• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Kvack

Ja jag kör wii fit. Kör först med balansövningar sen aerobicövningar för att få upp pulsen lite sen ren muskelträning och avslutar med yogan för att slappna av igen. Har kört varje dag  i 3 veckor och nu så har sambon hängt på också :)

• Lana

Lina,Ja det är hennes första,och ja vi bor nära.ca 5 min med bil eller 40 mins promenad.kommer bli massa besök där.

kesso,ja hon åkte in vid 16,30 och runt 18 var hon öppen 3cm.runt 22 var hon öppen 6 och 22,30 öppen 9 och 5 min senare 10 och efter en kort stund till var han ute hon badade hela tiden och hade endast lustgas.
    En Liten Bengt Charlie Olsson 3730g 51cm.och han är sååååå fin.vi var där och hälsade på idag.vilken känsla att få bli moster.underbart.

rosa,kvack,TACK

• Vilda Tiger

Lana
    JÄTTEGRATTIS till ditt syskonbarn! Vilken lycka för Martina. Charlie är ett jättefint namn.

Kvack
    Njaa... jag kör wii fit ibalnd men inte för att träna utan för att det är roligt.

• Vilda Tiger

VI har haft ett par rejält tuffa nätter här. Igår sov jag två timmar, idag iaf fyra, men det är så upphackat att jag inte tycker det ger så mkt mer än att sitta och vaka en hel natt ändå. Benjamin har återgått till att äta flera ggr per natt och då kissar han igenom allt om man inte byter blöja under natten. Och då jag byter riskerar jag ju att han vaknar till ordentligt, så nu gör jag det i sängen då han äter. Han blev sju månader nyss så det kan ju vara den jobbiga 8månadersfasen som sätter igång och då brukar de ju kasta alla rutiner och sköna sovstunder åt fanders... det känns lite extra tungt de dygn Marcus jobbar borta och man inte kan bytas av framåt morgonkvisten. Men idag kommer han hem igen!

Trettondagsafton idag, då. Eller var det igår? Trettondagen idag isf. Firar ni den? Det har jag aldrig gjort, vet inte vad man gör då.

Snart ska vi iväg och se tredje Narniafilmen. Någon som har sett den och kan risa eller rosa?

• jeng
    Har lagt massa pengar på ett kanonfint skidställ från Everest, matchande fleecetröja, underställt, mössa och handskar! Första gången på 15 år idag så var det SKÖNT att vara utomhus i snön! Jättenöjd! Och visst kostar det en del, men det är ju inget man köper varje år! Byxorna är lite i tajtaste laget, speciellt med fleecetröjan instoppad, men det betyder förhoppningsvis bara att dom är perfekta nästa vinter!

Så var vi på ica och hämtade mina böcker, och när jag kom in nu efter att ha varit ute och lekt, så fanns det ett sms för paketet från cdon också... Typiskt, så då får det bli en vända till till ica helt enkelt!!
  • sthlmstjejen

VT: Nej vi firar inte trettondagen, har inte heller förstått vad man ska göra då. Hur som helst så ägnade vi dagen åt att skruva upp en massa möbler som vi köpt på Ikea, så nu har vi nytt matbord och stolar, nya bokhyllor till vardagsrummet och "små" bokhyllor i barnrummen!

• Rimfolina

Åh, jag har precis lärt mig varför man "firar" trettondagen. Ja, vi firar ju inte heller förutom att vi är lediga och det är ju trevligt men traditionellt så firas den till minne av när de Tre vise männen kom till Jesusbarnet med sina gåvor; guld, rökelse och myrra.

• Vilda Tiger

Rimfo
    Som Lyckeli säger: Jaha! Där ser man! Det har jag fått för mig var precis då han var nyfödd, typ att de kom samma natt. Tack för svaret!

Sthlm
    Ja, ledig är ju trevligt att vara.

Jucea
    Gott med ett bra underställ och fina vinterkläder. Det underlättar mycket. Jag är också en frysfis, gillar INTE kyla. Marcus tycker det är gott att frysa, säger han. Galning...

• jeng

VT,
    kanske är därför vi är tjockisar med! Klär på oss istället för att kroppen får jobba för att hålla uppe värmen!  

• RosaNapp

Har aldrig firat Trettondagsafton jag heller. Den brukar mest passera förbi totalt obemärkt

Nu är barnen friska och jag med nästan. Vi överlevde

A har börjat äta ordentligt igen, har mest velat dricka massor nu när han varit sjuk. Han behöver det, han är så liten.
    Ska nu söka dagisplats åt honom och Er. Blä.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11