• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • RosaNapp

Rimfolina: min äldsta är ju bara 5,5 år, men till henne köpte vi en acta graco sittkudde med rygg. Kostade runt tusenlappen, kommer inte ihåg. Ryggen går att ta av så det blir en vanlig sittkudde sen så det behövs ingen mer stol till henne.

• Rimfolina

Tack för svaren! Vi har en billigare variant med avtagbar rygg som extrastol men tänkte köpa en lite dyrare att ha till vardags, vi ska ju t.ex. bila till Gbg i sommar och då vill man ju ha viloläge och så... Har tittat på en Britax Kid Plus men  måste kolla vikten på den, när man spänner fast med bilens bälte får de ju bilstolens vikt med innanför bältet vid ev krock.

Hoppas att de flesta har haft en skön jul. Medlidande till er som haft kräksjuka och annat tråkigt. Här är vi inne på dag åtta av feber, hosta och förstoppning. Dessutom kräktes pappan i huset upp all julmat och jag dog nästan när jag vaknade av det och tänkte att nu får vi kräksjuka alla sju (har haft svägerskan med familj här). Som tur var verkade det bara vara hans känsliga mage i kombination med julmat som kanske ibland innehåller någon extrabakterie. Här har det alltså inte hänt så mycket under julen. En utesväng totalt på en vecka, man börjar bli lite knasig. Ska i alla fall iväg och jobba i morgon. Det är dock rätt kallt, -27 just nu. Brrrr...

Jo, om det är nån som har missat det, vi har lyckats med att få Lindas insamling över 100 000 kronorsstrecket nu!

• Lana

rosa,jag hakar gärna på om dag och tid passar

här var vi,eller jag magsjuk på julafton.på kvällen började det.men jag fick otroligt nog en väldigt lindrig en.var pigg på morgonen efter.men min mamma,höggravida syster,hennes kille,mammas killes båda barn och min mormor blev jätte dåliga.men mina barn och mikael å mammas kilel kalrade sig.skönt att de små barna slapp.
    ananrs var julen toppen,flera dagar med min familj,underbart.
    nu vaknas nyår och jag har ingen lust till ngt :-/
    Får se vad vi gör,ska hem till VT på dagen iaf

Nu när mikael är ledig så har jag ramlat tillbaka i mitt gamla mönster och är uppe till 2-3 och kan inte sova.åååh,värdelöst.

Hur ska man hitta motiavtionen till att gå ner i vikt?
    jag har iaf 10kg som måste bort men helst 13.jag har verkligen INGEN självdiciplin.imorse började allt bra men slutade men en moster portion middag,för att det är gott.jag äter mänger för att det är gott :-/ kommer aldrig kunna köra en diet utan pasta och bröd,för det lever jag på.så ja,tusan också....

• Kesso

Hej på er!

Pratar kräksjukan här...hua! Stackars er som drabbats. Jag vill inte höra......är så rädd att få den nu. Då sätter det i gång min förlossning o vilka krafter man har då. Därför vågar man inte gå ut bland folk nu. Vad de härjar. så nu ska jag väl klara mig till förlossningen. Barnen är ju bar ahemma. Så skönt.

Tänker på Linda Carlgren så sorligt för henne. Önska hon blev bättre och allt vände.

Ha nu ett gott slut på året här och önska er en god början.

Själv hoppas jag på en 2011 bebis.

• jeng

Kesso,
    Tages förlossning kom igång pga magsjuka, och jag hade inga som helst problem att klara förlossningen trots 2 dygn i princip utan mat och dryck! För mig var det skönt att det satte igång det snarare, för jag hade inte orkat en dag till!!!

Lana,
    Om du känner att du lever på ris och pasta och bröd, då har du ju som mest utbyte av en kolhydratfri (eller snål) diet också.... Så det är ju helt enkelt bara att se till vad det är värt. Kolhydrater ger sug och hunger, så att hålla igen, och samtidigt äta kolhydrater funkar inte direkt bra i längden! Annars är ju tipset att äta lagom av allt, mycket grönsaker och satsa på magert kött och ta små portioner kolhydrater till. Det finns ju bättre och sämre val på kolhydrater också. Fullkornspasta istället för vanlig pasta tex.
    Själv blir det till att dra igång strikt igen nu efter nyår! Håller på just nu att göra det bästa jag kan av all skräpmat vi har hemma, och julmaten är ju tack och lov slut nu med! 

• RosaNapp

Lana: ju fler, desto roligare

Nu väntar jag på bussen, har fyllt på klädförrådet till äldsta. Barnen har ju precis blivit friska från magsjuka, men vi hade oturen att stöta på ett barn som kräktes här förut. Var i amningsrummet och dom torkade inte upp (nej, jag torkar ingen annans kräk). Långsökt, men jag hoppas vi klarar oss... Vill INTE ha det igen!

• Lina S

Lana - jag har också levt för pasta och bröd, men jag äter nu lchf och det passar mig perfekt. Trodde aldrig att jag skulle kunna leva utan pasta och bröd men man vänjer sig faktiskt ganska fort. Sen fuskar jag ju ibland såklart! Men det är värt ett försök!!!

Har precis satt upp massa stjärnor i pojkarnas rum, det blev jättefint. Beställde från nätet, Elliot fick svarta och gröna och sam fick turkosa och svarta. Ett enklare och billigare alternativ till att tapetsera!

Imorgon ska vi ha 11 pers här plus 9 barn så det blir full fart! Ska bli kul.

En kompis till mig var här med sina två flickor idag, hon är helt chokad över hur mycket pojkar låter och hur vilda de är och ändå tyckte jag att mina var förhållandevis ganska lugna idag jag har blivit helt avtrubbad haha

Har satt in en peng till Lindas pojkar och hoppas att alla som har möjlighet gör detsamma. Cancerfonden är ju jättebra, men det hjälper ju inte deras familj egentligen.

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • luzorsus

Imoegon blir vi hemma,mannen jag och barnen..äta gott och mysa,nån öl efter barnen somnat.
    Vitlöksfläskfile och bland annat sötpotatis i ugn blir det på menyn,antingen chokladpudding med grädde eller gino med vit choklad till efterrätt.

Lina S: Peng till hennes pojkar? Har de en fond eller? har helt missat det isåfall...hjälper gärna just henne och hennes familj oxå,inte bara cancerfonden..

• Kvack

Imorgon så är vi också hemma, äter lite gott som : toast med kräftstjärtar till förrätt, ytterfile med ugnstekt potatis och beasås och sallad och till efterrätt kladdkaka med grädde. Mums. Längtar redan nu.

• Vilda Tiger

Låter som ni har fina planer inför morgondagen. Vi ska ha två familjer (Lana och en till) här på brunch först och sedan ska vi hem till en annan familj och äta middag runt sexsnåret. Ska bli skoj! Vi ska skåla vid båda tolvslagen imorgon.

Luz
    Ja, om du går in på Lindas blogg så finns där ett pgnummer som går direkt till en pott för hennes pojkar. Jag har satt in en liten slant och jag hoppas alla som kan och vill gör det med.

GOTT NYTT ÅR på er alla!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11