• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Vilda Tiger

Och vi har haft en supernatt! Benjamin sover nu i eget rum, och det går fint. Han sov från 22 (då han behövde lite dutt i rumpen) till 4! Då åt han, sedan fick han lite dutt igen vid sex och sov till halv sju. Ojojoj va det känns bra i kroppen då man har fått sova bra. Nu har jag barnen själv två nätter så då är det ju skönt att grunda med en  bra natt först.

Så, då var dte jul snart! Antar att de flesta av er är förberedda. Jag ska slå in klappar idag eller imorgon men vi har inte köpt mkt alls i år. Alla släktingar ska få kort på Benjamin och Lyckeli (vadå egocentrerat) ) och barnen får ju lite smått, såklart. Men jag är rätt så relaxed. Ska slå mig fram med barnen i nån affär och köpa det sista i matväg men det är ingen brådska. Kan ta det sista kvällen om det nu skulle vara så.

På jul ska vi vara hemma. Marcus föräldrar kommer hit. Juldagen är vi alltid hos min mamma med mina syskon och deras familjer (puh, det brukar vara en varm och högljudd historia, men rolig också) och på annandagen firar vi jul med hela Marcus familj hos hans föräldrar. Hans bröder är hos sina respektives familj denna julafton. Det känns bra att sprida ut dt så och framför allt att få vara HEMMA på julafron. Barnen har nog med rännande de andra två dagarna tycker jag.

Fin och vit jul har nog i hela landet, iaf. Jag röstar på att den får ligga kvar, snön, till mitten av januari. Sedan kan våren komma!

Kika gärna på senaste korten på bloggen. Tycker jag fått många fina.

• jeng

Alltså ibland undrar jag hur mina svärföräldrar är skapta..... Så trött man kan bli. Jag orkar inte ens påpeka grejer för dom längre för man tycker att dom borde kunna tänka själva!!

Nu hämtar dom ungarna, 2 timmar senare än avtalat - men det är väl ok ändå då...
    Eftersom svärfar aaaaabsolut inte kunde sätta 2 bilstolar i sin bil (för då tar det ju upp hela baksätet på hans enooorma xc70/90 nåt...) utan istället tyckte att tage skulle fortsätta åka i sitt babyskydd... jaja, pga det så måste vi ju byta bil när dom har ungarna, så att dom har bilstolar. Men det går ju fan inte in i huvet på dom att man måste ha bilstolar om man ska ha barn! För nu höll han dels på att strandsätta mig här genom att inte lämna nycklarna till sin bil när han tog min, för då kan man ju lixom KÖRA med hans bil!!!!! (ph är borta med vår andra bil tills imorrn, så bil är ju rätt bra att ha) Men sen lämnade han dom ändå, men beslutade att han ska komma tillbaka sen när han har kört hem ungarna till sig, och BYTA BIL igen!!! Alltså jag blir så jävla trött så jag orkar inte ens kommentera det. Va fan, dels så hade jag då kunnat skjutsa ungarna när som helst på dagen till dom, om det nu inte var så att dom skulle ha vår bil. Och vad tror dom egentligen? Hur ska dom göra med barnen om nåt händer och dom måste köra??? 

Jag blir så jävla trött och jag orkar fan inte käfta om det gång på gång. Förlitar mig på att maken tar tag i såna där saker när det är hans föräldrar det gäller, men nu var han ju inte hemma idag.... 

• Mareldsbarn

Ja nu är det snart Jul... Och jag har mottagit nycklarna till mitt nya hem... Helt galet vad jobbigt det kändes. Nu ska jag f örsöka vända detta till något positivt. Men först jul annars går jag nog sönder snart...

Nåväl, NU jobb!

Kram till er alla!

• Lina S

Oj nu har jag glömt att läsa här igen. 

Luz - vilken kanonjulklapp. Bonus finns inte i skolans värld haha men jag fick en fin pläd och 2 jättefina vit/svarta ljuslyktor som är perfekta i mitt hem så går mycket i vitt och svart.
    Blev ändå lite besviken när jag fick upp pläden för i kartongen låg den med snören och låg vikt så att det såg ut som en morgonrock, vilket jag också trodde att det var. Pläden var fin men man har ju ofta ganska många plädar, i alla fall jag!

Herregud så skönt med jullov, ska inte ens tänka på jobbet förrän den 10 jan!

Jag skäms lite när jag tänker på hur mycket julklappar jag har handlat till mina barn. SkämsJag vet att det är på tok för mycket och de är så bortskämda också. Det är ju vårt eget fel, plus att de är enda barnbarnen än så länge på bådas sidor så de får mycket på alla håll.
    Har säkert handlat för minst 2000 till Elliot.... Sam får lika många paket men inte lika dyra, det fattar ju inte han.
    Men jag älskar att ge julklappar, har köpt en del till Steve, syrran och mamma o pappa också.

Ett tips är att handla färdiga adventskalendrar nu för de är billiga!!!
    Jag köpte 2 legokalendrar till mina för 50 kr, hade kostat över 200. De går ju lika bra att öppna nästa år. Fanns hello kitty också!

Imorgon blir det verkligen till att städa och fixa mat inför julen eftersom vi ska vara här hemma. Vi ska visserligen inte fixa allt själva, men sill ska läggas in och sen ska vi göra jansson och lite annat.

Usch vad jag tycker synd om Linda.... Önskar man hade bott närmare så man hade kunnat hjälpa till med mer vardagliga saker som att passa barnen osv. Men jag ska i alla fall sätta in en slant till hennes prinsar! Trist med alla tråkiga komentarer hon har fått.

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • jeng

Va, har Linda fått tråkiga kommentarer? Eller menade du att hon får dåliga provsvar? Är ganska dålig på att läsa kommentarer, så jag kan ha missat nåt!

Jag vet inte ens vad man ska säga när det trillar in dåligt provsvar efter dålig provsvar! Jag blir så matt i hela kroppen bara av att tänka på det så jag kan inte föreställa mig hur det känns för henne och hennes nära och kära! Hoppas att dom får en jättefin jul tillsammans hela familjen nu!!! 

• Lina S

Ja det är ju många som har anklagat henne för att tigga på bloggen!

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • jeng
    Lina S skrev 2010-12-22 17:26:38 följande:
    Ja det är ju många som har anklagat henne för att tigga på bloggen!
    Nämen GUD!!! Är det verkligen sant? Det har jag missat! Fy så illa....  Med tanke på hennes resa osv då? Ingen som inte lider med henne och förstår vilken skillnad ett par kronor kan göra antingen till hennes resa eller till cancerfonden, behöver ju heller ge några pengar!
  • RosaNapp

Jag blev också ledsen för Linda och familjen när jag läste! Fy vilket besked.

Familjen ska hit till mig i jul, blir fullt! Vi kör knyt så jag fixar ju inte all mat, men städa, diska upp julservisen, besticken, bakande, godis och sånt hamnar ju på min lott. Och min tvättmaskin är fortfarande sönder så jag får fortfarande låna Ls. Och just nu är jag väldigt tacksam att han tvättar åt mig!

Ikväll måste jag slå in dom sista klapparna. Försöker få Er att somna så jag kan göra det.

Men jag har massor kvar och imorgon kommer första folken...
    Får se om jag hinner allt!

• RosaNapp

Ah, dessa små liv. Jag skulle ta fram en fryst tårtbotten för att tina nu, men ALLT i frysen var redan tinat! För att en viss liten herre hade stängt av frysen på direkt fråga så sa A att det var han

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11