• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Lina S

VT - du är för söt, inte ska du vara avis ska bli jättekul att få träffa er i sommar. Har faktiskt mer kontakt med er än de andra tjejerna
    Men vi hade jättekul på vår tjejträff. Stugan låg precis vid havet och då menar jag ca 20-30 meter ner till vattnet så det var helt underbart. I Ugglarp var det.

Jag handlade för 6000 på gkås så det blev väl lite mer än jag hade tänkt mig, men allt var givetvis helt nödvändigt

Förresten vi kanske kommer att bo på scandic i mölndal lör-sön (det boendet du fixade till mig var inte ledigt på helgen så där bor vi från och med söndag). Är det lätt att ta sig dit om vi går ut? Går det någon spårvagn dit nattetid och stannar den hyfsat i närheten? Är det 4:an som gäller eller?

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Vilda Tiger

Lina
    Scandig ligger jättenära slutstationen för 4an, om det är Scandic i Mölndals city som du menar. Det är alltså lätt att ta sig dig och jag kommer åka med dig hela vägen om jag åker hem kollektivt, och gör jag INTE det så kan du få plats i bilen med mig och Rimfo. Jag fortsätter med nattbuss från Mölndals city om jag åker kollektivt. Så härligt det låter med stugan så himla nära havet! Klart allt du handlade för sex tusen var jättenödvändigt, det förstår jag ju.

Jag joggade 2,7 km igår! Det är STORT för mig, som aldrig har gillat att jogga förr. Jag har varit ute sex, sju ggr och det var första ggn jag sprang över 2 km igår. Nästa vecka ska jag klämma 3.5 och sedan är jag  nääära de 5 km som  är mitt mål inför maj månad.

• RosaNapp

VT: bra jobbat! Vad är det du ska springa? Du kanske har nämnt det förut?

Här regnar det idag. Så det blir till att hämta ungarna sen och sen vara inne. Jag är fortfarande trött och seg och orkar inte mycket. Fattar inte vad det är jag fått bara, det ger sig ju inte... 

• Vilda Tiger

Rosa
    Vårdepp? Jag får alltid en tröttvecka på våren. Dock  har den inte varit så markant i år, om den nu har drabbat mig än... Jag ska springa blodomloppet 30 maj. Vårruset var redan i början av maj och då hinner jag inte komma upp i fem km kände jag. Jag och Veronica ska springa fem km, plus en vän till henne som ska hänga på oss. V´s kille Tobbe och min Marcus ska springa milen. Man får välja mellan att gå 5 km, springa 5 eller springa 10.

• RosaNapp

VT: nä, det är någon sorts förkylning jag har, det är det allt. 

Ok, Blodomloppet kände jag inte ens till. Vad kostar det?

Ja just ja, måste ju anmäla mig till vårruset... Tack för påminnelsen  

• Rimfolina

Hej tjejer! Nu är jag hemma från sjukhuset igen. Operationen gick bra förutom att de har skadat en nerv eller något så att jag inte har någon känsel i vänstra sidan av tungspetsen. Men det kan man väl kanske leva utan eller så hittar nervändarna tillbaka till varann så småningom. Har inte haft så väldigt ont ännu men varvar mina olika smärtstillande för att slippa. Skönt att ha det gjort, i alla fall! Såg precis att tiden för att fixa blommor och sånt till Lindas begravning är ute och jag har missat det. Kom inte in på fb heller nu så jag vet inte hur det har gått för er andra heller. Fick någon iväg något? Annars får vi lösa det med körsbärsträdet i stället. Tänk att det bara har gått två veckor... Nu känns det verkligen som en evighet. Önskar så att jag hade hunnit träffa denna underbara tjej...

Hoppas att allt är bra med er andra!

• Lina S

Rimfo - skönt att det har gått bra. Hoppas du får tillbaka känseln!
    Nej har vi missat  begravningen, usch så trist. Men vi får försöka fixa trädet då istället. Ett sådant träd är ganska känsligt har jag hört så det ska stå rätt skyddat.

Ja visst är det ofattbart att hon dog för 2 veckor sedan, och sen rullar allt bara på som vanligt...

Duktig du är som springer VT, jag gör det ibland och jag askyr också det.

Ja det är hotellet i centrum. Perfekt att vi kan åka tillsammans på något sätt! Åhh så kul vi ska ha  

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • linn78

Vad är det för träd? Har jag missat något?

VT: ska kolla upp campingen. Men då bör jag ha bil eller? Funderade annars på att ta tåg upp, mina barn är inga glada sovande bilåkare=( 

Kaol &  Lina: Ska ni köra upp?

• Vilda Tiger

Linn
    Nja, det finns bussar som går nära inpå där. Kanske det passar med tider så jag kan komma och hämta er på stationen och köra er dit? Från stationen är det annars först spårvagn till Mölndal och sedan buss 753 några hållplatser. Ska man in mot stan går det direktbuss därifrån in till Göteborg. Det går även ganska smidigt att ta sig från mig, det är ett bussbyte, eller så tar man bara första busse och går 20 minuter sedan.

Trädet var det en del som pratade om på facebook. Det var att vi kanske ska köpa ett japanskt körsbärsträd eller liknande, ett "mammaträd" och ge Lars och barnen. Men vi vet inte om de ska bo kvar i huset, och det vore ju hemskt trist att lämna trädet i den trädgården sedan. Då talade vi om att kanske be Linda föräldrar plantera trädet i sin trädgård, för där är ju barnen ganska ofta vad vi förstår. Så går diskussionen.

Rimfo
    Tiden har gått för fort för att  jag skulle ha en tanke på att Lindas begravning redan skulle ha varit. Men det har den ju...

Det är galet att världen rullar  på sådär. Jag upplevde samma då pappa dog, och då mormor och morfar dog med. Man vill att ALLA ska stanna upp, och blir nästan förolämpad för att morgontidningen dimper ner i lådan som vanligt dagen efter att något så hemskt har skett.

• sthlmstjejen

Har begravningen redan varit? Oj vad snabbt det gick.. känns väldigt trist att vi inte skickade en krans, men vi får ordna ett träd som vi också pratat om. Ja visst är det konstigt att världen bara snurrar på och alla vardagsbekymmer blir stora igen. Jättekonstigt hur vi människor fungerar egentligen!

Rimfo: Hoppas att de inte skadat en nerv utan att det bara känns konstigt sådär direkt efter operationen!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11