• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Mareldsbarn

Ja det ÄR faktiskt mycket smidigare att kasta in allt på en barnloppis än köra tradera trots jobbet innan som kan krävas. Allting ska tvättas, strykas men även det skall ju göras inför tradera dock blir det ju en stoooor mängd på en gång nu. Sedan skall det lappas med pris. Jag hade hur mycket kläder som helst från gekås där jag handlat tröjor för ca 15 kr och pyjamaser för ca 30-40 kr. Varje tröja sålde jag för 10 kr st och pyjamaserna för 20 kr så jag kände inte att jag förlorade så mycket på det. Andra kläder gick för ca 40-50 kr. En barnpulka inhandlad på gekås förra året för då 35 kr la jag ut för 65 då jag vet att det är brist på pulkor nu och visst försvann den Sängkläder, leksaker, ytterkläder, strumpor, slitna skor som tidigare köpts på tradera och nu såldes för samma pris, skötbäddar inköpta på gekås för 30 spänn blev sålda för 40 kr Man får MYCKET för mer än vad man tror. Jag sålde 1 flyttkartong med kläder, 2 gekåskassar med leksaker och detta blev alltså den summan jag fick ut. Rätt bra! Så JUCEA, jag tror minsann du kan få en hel del för dina tre soppsäckar tillsammans bara man orkar ta tag i det såklart.
    Rosa, trist att du har svårt att komma iväg till en loppis. Ett tips är att kika på www.svenskaloppisar.se och söka efter olika.

Det finns en tråd på facebook som jag är med i. Den gäller för barnloppisar i västra götalands län. Där tipsar de om loppisar som komma skall ifall man vill sälja eller bara gå och handla på. Hojta om någon är intresserad av att bli inbjuden som medlem i den tråden.

Rosa, gott att kunna låna L´s tvättmaskin! Hoppas också att du får din snart

Jucea, skönt att ni börjar må bättre. Ni har verkligen haft otur med sjukdomar under hösten. Hur trivs du annars på jobbet? Känner du att du har kommit in i det nu trots frånvaron sista tiden?

VT; jag tror du är smart som köper ett 5-veckors bara. Tänker precis som du men också att om du handlar ett 5-veckors så kanske man blir mer peppad för att 5 v är så pass kort tid och dåv ill man hinna nyttja det mer. OM du skulle köpt ett för en termin inbillar jag mig att det blir enklare att skjuta på träningsdagar för man vet att man har måååååånga fler tillfällen att träna på eftersom en termin är längre än 5 v Kul att du hittat en träningsform du trivs med!

• Vilda Tiger

Mareld
    Ja, jag tänkte så med. Nu är det ju mkt annat då julen närmar sig men man äter ju lite extra i dessa dagar så det är bra att man tränar bort lite då. DU, jag är gärna med i den där fb-gruppen för loppisar!

• RosaNapp

Mareld: jag kollar den sidan lite då, men kruxet är ju att jag behöver att någon kan köra och hämta grejerna. Men tack för tipset!

• Mareldsbarn

VT, Nu är du ditlagd på FB

Rosa, jag missuppfattade ditt meddelande så jag la dit dig oxå på FB i tråden. Hoppas det var ok. Trist det där med bil. Kanske man kan samköra på något vis.

• RosaNapp

Mareld: helt ok, jag är gärna med också Kan ju om inte annat kanske ta mig dit för att fynda någon gång.

Jag har delat med mig av tankar, eller en uppdatering på fb.

• sthlmstjejen

Hmm har inte varit så aktiv, mår jättedåligt av graviditeten.. får helt enkelt stå ut jag vet Men mår såå illa och är supertrött, inte lätt! Har sett bebben idag i v 6+3 är jag, ett litet hjärta som pickade!!

• Kvack

sthlm: vad mysigt att se det lilla hjärtat. Men jobbigt att du inte mår bra.

• tessiej

Fick bara en tanke om man inte ids sälja barnkläder på tradera eller loppis. Jag har en kompis som startat ett projekt som heter varma barn. Hon samlar in barnkläder och skickar dem till Zimbabwe. Om man söker på varma barn på fb kan man få upp mer information. Dock såg jag att dom bara hämtar upp kläder gratis här i Umeå så om man bor någon annanstans så måste man nog betala fraktkostnaden själv.

Aja, bara en tanke om man vill skänka bort barnkläder ist för att dom ska stå och samla damm i ett förråd :)

Ebba 080805 & Iza 101115
  • Rimfolina

tessiej: Vilken bra grej! Jag har fått så mycket barnkläder av andra så jag försöker skicka mina vidare till dem som behöver i min närhet. Det är kul att se någon bli glad över sånt som jag mest är glad att bli av med!

• jeng

Har varken ork eller egetnligen så mkt lust för dator just nu, men jag måste bara in och säga att tage har börjat släppa taget själv nu när han står! Stolta mamman!!! Hade gett upp hoppet om honom ju!!

Tyvärr hade han ju bara gått upp 100 gram på drygt 2 månader igår när dom var inne. Visst han har varit sjuk, men ändå ätit bra hela sjukdomen... Så det låter jättekonstigt att han skulle väga 1 kg mindre än väntat... Längden hade däremot dragit iväg rejält uppåt med 5 cm!! 

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11