• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • luzorsus

Har ni som jobbat fått någon rolig julklapp från erat företag?
    Vi fick igår...och gissa om alla blev paffa! Vi fick först ett paket med olivolje och vinägerkraffer med eklock från sagaform,jättefina!
    Sen fick vi en bonus för att det gått bra för företaget, i princip en extra månadslön som betalas ut nu i december, 24000 kr till alla anställda för att det gått bra för företaget! Swwwweeeeeeeeeet!!! Har aldrig hänt förr i företagets historia men det är ju nya ägare och det har varit några tuffa år men i år så har det vänt.Och det ville de dela med oss alla, och visa sin uppskattning!! 

• Vilda Tiger
    luzorsus skrev 2010-12-18 17:34:24 följande:
    Har ni som jobbat fått någon rolig julklapp från erat företag?
    Vi fick igår...och gissa om alla blev paffa! Vi fick först ett paket med olivolje och vinägerkraffer med eklock från sagaform,jättefina!
    Sen fick vi en bonus för att det gått bra för företaget, i princip en extra månadslön som betalas ut nu i december, 24000 kr till alla anställda för att det gått bra för företaget! Swwwweeeeeeeeeet!!! Har aldrig hänt förr i företagets historia men det är ju nya ägare och det har varit några tuffa år men i år så har det vänt.Och det ville de dela med oss alla, och visa sin uppskattning!! 
    Men WOW vilken bonus! Shit! Förstår att ni är jätteglada. Dubbelt för er som är två i samma företag i familjen med. Jag har inte fått något i år då jag är hemma men vi brukar få något litet varje år av chefen. En plånbok, en vinflaska eller liknande har det varit.
  • Mareldsbarn

Luzor, kanonbra julklapp! Antar att ni har fått slita för det också! HÄrligt! Själv är jag ju kommunalare. INte fått någon julklapp än (får på onsdag) men det brukar la vara en filt eller ett lisebergskort! Känns verkligen underbart *ironisk* och som bonus kastas det fram en aladdinchockladask på bordet i personalrummet

Jag måste sälja mer saker. Kommer dock inte på något mer typ kläder som är mina men va sjutton det får man ju inget av och en massa böcker har jag men det är nog dåligt med sådana antikvariat i stan som man kan få en liten peng för varje bok hos. Jag "måste "inte sälja mer saker utan behöver det för att ha råd med allt jag inhandlat på blocket för att få ihop ett nytt hem. Jag har verkligen inte överdrivit något shopping utan handlat det jag anser väsentligt till en start i det stora hela så att säga. Nåväl, det blir nog bra det. Flytten av möblerna bör gå på onsdag om allt går enligt beräkningarna. Sen plockar jag i lugnan ro efter nyår igen.,

Har ni en bra helg alla?

• luzorsus

Ja jobbat och slitit har vi alla gjort,helt klart. Känns väldigt välkommet så här i juletider

• Kvack

Igår så hade vi 10års kalas för min stora pojke. Blev lyckat. Alla kom och grattade honom. Idag har vi varit och firat min mamma som egenligen fyller år imorgon men då ska hon jobba. Nu kan vi äntligen börja julpynta. Jag brukar vänta med det tills efter Hampus kalas så han får känna att det är hans egen dag. Så nu ska jag snart ner i källaren och hämta sakerna :)

• RosaNapp

Kvack: grattis i efterskott till stora pojken!

Ikväll har A kräkts. Men den här gången tror jag inte på magsjuka utan på slem. Han har varit redigt snorig dom senaste dagarna och det var mycket slem han kräktes. Han har inte vaknat en enda gång sen han somnade för natten, sedvanlig tid. Pigg och kry var han också.

Apropå det, att kräkas så. Vad vet ni om reflux? A brukar ju vakna och skrika varje kväll/natt. Kan det vara en orsak? Jag har alltid tänkt mardrömmar, men ikväll slog det mig att det kanske var annat.

• RosaNapp

Luzorsus: inte alls avis på den julklappen. Inte alls

• RosaNapp

A har sovit gott hela natten, vaknade en halvtimme tidigare än normalt bara. Har druckit en hel del nu på morgonen och nu ska vi äta. Känns liiiite varm kanske. Han vill inte gärna hosta, rädd för att kräkas då kanske. Svårt det här. Han har ju fortfarande slem i halsen, det rosslar på honom.

Men det säkraste är väl att hålla barnen hemma från fsk.

• Vilda Tiger

Kvack
    Grattis till din stora kille i efterskott! Gott för er att få upp pyntet till jul nu då.

Rosa
    Hm... jag vet inte mkt om reflux. Trodde mest det handlade om att man kräktes rakt ut om den inte är stängd som den ska, liksom KaOls Måns gjorde länge. MEn jag hoppas ju att det inte är någon sjuka! Bra att du har barn hemma om du är osäker. Jag blir irriterad på dem som lämnar barn halvsjuka eller om de är osäkra nu före jul precis. Kramar!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11