• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Rimfolina

Vi ska ha hit en familj på middag ikväll också. Vi har planerat att äta sent så barnen får en egen middag innan. Barnmenyn blir hamburgare med bröd och strips med marängswiss till efterrätt. Vi vuxna tänkte äta förrätten med barnens middag, det blir lite snittar först och förrätten blir sen Laxbakelse med avocado och äpple. Sen blir det helstekt oxfilé med nötgremoulata, Rödbets- och chèvreknyten, potatisgratäng och rödvinssås. Ja, sallad och bröd också, förstås. Sen har jag gjort en frusen blåbärscheesecake till efterrätt. Är modig nog att testa lite nya recept!

Önskar er alla ett Gott Nytt År! Kram.

• tessiej

Här kommer mina föräldrar samt min syster och hennes familj hit och firar nyår. Syrran bor på gotland så vi pasar på att umgås så mycket det bara går de dagar de är här uppe. Ebba och syrrans yngsta barn Wilma (som är 4 år) är som Emil ggr 2 när dom är tillsammans. Jag vet inte hur många bus de hann hitta på under julafton.. återstår att se hur det blir ikväll :)

Önskar er ett Gott Nytt år!

Ebba 080805 & Iza 101115
  • jeng

dag fick jag sovmorgon!!  Sov inte, men fick ligga och dra mig ett par timmar extra och det var supergött!!! Sen när jag gick upp så väntade ett paket till mig på köksbänken  Jag fick ju Mario Galaxy 2 till Wii i julklapp av maken, och idag så fick jag Trivial Pursuit till Wii!  Om ni har lyckats missat det så är jag TPfanatiker och äger typ varenda tp som går att köpa...

Vi ska vara borta kl 18, och det kändes sent för ungarna, men samtidigt rätt skönt med! Att man inte ska fira nyår hela jäkla dagen, utan att det blir en middag och sen kanske lite fyrverkerier! Lär nog inte bli så mkt fyrverkerier vid nyåret tror jag, utan vi skjuter nog efter maten när felix och ted är vakna fortfarande!

Och imorrn är det då nytt år, och jag har lovat mig själv att dra igång med lchf igen! Innebär det att jag ska lyxa till det med resten av mina choklader redan nu??  

• Mareldsbarn

Lana, nyår har i många år skapat "panik" i mig. Allt ska bli så bra så bra och det blir det ju men med en massa stress i bagaget. Nu har jag släppt helt på det sen några år tillbaka. Nu är nyår en kväll som får gå i harmoniska tecknet. Trevligt och avkopplande helt enkelt. Trevligt att ni ska till VT nu på dagen (ja ni är nog redan där nu )

VT; Det som känns konstigt är ju att en förändring sker. Förändringen tror jag dock är bra i sig och det är nog just det som gör att jag kan andas liksom. Att detta faktiskt fungerar (med flytt och jobb och bök och stök liksom) utan att jag bryter ihop. Det är roligt att pyssla lite i mitt nya hem på egen hand. Jag fixar så det blir precis som jag vill ha det med god anda i luften. Den nya lägenheten ärj u en stor del av mitt "nya" liv även om mitt "gamla" liv är en nyansskillnad bara. Det blir ju inte så stor förändring egentligen (jo klart det blir med två lägenheten) men allt går så sakta och det är nog det jag behöver. möblerna är flyttade och resten kommer i sin takt med tiden liksom. Jag har inte sovit där än och lär nog inte göra det förrän i slutet på jan. Jag gillar inte när saker går för fort för då hänger jag inte med och får panik men detta kan nog bli superbra! Och relationen mellan mig och Daniel fungerar fortfarande bra vilket känns skönt det med. Olustig känsla som ändå kan bli bra i slutändan känns liksom lite konstigt att ha Nåväl, hoppas ni har det trevligt nu

Jag och Julis är hos mina föräldrar i Sthlm. Vi firar nyår här idag och tågar hem imorgon. Har varit ett par toppendagar här och Julis har bara myst och varit superunderbar Ikväll kommer mina två yngre bröder över och den enas fru, samt min moster och morbror. Vi blir 9 st som ska äta god mat och fira in nya året. Lugnt och skönt. Ser jag fram emot

Gott nytt år till er allesammans!

• jeng

Nu åker vi iväg snart. Hoppas att ni får ett fint nyår allihopa!!!

• linn78

gott nytt år allihop!Skål

vi är hemma idag och myser, bara familjen. Ganska skönt att slippa åka iväg eller behöva fixa en massa hemma med liten, vi får ta mer fest nästa år...

• Kesso

Här är vi själv med familjen. Skönt! men endå så undrar man vad vännerna har för sig som inte ens frågar oss om vi vill komma. Är faktiskt ledsen över det och har gråtit en sväng i kväll. Ja, vi visste ju inte hur de skule bli. ja, om bebisen kom eller kommer i natt? men nu så kan jag nog hålla mig över 12 slaget. yes! en 2011 bebis som jag ville helst. ja, de är ju bf. 4 jan. men inget att lita på.  Så vi kunde ju inte ordna med vänner här. De som vi bjöd förra året har inte hört av sig utan bjudit ett par andrra. Bor på samma gata.

Ha nu en riktigt gott slut och ett gott nytt år!

<3 nyårsKramar <3

• jeng

Ikväll har Ted stackaren bajsat ut 2 proppar närmre storleksordningen tennisboll än golfboll... Inget vidare! Ska be läkare rekommendera inolaxol till honom, för laktulosen hjälper ju inte tillräckligt längre. Eller om man ökar dosen....

Jag läser Skaldeman och försöker motivera mig inför en ny omgång LCHF! 10 kg kvar drygt som ska bort, och jag hoppas att jag fixar det till sommaren! Mycket gott man får äta ju, så varför ska det vara så förbannat svårt att motivera sig att skippa pastan???? *mutter*
    Jag mår ju verkligen SÅ mkt sämre sen jag har börjat äta kolhydrater igen, så jag fattar inte varför jag ens funderar över det! Men nu följer en helt ny utmaning och det är att vi ska äta middag med Ted, och dvs äta SAMMA middag. Så stekt kött med sparris vilket typ är det jag brukar äta, är alltså uteslutet.... Får försöka göra gratänger, grytor, köttfärssåser osv, och sen att Ted och Ph kan ta pasta till tex... Men sånt är jag usel på, så jag får sitta och försöka hitta några bra recept nu. Beställa lchf-husmanskostboken kanske....

• linn78

jucea: jag börjar lchf imorgon. Har minst 10 kg att bli av med till juli, helst 15kg.. Här får alla äta samma mat för dels så räcker kolhydraterna Axel får i sig på dagis resp frukost och mellanmål, och dels så äter han ändå bara kött och fisk och en del grönsaker, han gillar inte potatis, pasta ris nåt speciellt.. Ditt stekta kött med sparris är Axels ideal måltid! Jag har en lchf kokbok och den är helt ok.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11