Kvack skrev 2011-01-08 23:07:52 följande:
Jag längtar tills på tisdag då dagis och skola börjar igen. Det är ju den enda egentiden jag har. Skulle vara skönt att ha barnvakt någon gång.
Ja, egentid får jag väl iofs på ett sätt på jobbet, men... Nä.... Kommer sakna att kunna vara hemma en förmddag och se några bra program på tvn eller vila ikapp lite! Men skönt för ungarna att få börja på dagis igen!!!
sthlmstjejen skrev 2011-01-09 09:23:14 följande:
Angående dagis så tycker jag att det är jättebra att M och F (och även E då hon gick på dagis) gick på olika avdelningar, så att de inte behövde känna av syskonkonkurrensen eller som tex storebror att den ska ha ansvar för den mindre osv. Skönt att vara lite ensam för dem märker jag.. tackade ju nej då de frågade om F skulle kunna flyttas upp till Ms avdelning då hon är så framåt, tänkte på konkurrensen mellan barnen.
Vårt dagis har ju bara en avdelning. Däremot har dom ju små familjegrupper, dvs tillhörighet till en lärare typ. Och båda mina kommer gå i samma familjegrupp. Men jag tror det är bra. Jag tror att Ted blir mer framåt och ska lära och visa Tage hur allt funkar. Han är annars väldigt tyst och ensam på dagis. Tage är ju mycket mer social och framåt och babblar som bara den (om än inte så många ORD än då....) så jag tror att han har lättare att ta kontakt med dom andra lärarna och barnen, och då tror jag att Ted hakar på!
Hade vi haft möjligheten att ha olika avdelningar så tror jag att vi hade börjat med det senare isåfall, som en förberedelse till att Ted ska gå vidare till skolan och dom inte får vara tillsammans längre! Men är vi kvar här i byn så har vi ju inte det alternativet ändå.
NU är Ted väldigt glad över att Tage ska få följa med till dagis han med. Så om vi hade skjutsat dit dom och sen dom hade varit på olika avdelningar så tror jag han hade blivit jättebesviken!