• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Lana

God jul på er allihopa.hoppas dagen varit bra.vår. Var toppen och elly var inte alls rädd för tomten.var så glad och stolt att jag började grina. iaf blev det ingen julmat för mig.för precis innan maten började jag må illa och spy.nu mår jag rätt okay.ovanligt dock att jag bara spyr några gånger.jag brukar ligga 12timmar och kräkas massor:*)

• Kvack

God jul på er alla. Här har vi haft en riktigt bra dag. Var först till farfar och firade där. Vi blev kvar i flera timmar och åt o pratade o hade julklappsöppning sen åkte vi hem o kolla på kalle o sen öppnade barnen paketen här hemma sen åt vi lite julmat. Efter det så kom en kompis med hennes barn och fika lite o barnen lekte. Dom gick hem vid 8 tiden. Städade upp lite efter allt och barnen har nyss somnat  nu när kl är över 10. Så nu sitter jag framför datorn ett tag :) Ha det bra alla.

• luzorsus

Barnen sover,äntligen! Ja lilltjejen somnade fort,hon var helt slut efter allt paketöppnande men stora tjejen har ju velat se filmer hon fick så hon har nyss somnat.
    Haft en skön julafton hos mannens morföräldrar med massa god mat...det jag verkligen behöver på ett julbord är prinskorv,köttbullar,skinka,jansson,rödbetssallad,potatis,äggröra,vörtbröd,senap..och det fick jag idag- äggröran Fick massa fina klappar blapresentkort,adidas-ziptröja,böcker,bodyshopprylar,smycken,lush-grejjer,tvspel,salt och pepparkvarn,fotoramar,handdukar,bäddset,pengar

Tova 6 år fick bla lego(brandstation,rosa legolåda,toy story lego,två diverse legopaket),böcker,5 filmer,dataspel,täckbyxor,skridskor,filt,bäddset,spel,kläder..
    Myra fick toy story lego,annat duplolego med siffror,fisherprice kassaapparat,fisher price wheelies lek/bilbana/garage,pussel,smycken,zhu zhu pet,filmer,docka,kläder ,potta till dockan,filt,little pet shop figurer

vi badade i julklappar, alla var nöjda  

• sthlmstjejen

Rosa: Meeen vilken otur! Blev det nåt firande ändå??

lana: Usch för att spy, hoppas att du mår bättre!

Här var julafton bra, somnade så fort gästerna gått här vid 20  Men så är man gravid också hihi.. ska dock hålla det hemligt tills efter RUL.

Idag fyller min stora tjej 6 år! Hade värkar vid den här tiden på morgonen och vattnet gick strax därefter, sen föddes hon halv tre!

• RosaNapp

Julafton är över, men den blev ju inte som tänkt direkt! barnen har turats om med kräkandet, men nästan alla kom ändå. Lyckade klappar och idag är dom lite piggare. Tittar just nu på Trolltyg i tomteskogen (dvd).
    Men det var en händelserik julafton, minst sagt!

God fortsättning på er alla!

• Lana

Jag är bättre och vi är på tag hem.elly slocknade snabbt men joel skriker som en tok.är inget kul att åka bil,stackarn vi åkte ifrån sjukstugan där nere och jag längtar hem till min säng.hatar luftmadrass. Låter som ni haft d härliga jular allihopa-trots kräk och så

• Mareldsbarn

VÅr jul blev ok. Vi firade den tillsammans med Julia imorse Jag jobbade igår men julia fick fira med farmor o farfar o D då. Jag hann dock hem o natta henne när hon kom hem igår kväll. Mysigt. Julia har fått pussel, fotbollar i plast, en cynt med mikrofon till, dvdfilmer, böcker, nalle puh-badlakan, en ficklampa och ja säkert något mer också Ja visst ja -utklädningskläder!

Usch jag råkade trilla in på Carinas blogg. Carina, jag blir så ledsen när jag läser ditt senaste inlägg. Jag ska verkligen sluta läsa men det gör ont i mig emellanåt hur du resonerar. Även om du mestadels säkert är en toppenmamma så kan jag inte låta bli att kommentera de gånger jag ser brister -för de brister jag upplever mig se är skrämmande i mina ögon. Hoppas dina barn sover nu och att ni får en bättre dag imorgon. Glöm inte bort att de är små. faktiskt.

Hoppas ni andra fått en ok jul -ja jag ser lite kräksjuka häro chv ar och önskar ni slapp undan det såklart!

Nu ska jag hoppa i säng. Imorgon är det jobb igen men då börjar jag först vid 10 och får ta med julia så hon och jag ska baka lite på jobbet tänkte jag

• Mareldsbarn

WOW! Idag har jag gjort klädkap jag har bland annat köpt en fin svart kappa till mig och en snygg dunväst och fick betala 350 kr för båda tillsammans. Helt ok Till Julis har jag lyckats handla mängder med underkläder (trosor o strumpor), pyjamas, långärmade tröjor, tights och lite småplock i nästkommande stl för ca 250 kr. SÅ ska man julshoppa på rean

Hoppas ni njuter av er julledighet. Imorgon är mitt sista arbetspass sen på tisdag far jag o Julia till Sthlm och firar nyår och en liten försenad julafton

• 3 barns mamma84
    Mareldsbarn skrev 2010-12-25 21:27:36 följande:
    VÅr jul blev ok. Vi firade den tillsammans med Julia imorse Jag jobbade igår men julia fick fira med farmor o farfar o D då. Jag hann dock hem o natta henne när hon kom hem igår kväll. Mysigt. Julia har fått pussel, fotbollar i plast, en cynt med mikrofon till, dvdfilmer, böcker, nalle puh-badlakan, en ficklampa och ja säkert något mer också Ja visst ja -utklädningskläder!

Usch jag råkade trilla in på Carinas blogg. Carina, jag blir så ledsen när jag läser ditt senaste inlägg. Jag ska verkligen sluta läsa men det gör ont i mig emellanåt hur du resonerar. Även om du mestadels säkert är en toppenmamma så kan jag inte låta bli att kommentera de gånger jag ser brister -för de brister jag upplever mig se är skrämmande i mina ögon. Hoppas dina barn sover nu och att ni får en bättre dag imorgon. Glöm inte bort att de är små. faktiskt.

Hoppas ni andra fått en ok jul -ja jag ser lite kräksjuka häro chv ar och önskar ni slapp undan det såklart!

Nu ska jag hoppa i säng. Imorgon är det jobb igen men då börjar jag först vid 10 och får ta med julia så hon och jag ska baka lite på jobbet tänkte jag
    Nu har vi rätt ut detta o du vet nu vad jag skrev i bloggen om de du läste.
    jag gjorde detta för det var något jag visste skulle hjälpa.
    har ebba som hoppas på mina ögon och skriker är hård i munnen o skrattar bakom min rygg.
    Har fått mer respekt av henne pågrund av de jag gjorde igår.
    de e fel men känns inte fel för mig.
    mitt hjärta gråter varje dag när hon typ spottar mig på ansiktet o skrattar.
    för mig hjälper det men för er som läser är det tuft för men sådan är jag bara.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11