• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Mareldsbarn

Carina, ett jättegrattis till ursöt pojke! UNderbart att höra att allt har gått bra!

VT; Det gick finfint! Jag var själv aldrig där på själva loppisen. Fick höra sedan att det hade varit kaos pga så mycket folk -allt var i en enda röra tydligen. Jag fick sålt för ca 1700 kr och fick det mesta sålt faktiskt. För några helger sedan sålde jag ju oxå en del på loppis och då sålde jag för liknande summa. Däremot tar det ju lite procent på det hela men förra gången fick jag ut 1200 kr och denna gången blev det ca 1300 kr. HELT OK! MEd tanke på att det var saker vi faktiskt bara skulle haft nere i förråd som tagit plats och dammat Hoppas ni mår bättre nu! SKönt att slippa stressa och handla julklappar till alla. Vi köper oxå bara till de små och jag är äntligen färdighandald nu. skönt det. Presentkort och sådant går ju alltid hem. Kanske lite trist att ge ibland men oftast en uppskattad och smidig klapp. JAg har faktiskt kikat efter olika biljetter på blocket HIttade 2 st presentkort ( i en annons) på 250 kr vardera på stadsteatern. Jag mailade och sa att jag kan hämta dom ikväll om jag får betala 300 kr vilket han var glad över. Perfekt julklapp till svärföräldrarna

Imorgon är det Lucia ja. Julia totalvägrar ha sitt lucialinne på sig. ska bli intressant att se om hon "passar in" i luciatåget imorgon eller om hon (envis som hon är) väljer att bära pippikläder (pippitokig som hon oxå är ).

• Lana

luz,full rulle

carina,JÄTTE grattis,han är jätte fin !

vt,drygt att ni blivit förskylda igen. hoppas det inte är långvarigt denna gången. Va duktig han är B det är så roligt att se hur de utvecklas.
    joel går med igåstolen,dock inte med sån fart än,men framåt iaf sitta går väl sådär,men det går
    ang julklappar så brukar jag till mina kusinbarn 8&9 köpa presentkort på kläder,bio,cdon eller dyl.

mareld,det är en bra summa du har fått ihop ändå.
    vilket klipp med presentkorten
    men pippi sjunger säkert jätte fint ändå,även om hon inte är lucia

• luzorsus

Köper till alla känns det som,mina barn,syskokbarn,4 syskon,mamma och pappa..mannens syrra,mannens morbror...så länge vi alla syskon hade barn skulle vi nog skippa att köpa åt varandra men nu när inte alla har det så köper vi alla tillvarandra oxå..blir ju en del,lätt hysteriskt..men kul

Tova får stjärtlapp,lego polisstation,filmer,kläder av oss
    Myra får fisher price garage,filmer,fisherprice kassaapparat, kläder av oss ...kändes lite men det kanske är allt...kanske glömt nåt

• Mareldsbarn

Luzor, OJ jag tycker verkligen inte det låter lite fast jag vet ju att alla ser på sådant på olika sätt. Julia ska få 3 paket från mig och D. En är någon nalle puh leksak som ser ut som en stor plaststamm man ställer på golvet och så kan man med batterier i få blås i stamen och då far en massa löv och grejer ur som man med håvar kan fånga. På håvarna finns alla nallepuhs vänner. Ja en liten rolig grej bara till ett barn som gillar nalle puh 50 kr i höstas när det reades på toys r us.  Hon ska också få musse piggs klubbhusfilm där de firar jul som vi köpte på ica maxi i höstas för 29 kr. En liten söt brevlåda inköpt på nordik ska hon oxå få. DEn ska vi nog hänga upp i hennes nya rum uppe hos mig. Den kostade ju lite mer fast jag är ju medveten om att jag köpte den mest för att jag har någon nördig inredningsådra som just då behövde få bli tillfredsställd  men som sagt -inget mer än detta får hon av oss. Jag känner faktiskt ändå att hon är liten och blir glad för det lilla hon får. vi sparar oss till ett par år framöver då hon säkert bombar inköpslistan till tomten med både dator, mobiltelefon och en tv på rummet Härliga present du kommit på till barnen däremot!

Lana, ja pippi är ju inte helt fel Sant där. Julia är pippitokig så jag förstöker numera avvänja henne lite och bredda hennes perspektiv lite

Nu jagar jag dammsugare. herregud vad med mängder och olika priser det finns Det är ju verkligen en hel värld av allt man behöver inhandla

• luzorsus

Jag vet ju med mig oxå att vår släkt är bra på att skämma bort barnen på jul,de får så mycket grejjer..och så har Tova just fullt år så

Dags för sängen,imorgon jobb igen,skööönt efter att varit hemma hela  veckan med lilla Myra. 

• Mareldsbarn

Åh jag är precis hemkommen från förskolan där jag skådat världens sötaste tärna leverera julstämning till sin mor och fars hjärta! Lycka!

Nu lite sysslor innan det är dags för kvällsjobb. Hoppas ni alla får en fin Lucia!

• Vilda Tiger

Luz
    Ja, jag vet ju att du är galen i julen så det förvånar mig inte att hela din familj skämmer bort barnen lite extra då.

Mareld
    Åh! Det är nog det jag ser fram emot att få se då Lyckeli börjat förskolan. Just luciatåget. Förutom det får hon gärna vara hemma länge.

Jag ska köpa ett femveckors gymkort idag! Vågar inte köpa längre period förrän jag kan lita på att jag inte bara har en tillfällig sinnesförvirring just nu. Men det ska iaf bli gott att "måsta" träna så ite kortet bara ligger nu under jul.

• Kesso

Hej på er alla denna härliga luciadag!

Har kollat på luciamorgon i dag. vad de var fint och så sjöng de så fint. Skickade sedan i väg mina två gullungar till förskolan som skulle lussa på ett äldreboende. ja, i alla fall Vilma skulle det . Får se om nils fick följa med. Så söta de små barnen är i luciatåget. De spelar ingne roll vad dde är för söta är dom endå.

Jaha, annars så går jag själv här i väntans tider. Funderar ju på när bebben vill titta ut och allt blir i jul. Vill gärna i jan. men de kan man ju inte bestämma.
    De jobbiga denna tid tycker jag är att de kommer magsjuka. De oroar jag mig altid över att få.

Ha de bra alla.

• RosaNapp

Kesso: hoppas du slipper magsjuka.

I eftermiddag ska V och E ha luciatåg på förskolan. Men dom är hemma just nu, E är snorig och V ville inte gå dit utan henne.

Jag sitter faktiskt just nu hos L, har haft lussefrukost här. Har lånat hans tvättmaskin hela helgen, hoppas få min klar imorgon eller så.

Mareld: god förtjänst ju! Jag har många gånger funderat på någon loppis, men jag har ingen möjlighet att komma iväg till någon. Men hade jag haft hade jag hellre sysslat med det än Tradera. Har ingen ork att dra igång någon själv heller för den delen...

• jeng

Jag har ju fasen 3 stora sopsäckar här med jättefina kläder som jag borde försöka få sålt.... Men jag orkar inte ens börja, och det känns som att det blir så himla lite pengar, så att det inte är värt allt jobb... SUCK! skulle hellre stå och sälja på en loppis än på tradera typ, men jag vet inte om nån loppis här i närheten.

Har lagt ut vårt babyskydd på blocket nu, men det ligger flera stycken så det blir väl inte sålt... jaja jag provar iaf... ska lägga ut vår stora vagn med, men nu i vinter är det ju den enda som funkar här ute, så jag har väntat med det. men sen slog det mig att det är ju fan inte promenadstigar plogade här ändå så det kan ju kvitta.... vore skönt att få undan lite grejer.  

Och idag har vi jagat som tokar efter nya bilstolar!! Våra var ju med i krocken så dom ska ju bytas ut. Vill såklart ha 2 nya britax hi-way och i samma tyg (som varandra, inte som våra gamla) men det var tydligen i princip omöjligt!! Fanns här i Linköping, som är enda butiken som säljer här i stan verkar det som... Men då var en av dom utställningsexet, och det kan ju ha hänt precis vad som helst med.... Men till sist hittade vi en webbutik som kunde leverera innan helgen, så det var skönt!

Äntligen börjar den där halsflussen försvinna här! Ted äter som en häst nu igen, och Tage är betydligt bättre nu med!! Mitt huvud är helt tjockt och jag har fortfarande lite feberkänningar eller typ sjukkänsla sådär i pannan och axlarna... Men jag är ju den enda som inte fick penicillin, så jag blir ju inte av med mitt lika fort. Jag vabbade ju förra veckan, så den här veckan blir det MYCKET att få ordning på på jobbet innan alla går på julledigt sen! Har massa reseräkningar och grejer som jag inte riktigt vet hur man gör med som jag behöver reda ut. Och så måste jag "fejka" min flexrapport med... Jag jobbar ju lite mer än jag ska, och måste in på möten på mina lediga dagar ibland osv. Och eftersom jag är FL på dom dagarna, så kan jag ju inte skriva upp att jag har jobbat då... Det blir så himla krångligt... Men men det är ju bara 2 månader som jag jobbar 50% sen blir det 100% så det får ju bli som det blir nu på pappret! det viktigaste är ju fasen att antalet timmar jag har jobbat stämmer. får påpeka för min chef varför det inte riktigt stämmer på pappret...

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11