• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • jeng
    linn78 skrev 2011-01-01 22:05:13 följande:
    jucea: jag börjar lchf imorgon. Har minst 10 kg att bli av med till juli, helst 15kg.. Här får alla äta samma mat för dels så räcker kolhydraterna Axel får i sig på dagis resp frukost och mellanmål, och dels så äter han ändå bara kött och fisk och en del grönsaker, han gillar inte potatis, pasta ris nåt speciellt.. Ditt stekta kött med sparris är Axels ideal måltid! Jag har en lchf kokbok och den är helt ok.
    Åhh vad kul!
    Vad är det för kokbok du har?

Kött går absolut inte till Ted, alltså stekt/grillat osv. Så här måste det bli nån form av grytor, alternativt att man gör köttbullar eller liknande! Ska bli bättre på fisk också, för det är ju lättare för honom att äta. Och det är ju en fördel med att det är mat som Tage bör kunna äta av också ganska snart!

Jag har ju gått ner drygt 16 sen i maj, och det vore himla kul om jag var nere i mål på min födelsedag 2 maj!! Men det tror jag inte att jag kommer vara. De sista kilona tar ju sån förjäkla tid!!  
  • linn78

hmm, jag vet inte riktigt var mina kokböcker är, det är ju bara över 4 månader sen vi flyttade så att hunnit packa upp alla lådorna är ju omöjligtFlört Är kanske på tiden...

google är bra! http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9172417250 Den här är det!

Tuggar Ted inte köttet eller? Hur går det på dagis med maten? Det är ju superlätt att bara slänga i en creme fraiche med nån god smak tillsammans med kött, bacon och lite grönsaker. Creme fraiche tillsammans med köttfärs är också super om man vill göra något snabbt och lätt. Annars är tacogratängen väldigt god om du inte provat den.

16 kg är skitbra!! Hade jag gått ner 16 kg nu så hade jag varit i toppform *drömmer mej bort* Glad Nej men Ivans syrra gifter sig den 30 juli och hela hans släkt är "naturligt anorektiska" väldigt fult måste jag säga för många av dom är faktiskt äckligt smala. Men dom kan ju inte hjälpa att dom har såna gener, lika lite som jag kan hjälpa att jag har runda gener. Men brevid dom är jag gigantisk och vill komma ner i normalvikt så att jag mår bra i mej själv. Annars blir det bara att man håller sig undan och inte direkt pratar med nån... Märks det att jag också har någon form av social skräck?

• jeng

Nä, Ted tuggar inte stekt kött. Eller jo, han tuggar och spottar sen ut. Däremot en pastasås med småbitar av kyckling eller fläskfile tex som fått steka lite men sen kokats mjuka, det funkar rätt ok! Jag har gjort en del gratänger/pajer utan pajskal också som har funkat bra. Men sånt gör jag en rejäl sats och fryser in till matlådor, det är ju inget jag ställer mig och gör på en vardagskväll... 

Jag känner igen mig i det du säger!! Jag har ÄNTLIGEN nått den där punkten då jag kan umgås bland folk, utan att hela tiden tänka på hur jag sitter, vad jag har på mig och vad alla andra måste tycka om min feta fula mage!! Nu kan jag slappna av mer och bara vara! Jätteskönt att ha nått hit, men lite spännande att jag har nått dit på en vikt som är nästan 10 kg högre än den jag hade innan barnen - när jag var säker på att alla tänkte så!!

Nackdelen med att ha nått dit, är att den största motivationen för att bli av med kilona försvinner. Inte för att jag menar att jag går ner i vikt för andras skull (även om det kan kännas så ibland) utan just för att den där känslan över att man börjar bli nöjd infinner sig, och då blir man direkt väldigt lat! Hoppas att jag kan lyckas hitta lite motivation till dom sista kilona också nu, trots allt!  

• Wiem

Gott Nytt År!

Var "som vanligt" ett himla bra tag sen jag skrev här. Är mer aktiv på FB och på min blogg...

Hoppas alla hade en trevlig nyårskväll, vi hade två familjer här med sina galna ungar.. puh var helt slut idag. (och nej inte pga vin utan av ...ungar....) jösses... ibland undrar jag om det är jag som är överklänslig men jag tror inte det... bl a en sjuåring som tjatar om efterätt (och sen dög den inte) och frågar "vad glor du på", skriker o gapar, röjer ohc river i våra grabbars rum, dunkar min sons huvud i en sänggavel osv osv...
    Förutom det så var det trevligt...

Ha det gott!

/Wiem (J.J..)

• Lana

Hellu,hoppas alla hade en bra nyår det hade vi,först hem till VT med familj plus en annan familj.en super förmiddag.
    sedan en härlig kväll med god mat.hellyckad dag!

Imorgon ska jag böra en kickstar med pulver,blääääääää.men hoppas på att ltieramlar bort. sedan ska en ny diet inte.hoppas jag klarar det bara,jag är verkligen ingen människa som kan sånt här

Nu ska vi lägga oss,kram

• Lana

Jo,Kesso! Tänker på dig och håller tummarna hårt.Hoppas bebis snaaart vill kika ut. min syster har ju BF den 14e,såååå spännande att få bli moster."!

• RosaNapp

Gott nytt år- sådär lite sent

Nyår har liksom bara passerat utan någon större notis här.

Jag har nu bestämt mig för att sluta amma så jag och Er har våra duster Men skam den som ger sig, eller nåt?
    Hade ju bvarit skönt att få hjälp med det hela så han inte blev så ledsen, men det får ju vara som det är nu. Men oj vilka förebrående blickar man kan få när jag ger honom flaskan istället för bröstet och oj vad ledsen han blir... Har börjat ikväll så vi får se hur det går. Försöker nu få i honom välling, men han vägrar. Börjar bli gott övertrött också, men ger jag honom bröstet nu så är ju han envisare än mig och då tar det ju ännu längre tid nästa gång...
    får väl en till anmälan på mig, kan tänka

Jag har ca 15kg kvar nu. Har gått ner 15 också därmed. Så jag ser inga större hinder i att jag kommer gå ner allt till sommaren. Är ju längre tid kvar än jag aktivt försökt gå ner i vikt och nu senaste månaden har jag knappt tränat något alls och ändå gått ner... Dieter pallar jag inte alls

Wiem: låter som min dotter, hon tjatar om efterrätt och sen vill hon inte ha ändå . Hon är bra kräsen i mat, min lilla. Men jag är likadan så inte så konstigt.

• 3 barns mamma84
    Kesso skrev 2010-12-31 21:02:50 följande:
    Här är vi själv med familjen. Skönt! men endå så undrar man vad vännerna har för sig som inte ens frågar oss om vi vill komma. Är faktiskt ledsen över det och har gråtit en sväng i kväll. Ja, vi visste ju inte hur de skule bli. ja, om bebisen kom eller kommer i natt? men nu så kan jag nog hålla mig över 12 slaget. yes! en 2011 bebis som jag ville helst. ja, de är ju bf. 4 jan. men inget att lita på.  Så vi kunde ju inte ordna med vänner här. De som vi bjöd förra året har inte hört av sig utan bjudit ett par andrra. Bor på samma gata.

Ha nu en riktigt gott slut och ett gott nytt år!

<3 nyårsKramar <3
    wohooo en bebis snart
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Vi ska på hörselkontroll imon kl 10.00
    Spännade.

Hoppas ni haft det bra och en nytt år och bättre saker och nöjen och kärlek och bebisar till värden

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Mareldsbarn

Hej alla.
    Skönt att ni haft en bra och lugn nyår. Även vi hade det. Jag och Julia har varit i sthlm och firat in det nya året med min familj där. Var mycket trevligt, lugnt och skönt. Igår tog vi tåget hem som vi trodde skulle bestå av endast 3 timmar skumpande men det slutade med 5½ timmars resa med tågbyte från x2000 till ett lokaltåg och sedan buss från alingsås pga tåg som gick sönder och väntan hit och dit. usch vad trött jag var när vi kom hem. Inte lätt med en stor resväska, två ryggsäckar (ja en var Julias men på tok för tung med hennes leksaker för at hon själv skulle orka bära den) plus två pappkassar. JAg förstår inte varför jag var så envis och kånkade hem allt när mina föräldrar ändå ska komma på besök om 4 v. Men jag trodde ju inte att det skulle krångla med tåg och bli så många byten för oss. Nåväl, nu är vi hemma, på plats och njuter

Imorgon kastas julen ut. Den är alltid lika välkommen när det väl är dags och det är alltid lika ksönt att kasta ut den

IDag har vi tampats på ikea bland alla andra galningar likväl vi tydligen. Köpte en del pryttlar till lägenheten såsm gardiner, lampor och lite saker till Julias rum. Hon har inte varit där ännu mer än tittat in men så småningom ska jag ta henne dit och presentera stället. På måndag åker hon o jag till Gran canaria och jag vill gärna vänta med nya lägenheten för hennes del till efter vår resa. Ser ingen anledning till att snurra till saker för henne nu när vi också ska åka bort en vecka utan pappa.

Vad duktiga ni är med era dieter och träningar. Kämpa på! Även om ni emellanåt trillar så ger ni ju verkligen inte upp! Kanon ju! Jag skulle inte behöva gå ned i vikt. Jag skulle snarare behöva bygga lite myskelmassa och börja träna pga det. Däremot saknar jag en motivation till det. Jag har svårt att SE att det finns tid i min vardag att få tummen ur och ta mig till ett gym men det kommer säkert det med. Jag brukar börja komma igång med träninge när  våren kommer. Blir på nått sätt piggare av ljust och allt känns alltid plötsligt så tipp topp

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11