Försöker dra ner på nattmatningarna. Den som sover i vår stora säng tar över på morgonen så får den som haft natten sova några timmar om natten varit tuff och vi inte ska iväg. Jag tror på det här! Benjamin behöver lära sig sova i eget rum och jag tror han väcker mig mer än nödvändigt som det är nu. Jag vaknar alla gånger, även de gånger han skulle kunna somna om själv.

• RosaNapp

A måste sluta med napp nu, han tuggar hål i dom. Igårkväll glömde jag tydligen ta på honom blöja, men det hände ingen olycka ändå. Vilken tur! För han är långt ifrån blöjfri.

VT: låter bra att ni delar på det så.

• Mareldsbarn

VT; Oh vad jag känner igen mig när du beskriver din trötthet och alla gånger du vaknar på natten även de gånger benjamin själv inte vaknar men "låter". Precis så var det ju med Julia. Den otroliga sömnbristbubblan man lever i går inte att beskriva med ord. Jag minns när jag stod på jobbet och tittade på mina kollegor som smataldeo m viktiga saker med mig och jag såg bara deras läppar röra sig men jag kunde inte snappa upp vad de sa -det enda jag tänkte på var att jag kan verkligen somna här och nu på stående fot om jag blundar 1 sek för länge när jag blinkar. Låter som ni tar igen er nu du o M och det är kanonbra! Hoppas ni har haft en underbar helg nu!

Det är en hyresrätt jag har pratat om. Vi bor ju i en BR men har sagt att vi avvaktar med den uppdelningen. När den uppdelningen väl blir av så kommer vi värdera lägenheten och så så att den sker på ett mer rättvist plan såklart. Den här 3:an på 75 kvm som jag pratade om i fredags. Den var vi och kikade på igår och jag fullkomligt älskar den. Det är superbra avstånd mellan mig och D . Tänk er en massa lägenhetslängor som är på rad och vi nu bor i nr 1 och jag kommer flytta till nr 3. Vi kommer alltså ha en lägenhetslänga emellan oss och det är bra för insynens skull (så man känner att man är "ifrån" varandra men ändå nära) och gångavståndet är superbra. Julia går på 5 min mellan lägenheterna. Helt ok med andra ord. Det var en fräsch lägenhet med ljusa tapeter och både diskmaskin och tvättmaskin i hemmet. Lyx säger jag bara. Det har jag ju även nu men jag trodde minsann att jag inte skulle få det igen. Jag har tackat ja. På måndag ringer de och bekräftar (ja hyresvärden) eftersom han först måste kika på betalningsanmärkningar och så men eftersom jag inga har så utgår jag från att jag har den Jag gjorde även ett kap igår. Kikade på blocket och fann en 120cm säng i Säve för en billig peng. 100 kr pga flytt. Jag tog med mig en vän och for dit och hämtade hem en fräsch bra säng. Tanken är att Julia ska få ha den i sitt rum i min lägenhet. Jag vill kunna sova gott bredvid henne om nätterna om hon vill ha mig där och hon snurrar och har sig så så när hon sover själv i sängen har hon utrymme utan att behöva vakna. GJorde även kap på Jysk idag då de sålde ut bäddmadrasser i 120-stl för 250 kr så nu har jag en bra säng till henne för 350 kr

Rosa; Wow gott att A inte gjorde någon olycka i sömnen då. Nu skapp du byta blöta sängkldäer Har han någon snutte eller dylikt som kombination med nappen för tröst? TUggar han hål i dom så att han sväljer plasten alltsÅ?

• Mareldsbarn

Är jag helt bakom flötet eller? Jag trodde mamagalan gick på tvo ckså... fast idag finns den ju inte med i tvtablån. Stämmer det?

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11