Mareld
Ja, jag chansade bara med lägenheten... Jag förstår att det känns omtumlande att kanske flytta. Är det alltså D som ska ha er? Eller ska ni sälja den? Är det en hyresrätt du har anmält intresse till?
Vi kom just hem från Marcus föräldrar. Bara ett barn med hem, för Benjamin ska sova där inatt. Första natten borta! Jag tror jag och Marcus behöver det här, verkligen. Och imorgon ska vi lämna Lyckeli där efter frukost och sedan ska jag och Marcus på stan och kolla efter kläder till ett bröllop vi ska på den 27e november. Plus äta lunch på stan. Det känns sanslöst skönt att kunna slappna av så utan att behöva bekymra sig för att Benjamin har det bra, för det vet jag att han har.
Och så har vi kommit på hur vi ska göra nu. Fram tills idag, från några v sen, då det var som jobbigast, har ju jag tagit nätterna och Marcus mornarna så har jag fått sova till nio eller tio från det att B vaknat för morgonen. Nu vill vi få honom att sova i sitt eget rum så vi tar varannan natt och ligger på en madrass där. Hjälper honom somna om ifall han blir alltför ledsen. Försöker dra ner på nattmatningarna. Den som sover i vår stora säng tar över på morgonen så får den som haft natten sova några timmar om natten varit tuff och vi inte ska iväg. Jag tror på det här! Benjamin behöver lära sig sova i eget rum och jag tror han väcker mig mer än nödvändigt som det är nu. Jag vaknar alla gånger, även de gånger han skulle kunna somna om själv.