• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Hallonsocka

Carina: Grattis han är superfin! Grattis grattis grattis! Och vad härligt att höra att din upplevelse är så mycket mer positiv. Härligt! Kramar från mig och My

• Kesso

2 barns mamma84:
    Grattis carina till en pojke! Vad roligt och skönt att allt gått bra. Har du tagit kjejsarsnitt innan också? Nu längtar jag också efter min bebis. Undra vad som döljer sig där?

• 3 barns mamma84
    Kesso skrev 2010-12-11 18:18:01 följande:
    2 barns mamma84:
    Grattis carina till en pojke! Vad roligt och skönt att allt gått bra. Har du tagit kjejsarsnitt innan också? Nu längtar jag också efter min bebis. Undra vad som döljer sig där?
    Ebba födde jag vsginalt och Amadeus med kejsarsnitt o Elias med
    Amadeus bf +10 då han var stor som du minns nog o Elias var tagen 2 veckor innan bf datum o var stor iaf.
    blev inte ingångsatt då har i dk ger man inte igångsättning innan man gått bd dgen .. o då skulle han vara ca 5 kg redan ..

ååh har ni inte set som befinner sig där härligt att man e så nyfiken men vill inte veta
    låt mig gissa det finns en Flicka där inne
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
  • Vilda Tiger

Mareld
    Hur gick det på loppisen? Fick du sålt mycket? Jag visste inte ens att de hade en sådan i Dalheimers hus.

Här har förkylningen slagit till. Mest rinnande men Benjamin vill inte riktigt äta. Han kämpar dock på och är glad ändå. Igår satt han för första gången en lång stund! Inte så att man kunde lämna honom men med amningskudden runt sig så såg det riktigt lovande ut. Jag är ganska säker på att han har eller snart spräcker 10kg-gränsen och det skulle inte förvåna mig om han får ordning på de där ålande armarna och benen och den där söta, lilla, uppstickande rumpen snart så det blir någon form av krypning av hans försök. Det skulle göra honom glad, tror jag, för just nu blir han mest förbannad då han vill framåt utan att lyckas. Dock är han en hejare på att ta sig fram i gåstolen nu! Oj va det svischar här hemma då han drar förbi.

Jaha. Jul snart. Bara jag som inte ens tänkt klart på klapparna? Nu har vi iofs väldigt låga ambitioner i år, vi köper inte alls till vuxna mer än att jag ska ge bort kort på Lyckan och Benji (var sitt porträttkort, syskonkortet blev inte bra alls så det skickar vi tillbaka) men jag tycker det är svårt nog att hitta present i vår prisklass till mina syskonbarn. Någon som kan ge mig tips på vad jag ska köpa till tre killar på 14, 12 och 10? De två äldsta är av typen som bara önskar sig dyra spel, fingerboardsaker och sånt, men jag hade inte tänkt mig mer än 150 kr per person, max! Den yngsta är mindre svår, men han är autistisk så det är ingen ide att komma med "fel" saker... så jag tar tillbaka det, det var visst inte helt lätt ändå. Jag ska ge mig ut någon dag nästa vecka och försöka bringa klarhet i det hela. Tjejerna är mycket lättare att köpa till tycker jag!

• Vilda Tiger
    Rimfolina skrev 2010-12-12 10:01:36 följande:
    VT: Presentkort? Någon sportaffär, biobiljetter eller något?
    Ja, jag är inne på det spåret med. Tack för förslagen!
  • RosaNapp

VT: tänkte samma som Rimfolina så jag kommer inte med förslag

Vad stor han är nu Min lille har börjat resa sig upp, med stöd naturligtvis Klättrar över allt så nu är det inget stopp på honom längre. Kryper nu också. Och har ju då börjat prata lite! Inte m ånga gånger och inte mycket, men det är så att jag hoppat till när jag hört det. Men pratat har han, inget snack om saken. Stoltare kille när han ser att jag förstått får man leta efter

Och A pratar bara på. fortfarande otydligt, men härmar ALLT nu. Han är ett riktigt eko. Till stor frustration för storebror som inte riktigt förstår att A härmar och lär sig och inte är ute efter att retas eller tjaffsa emot

Jag är klar med klapparna. Jag gör som du VT, jag ger för max 150 till mina syskonbarn, sen köper jag bara till mina barn. Julen kommer vi fö fira hos mig i år (min familj kommer då) så jag har nog med utgifter (även om vi delar).

Imorgon är det Lucia och det ska bli så kul att få se barnens Luciatåg på förskolan Två Lucior kommer vi bodra med i år

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11