• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Hallonsocka

Rimfo: Usch, vad tråkigt, men samtidigt tänker jag att han träffade ju henne? Finns kanske fler för honom också.

Appropå något helt annat, det här om trettondagen, och tre vise männen, såg på teve när nån präst satt i nyhetsmorgon och hon sa bara i förbifarten då programledaren nämnde de tre vise männen att det inte står någonstans hur många det var! Undrar varför det blev tre rent generellt därefter?

ja, det var min lilla fundering såhär på kvällskvisten. Nu ska jag gå och sova.

• 3 barns mamma84

Är inte inte längre i denna tråd då jag lämnat den men såg att KESSO fått stort grattis till dig gumman en 2011 bebis ååååh vad härligt..

Idag är Elias 5 veckor OJ vad fort det går

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • RosaNapp

Rimfolina: vad tråkigt för honom, och henne. Låter som att det är orken som tryter inte kärleken? Tråkigt att det ska bli så.

Jaha, efter några dagar med blankis (inte riktigt, men närapå) så har det nu snöat igen. Lättare att gå ute då iallafall så vi ska ta på oss och gå ut nu. Barnen är hemma med mig, har knappt vågat mig utanför dörren nu. Det får bli förskolan nästa vecka. Låter kanske löjligt, men här kom dom på den briljanta idén att grusa EFTER att det redan frusit till is och då gör det ju liksom inte så stor nytta.

Men jag har fasligt svårt att få tummen ur röven och komma iväg...

Hallonsocka: dom blev tre män för att det var tre gåvor kanske?

• sthlmstjejen

Rosa: Att du orkar ha alla hemma, jag menar inomhus! Jag skulle gått försiktigt på isen fram och tillbaka till dagis

Här är det jättehalt men vi gick ju såklart ändå, och barnen är så glada över att komma tillbaka o träffa sina vänner. Och jag får må illa i fred

• RosaNapp

sthlm: jag slänger in dom i ett madrasserat rum så får dom leva rövare
    Jag är rädd att jag ska halka, jag gjorde det en gång och fick då genast ont i ljumsken. Är inte så stabil i bäckenet ännu så jag vill inte göra det värre heller. Och sen kan jag inte se hur jag ska få med mig vagnen i en del av backarna. Får jag inte grepp själv så är det inte lätt att putta en vagn uppåt

Idag blir det till att plocka ner julpyntet. Jupp, inte gjort än! :-d

• jeng

Vi körde fast på 2 ställen på väg till dagis idag. Fick backa och köra framåt och bakca och köra framåt typ 30 ggr på varje ställe för att komma loss. 20 cm modd och blankis under och inget plogat såklart. Jävla pissvägar! Nu har dom fått plogat iaf.

• Vilda Tiger

Sthlm
    Haha! Hoppas du har det bra mitt i allt illamåendet!

Rosa
    Jag vet... samma här. Smart, verkligen. NOT! Hoppas du får komma ut och att du kan komma igång med din träning nu igen. Vad gör du då pulsen ska öka? Jag har förstått att det är total vila mellan men själva passen?

Jucea
    Rackarns! Tur ni kom loss.

Rimfo
    Tycker Hallons tanke var bra: har han träffat henne kanske han kan träffa någon ny?

Jag ligger i med min träning. Två gånger i veckan, så räknar jag kalorier. Nu är jag under ett stort mål och jag har två kg kvar till plusvikten med Benjamin, sex kvar till min bröllopsvikt. Jag sängde in en liten bild på bloggen: www.troll.bloggagratis.se

Lyckeli älskar att måla nu, och huvudfotningarna blir många. Glada gubnar, solar, potatisar (?!) och bläckfiskar ritar hon oftast. Hon är ofta ledsen, kinkar och gnäller och använder då inte några ord utan blri bara arg, slår runt sig och gnäller och tror vi ska veta vad hon vill. Typ allt är "Jga vill inte det!" men mellan varven är hon världens goaste. Benjamin står och väger på händer och knän så krypet kommer nog snart. Han tar sig fram bra med hasandet annars. En glad skit är han.

• RosaNapp

VT: kollade din blogg, vad bra du har jobbat på! Syns verkligen skillnad och jag kan tänka mig att det verkligen känns. Bra jobbat!

Jo, total vila och sen cyklar jag för fullt. Man ska helst hålla sig till den träningsformen man mest använder sig av eller vill ha förbättring i och eftersom jag använder motionscykeln mycket så blir det den jag gör det på.
    Men man måste vara väldigt noga med uppvärmningen och avslappningen efteråt då det sliter mycket på lederna att träna så intensivt. I gengäld så behöver man inte värma upp i 15 minuter för att sen köra motion i 40 minuter

Såg bilden på Lyckelis konst, imponerande! A ritar väl på sin höjd streck, han är inte alls så road av att rita. Är bara äldsta som alltid varit road av det.
    A har fö äntligen börjat lugna sig på kvällarna. Hans uppvak har blivit mindre dramatiska och ffa lättare att lugna honom när man kommer in till honom. Så skönt.

Vad kul att Benjamin snart är igång med krypandet. Full rulle på honom sen då
    Er har börjat ta sig utmed möbler och bara hålla sig med en hand ibland. Då står han mallig, men han ahr ju inte direkt balansen så jag bara ser framför mig hur han drattar på ända! Fast det gör han inte.
    Han fick ju en del tänder nyss och nu går han igen och liksom tuggar och dregglar så det verkar vara fler tänder på g igen... Inte konstigt egentligen att han inte vill ha sked eller nåt i munnen...

• Rimfolina

Kvack, Lana, Hallon, Rosa och VT: Tack, vad fina ni är! Ja, han kan säkert träffa någon, men att hitta någon som orkar dela resten av livet med honom... Det kan vara problemet. Han är 34 och det här var hans första, riktiga förhållande. Det varade i ca 3 år. Han vet inte ens om han vågar träffa någon igen, blev svårt bränd... Nåväl, så länge det finns liv finns det hopp!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11