• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • RosaNapp
    sthlmstjejen skrev 2011-04-02 07:42:35 följande:
    Rosa: Mitt tips är att du träffar honom fler gånger om du nu vill det och märker du att han är mer intresserad än du av att ha ett seriöst förhållande kan du ju prata med honom att du vill ta det lungt och se tiden an.. men jag tycker inte att ni behöver ha det samtalet efter första dejten, då verkar han lite väl "på" så att säga.

Luzor: Hoppas att du hade en trevlig kväll!

Här har barnen blivit sjuka, Milo har feber och F är jätteförkyld.. får se om vi kan gå på kusinens 2 års kalas imorgon, idag blir vi bara inne.
    Det blir inget mer med honom, det löste sig. Han tyckte att jag inte hörde av mig så han blev sur och blockade mig Kan inte annat än skratta... Ursäkta mig för att jag har småbarn och inte hänger på telefon eller nätet hela tiden, typ...

Hoppas dom är friska imorgon så att ni kan gå på kalas.

Imorgon ska faktiskt Er med dom övriga barnen till L. Han ska vara där några timmar. Jag kommer vara helt själv i några timmar Vet inte riktigt vad jag ska göra  
  • Vilda Tiger

Sthlm
    Usch för sjukdomar! Hoppas verkligen ni är krya nog att gå imorgon. vi ska själv på både tvåårs- och fyraårskalas imorgon, så jag hoppas snoret sinar tills dess.

Rosa
    Tur det löste sig av sig självt, det där med mannen som tyckte du inte hörde av dig snabbt nog. Hans förlust. Skoj att du är ute i svängen igen, tycker jag! Hoppas det går bra med Er hos L, och du - gör något du VILL göra, inte bara något du MÅSTE göra, som att städa eller så (det var ingen pik om att det är skitigt hos dig, det har jag ju ingen aning om).

Luz
    Hoppas du hade en toppenkväll, det lät ju riktigt roligt när jag läste om det.

• luzorsus

Hade en fantastisk kväll igår! Jag äslakde Håkan innan men nu efter att ha sett honom live för första gången Älskar jag han ÄNNU mer Helt fantastisk konsert med bra låtar och en grym show! En riktig entertainer..Nu blir det att koll aupp vart jag kan se han i sommar

• Vilda Tiger

Håkan är en fantastisk liveartist, tycker jag. Har har sett honom live fyra eller fem ggr, och har älskat varje gång. Så roligt att du fastnade för honom, Luz! Han brukar ju hålla till i trakterna runt Göteborg på sommaren, kanske du också kan komma ner lagom till vår träff?

Lyckeli har börjat med något nytt; hon kommer flera ggr om dagen och säger, mycket moloket; "Det är mitt fel, bara mitt fel." och så hänger hon med huvudet. Jag vet inte riktigt hur jag ska bemöta det hela. Jag brukar fråga lite om det, vad som har hänt, och idag fick jag ett riktigt svar; "Det är mitt fel, för jag satte mig på farfar" och mycket riktigt hade hon suttit på hans mage och hoppat. Men hon fick och ingen var arg eller skadad, så varifrån hon har fått det här vet jag inte.

• Rimfolina

Ja, jag fixar varken bilder och framför allt inte att höra Lindas röst utan att stortjuta... Starkt av Lars att ens orka kommentera på expressen. Hoppas verkligen att hans nära vågar ta kontakt med honom, han verkar behöva det. Kram till er alla...

• sthlmstjejen

Luz: Gillar inte Håkan själv, pga hans dåliga sångröst Men kan tänka mig att han är bra live!

Ja jag såg att det var ett nytt inlägg i bloggen, reagerar på att det finns människor som måste klaga på att Magdalena skriver info där fast hon sa att det var det sista i bloggen förra gången. Är ju det enklaste för henne att nå ut till alla och det kan inte vara lätt för henne när hon samtidigt sörjer, Trist att vissa människor är så sura.

• Mareldsbarn

Rosa, du är så rolig när du skriver dina berättelser. Jag skrattade så jag kved när du skrev om mannen. Trist på ett sett att det blev som det blev när du hade fjärilar i magen men med tanke på hans beteende så tidigt i en "relation" så var det nog det bästa som kunde hända. Härligt dock att du ändå fått upp ögonen för någon annan.

Visst känns det konstigt att Linda är borta. Jag tänker så ofta på henne och det är så svårt att ta det till sig. På nått vis känns det som att allt gick i en rasande fart på slutet men då sitter jag ju på en annan del i sverige och endast läser hennes blogg. De som varit henne nära kanske upplever det på ett annat sätt.

Urk vad jag har varit dålig på att uppdatera mig sista tiden. Det har hänt så otroligt mycket saker i mitt liv. Jag vet knappt vart jag ska börja. jag har jobbat 120 % på mitt jobb i 12 v då jag av någon märklig anledning hamnat otroligt mycket minus i timbanken sedan min tjänstledighet då jag provade annat jobb. Jag har även varit tvungen att skaffa ett extrajobb inom vården där jag knegat på förmiddagarna innan jag börjat kvällspasset på mitt riktiga jobb för att överleva mina utgifter. Förhoppninsvis blir vardagen lite enklare utifrån jobbsynpunkt nu när jag slipper jobba 120% och istället kan återgå till 100% på mitt fasta jobb.

Jag börjar komma in i rutinerna med att leva själv och med Julias pendlande. Hon mår fint och verkar inte "lida" av att hoppa fram och tillbaka mellan sin mamma o pappa. Vi försöker dela upp nätterna med 3 nätter var. Det blir lite knepigt med våra bådas 3-skifts schema men jag tycker ändå att det fungerar bra utifrån förutsättningarna. Däremot mår D superpiss över alltihopa och ja jag hinner nog inte riktigt känna efter själv. Jag har förstått att han vill ha tillbaka mig men jag vet att jag inte vill. Allt är upp och ned egentligen. Skulle vilja skriva så mycket mer då jag valt att inte berätta saker för mina vänner men jag vet inte hur och vart jag ska släppa bomben. jag skäms över mitt handlande i en situation som jag inte riktigt har styrkan att råda över då mina känslor tar överhand. Jag snurrar till mitt liv och ibland vet jag inte alls vart jag är på väg. Nä nu svamlar jag igen, det är allt en av mina egenskaper 

Hoppas ni andra mår fint i varje fall! Många sjukdomar läser jag om och hoppas nu att era barn är friska! Peppar peppar så har Julia klarat hela våren utan sjukdomar mer än en och annan mycket lätt nästäppa som ändå inte krävt vab;dagar. Kul med helgen i sommar! Jag har dock inget schema än för den helgen men skall definitivt önska ledigt den helgen för att kunna delta!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11