• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • RosaNapp

Någon som vill läsa Uppdaterin på fb? Ville få ur mig lite bara...

luzorsus: sånt där som man sällan tänker på, men som man egentligen sparar mycket på! 

• sthlmstjejen

Måste bara säga hur glad jag är att jag har den här tråden!! Alla är så trevliga och man har verkligen lärt känna varann!

Har varit med i ett gäng trådar men ingen har haft nån vidare stämning.. som en tråd jag gick med nu när jag är gravid, där gnäller alla på saker och framför allt oroar sig för ALLT jämt. Nu när det var en som frågade om det var farligt för bebisen i magen att hon var förkyld så slutar jag läsa där

luzor: Kanske jag som sthlmare också kan spara en del pengar på att köpa det där kortet?! Fast helt ärligt är jag helst inte inne i city, för rörigt

• Vilda Tiger

Luz
    Jag har aldrig semestrat i Sthlm på det sättet, har bara varit där någon dag då och då. Men det är sant, kan kan säkert spara massor på det sättet. Bra du tänkte på det!

Sthlm
    Ja, vi har varit med om mycket i tråden tillsammans och det har ju stärkt oss och vår gemenskap. Jag gillar också att det inte gnälls i tråden, utan att man stärker varandra istället! Sedan får man självklart prata om negativa saker med, men du förstår nog hur jag menar, att det är ju folk med verklighetsförankring realism som man kan disktuera livets stora och små ting med. Tråden har berikat mitt liv mycket!

Idag är det Marcus som ligger och kräks. Min man har en känslig mage vad gäller sånt, han kräks då han blir sjuk, så han är nog den som tillsammans med Lyckan drabbas hårdast av den här magsjukan. Jag och Benjamin kom ju lindrigt undan. Jag ska köra ner barnen till farföräldrarna sedan så får jag åka hem och sanera lite, tvätta och städa undan basiluskerna. Härligt väder är det med!

• Lana

rosa,så synd han inte var ngt att ha

här hemma rullar det på. Elly är duktig,går på fsk och grejer.
    Joel lär sig massor hela tiden,har precis lärt sig krypa och fått två nya tänder

annars händer inte mkt här,renoveringen står still,jag jobbar lite och är på möten osv.

nä jag får ta joel,han sover för kort på natten så han är SÅ gnällig hela fm fram till första sovpasset....

• luzorsus

en åkremsa tar ju slut på en dag,200 kr...
    inträde för en vuxen och ett barn på junibacken ca 250 kr hånger 2 500 kr..inträde på skansen 300 för familjen, inträde på grönan ca 150..och så kan man ju köpa stockholmskortet för en dag,flera dagar..anpassa efter hur länge man är där...fritt inträde till kaknästornet,alla musseer, tom tits,naturhistoriska etc...

• Vilda Tiger

Luz
    Vi har detta: www.goteborg.com/sv/Bo/s/Package/Dynamic/GoteborgsPaketet__DET_BASTA_AV_GOTEBORG/94

Jag har inte sett det förr men googlade på det nu och ska man ändå till Liserberg och Universeum kan det ju vara värt det, för man får åka gratis i hela kollektivtrafiken på det vad jag kan se. Att du dessutom får övernattning på hotell och frukost gör det hela ju mycket prisvärt. Jag har dock inte sökt vidare VAR man får bo osv. Men det kanske är ett tips till er som ska komma i sommar? Barn under 3 går iofs in gratis på Universeum och på Liserberg med, men de som är vuxna tjänar ju en del på detta.

• Kvack

I Göteborg finns Göteborgspasset som är liknande Stockholmskortet.

• Vilda Tiger

Jag kom på en sak för er som ska komma hit i sommar och vill bo billigt - på Åby camping, som ligger 3 km från mig, drygt, finns det stugor att hyra. Jag kan kolla upp pris och återkomma.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11